Kihlautumisen kertominen vanhemmille

Vierailija

Onkohan kellään ollut saman tyyppistä ongelmaa? Menin pokaystäväni kanssa kihloihin ystävänpäivänä ja nyt pitäis jossain välissä kertoa siitä minun vanhemmilleni. Ongelmana on vaan se että minun vanhempani varsinkin äiti ei ole pitänyt yhtään poikaystävästäni. Hän on hyvä jottei melkeen haukkunut poikaystävääni minun kuullen. Ja minua suoraansanoen pelottaa kertoa kihlaustani hänelle.

Onko kellään ollu saman moista tilannetta olisin kiitollinen jos kertoisitte miten tälläses tilanteesta selvisitte?

Kommentit (13)

Vierailija

Samanlaisessa tilanteessa en ole ollut (siis että kihlauksesta olisi tarvinnut kertoa). Sen sijaan olen ollut tilanteessa, jossa äitini ei todellakaan pitänyt poikaystävästäni. Oletko minkä ikäinen? Jos olet jo täysi-ikäinen voit vedota siihen, että olet aikuinen, teet omat päätöksesi ja tämä on sinun elämäsi. Voit toki vedota tähän muutoinkin, mutta mitä enemmän ikää on, sitä uskottavampaa se mielestäni on. Kannattaa myös tuoda esille, että toivot hänen hyväksyvän asian ja olevan onnellinen puolestasi tai vähintäänkin suhtautua asiaan neutraalisti, sillä sinä olet onnellinen.

Vierailija

Kiitos vinkistä. Äitini on aina pitänyt minua aina pikkulikkana kun olen perheen vanhin ja ainoa likka. Mut joo tohon ikä juttuun voisin vedota ohan mulla kerra ikää jo 22. Eikä mun elämä sille kuulu. :)

Vierailija

Neuvoisin sinua toimimaan melko samalla tavalla kuin mitä ehdotin marskalle. Oletko sinä minkä ikäinen? Jos olet lähellä täysi-ikäistymistä, voit mielestäni vedota siihen, että olet joka tapauksessa pian myös virallisesti aikuinen. Jos olet kunnialla hoitanut muut asiat elämässäsi, voit tuoda esille, että olet ennenkin osannut toimia vastuullisesti ja kypsästi. Jos näin ei ole, niin ei tietenkään kannata tätä näkökulmaa tuoda esiin :D

Vierailija

Minä siis olen viisitoistavuotias, en edes varma mitä pitäisi kihlaukseen itse sanoa.. Saatikaan sitten, jos vastaan myöntävästi, niin mitä silloin kerron isälleni? Montaa varmasti naurattaa tämä nuorten pelleily, mutta niille voin jo valmiiksi sanoa, että sitten kun jotain teen, niin kyllä tiedän mitä olen tekemässä :)

Vierailija

Sinuna vielä miettisin vakavasti oletko valmis kihlautumaan. Haluatko todella viettää loppuelämäsi kyseisen ihmisen kanssa? Muistan itsekin sinun ikäisenäsi ajatelleeni, että minulla olisi pitkä tulevaisuus silloisen poikaystäväni kanssa, mutta jossain vaiheessa ymmärsin, että halusimme elämältä eri asioita. Vaikka olin suhteessa onnellinen, en jälkeenpäin ole katunut myöskään eroa. Tarkoitan siis vain, että kannattaa todella miettiä mitä elämältään haluaa ja onko vielä valmis sitoutumaan toiseen noin vahvasti. Kihlaushan on kuitenkin lupaus avioliitosta... Jokainen tekee toki omat päätöksensä ja elää elämänsä parhaaksi näkemällään tavalla :)

Vierailija

Kun mennään kihloihin, niin silloin ollaan jo päätetty mennä naimisiin ja se toteutetaan parin vuoden sisällä. Mistä ihmeestä suomalaiset ovat ottaneet teini kihlat käyttöön?

Vierailija

Njaa, minun mielestäni sen avioitumisen ei tarvitse tapahtua kahden vuoden sisällä, kyllä siinä voi oman elämäntilanteensa mukaan pitää tietääkseni suurempaakin väliä.. Mutta juu, tuo on todella vain minun mielipide^^

Vierailija

Ihmiset ei tunnu muistavan, että kihlaus on symbolinen lupaus avioliitosta eli siitä, että lupautuu viettämään koko loppu elämänsä toisen kanssa. Iso lupaus. Toivottavasti olette tehneet kihlaukset oikesta syystä. Onnittelut jos näin on :)

Vierailija

Kyllä kihlauksen olen tehnyt oikiasta syystä. Mut naimisiin menoa ei silti mielestäni tarvi kiirehtiä. Sen asian voi toteuttaa vaikka vasta viiden vuodenkin päästä. Jotkuthan eivät ees naimisiin mene vaan ovat koko ikänsä kihloissa.

Vierailija

Haha. Vanha ketju mutta pakko kommentoida. Me mentiin 3 vuotta vanhemman poikaystäväni kanssa kihloihin kun olin 16 vuotias, eli siis tämmönen perinteinen teinikihlaus. No, nyt olen 22 ja poikaystävä 25. Olemme edelleen yhdessä, ostimme 2 vuotta sitten talon, meille syntyi viime vuonna vauva ja ensi kesänä menemme naimisiin. ❤ Olemme seurustelleet 8 vuotta ja voin vaan kertoa, että meillä on jotain sellaista, mitä monella muulla ei ole eikä tule koskaan olemaan.😉 Ja ei, emme ole uskovaisia, tahdotaan vaan tehdä hyvän eteen töitä ja puhalletaan yhteen hiileen.❤

Vierailija

Pariskunnan on helpointa elää avioliitossa. Ei se ole vaatimus, mutta suositus, jo lastenkin tähden. Tämä yhteiskunta on parempi  aviopareille ja perheille!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat