Alapään/peräaukon kutina, HELP!

Vierailija

Hei!

Eli mulla on ollut jo parin viikon ajan ajoittaista kutinaa alapäässä/peräaukon luona. ( välillä kutina siis häviää ja välillä palaa ). Peräaukon vieressä on pari sellaista "nypykkää", mutta eivät kuitenkaan näytä kondyloomalle ( katoin netistä kyseisiä kuvia ).
Tässä pikimiten oon varaamassa ajan sukupuolitauti testeihin, mutta epäilen sen mitään sellaista olevan.

Osaiskohan joku auttaa mua? Mitä tarviis tehdä? Vaiva ei oo mistään mukavimmasta päästä, vaan todella inhottava ja kiusallinen!

Kommentit (4)

Vierailija

Ennen kuin sinne testeihin pääset, niin pidä nyt ainakin erittäin hyvä huoli hygieniasta. Ihan vesihuuhtelu pari kertaa päivässä, jotain tosi mietoa pesunestettä (esim. Lactoline) voi myös käyttää. Ja vessakäynnin yhteydessä muista aina pyyhkiä edestä taaksepäin, ettei peräaukon bakteerit siirry emättimen tai virtsaputken puolelle.

Nuo "nypykät" voivat olla merkki sukupuolitaudista, jonkinlaisesta tulehduksesta tai vaikka peräpukamista. Peräaukon ympäristö saattaa ärtyä myös ripulin tai ummetuksen seurauksena. Oliko sulla tätä kutinaa siis vain peräaukon ympärillä vai myös emättimen/virtsaputken luona?

Apteekistahan saa jotain peräaukkorasvoja ilman reseptiä, mutta parasta että menet pikimmiten sinne testeihin, ja lääkärikäyntikin voisi olla paikallaan, jos vaiva vielä jatkuu.

Vierailija

Klamydia testissä kävin, tulos tulee keskiviikkona. Löytyi emättimen tulehdus, bakteeri peräinen. Sain siihen antibiootti kuurin.
Koitin myös saada lääkäri aikaa "nypyköiden" takia, mutta sitä ei hoitaja kokenut tarpeelliseksi, ihmettelen suuresti!!
Kutinaa on siis peräaukon ympärillä, niissä "nypyköissä" etenkin, sekä emättimen ympärillä..

Mutta voiko antibiootti kuuri todellakin auttaa, ja voiko tulehdus olla myös peräaukon ympärillä?

Vierailija

Tulehduksiahan ihmisellä voi olla käytännössä ihan missä vain. Antibioottikuurit niihin tehoavat yleensä silloin, kun antibiootti on oikein valittu (esim. kurkkutulehdukseen määrätään eri antibioottia kuin virtsatietulehdukseen).

käyttäjä

minulla oli monia vuosia  kutina mutta kolme vuotta sitten  kokeilin   Meri  suolaa  veteen  ja sillä voitelee niin monesti kuin haluaa   se autoi minulle   käytän melken joka päivä   kutina on pois

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat