Vihaan itseäni

Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Nyt on tulossa vuodatus ja tunnustus, eli ellei kiinnosta, lukeminen kannattaa lopettaa tähän!

Eli tilanne on tämä. Olen nyt seurustellut poikaystäväni kanssa yli kaksi vuotta, ja harkitsen tunnustamisen tekoa. Olen nimittäin valehdellut hänelle jo ennen kuin edes seurustelimme, että mulla olisi ennen häntä ollut poikaystävä toisessa kaupungissa, vaikkei ole ollut.. En ole varma, miksi alun perin valehtelin. Ehkä se johtuu siitä, että olin sanonut seurustelevani monille muillekin, vaikkei se ollutkaan totta..

Mitä mun pítäisi mielestänne tehdä? Kerronko poikaystävälleni vai salaanko asian? Olen ihan varma, että jos kerron asiasta, hän jättää minut.. En kestäisi sitä, hän on kaikkeni..

Mulla on tosi masentunut ja itkuinen olo koko ajan, ja olen jopa harkinnut psykologille puhumista..

Enkä todellakaan kaipaa mitään moraalisaarnaa nyt, olo on muutenkin ihan paska!

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (11)

Vierailija

Neuvoisin kyllä kertomaan rohkeasti poikaystävällesi. Uskon, ettei hän suutu jos pyydät vilpittömästi anteeksi ja kerrot, ettet tosiaankaan ymmärrä, miksi valehtelit hänelle. Onko poikaystäväsi seurustellut aikaisemmin? Ehkä se olisi luonut paineita sinulle.

Uskon kuitenkin, että tuollainen pikkuinen valhe ei kaada vahvaa suhdetta! :)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

nennaa, kyllä hän on seurustellut aiemminkin. Rupesin vain miettimään, vaarannanko suhteen turhaan kertomalla hänelle, koska meillä ei ole tapana puhua entisistä suhteista tai menneisyydestä muutenkaan..

Voisitko vielä perustella, millä perusteella valheeni on pieni? En siis arvostele, haluaisin vain tietää..

Vierailija

Minäkään en näkisi valhettasi kovin suurena ja ihmettelen, jos se todella kaataisi suhteenne. Tottakai valhe on aina valhe, mutta mielestäni olisi pahempaa esimerkiksi valehdella, ettei ole koskaan ollut kenenkään kanssa ja myöhemmin paljastaakin, että kumppaneita on ollut useita. Tosin tässäkään tapauksessa suhteen ei pitäisi kaatua, jos se on vankalla pohjalla.

Merkittävämpää olisi valehdella esimerkiksi pettämisestä tai muusta ns. isosta asiasta. Tarkoitukseni ei ole vähätellä asiaa, mutta mielestäni on vain olemassa monia paljon pahempia asioita, joista kumppani voi valehdella. Jos asia vaivaa sinua kovasti, kannattaa sinun kertoa poikaystävällesi :)

Vierailija

Kertomalla totuuden saisit omatuntosi puhtaaksi, eikä asia vaivaisi sinua enää. Kannustankin sinua kertomaan itsesi takia. Tietenkään kertominen ei ole välttämätöntä, jos vain pystyt elämään itsesi ja valheesi kanssa.

En tiedä, ehkä olen lukenut liian monta kirjoitusta, joissa tuskaillaan pettämisen ja muiden todella vakavien juttujen kanssa. En tahdo vähätellä minkäänlaisen valheen merkitystä, mutta itse ainakin luulen, että oma poikaystäväni antaisi moisen anteeksi. En toki tunne poikaystävääsi, joten minun on hieman vaikea arvioida, millä tavoin hän paljastukseesi reagoisi. Toivottavasti löydät sinun ja miehesi kannalta parhaan ratkaisun!

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Minua vain pelottaa kertoa, jos sitten kuitenkin menetän hänet. Enkä kestäisi sitä, en pysty elämään ilman häntä.. Olemme kuitenkin olleet niin kauan yhdessä ja suunnitelleet yhteistä tulevaisutta jne. Riski on kuitenkin olemassa, mielestäni..

Mitä mieltä olette, olisiko kirje hyvä tapa tunnustaa? Koska tiedän, että kasvotusten en siihen ainakaan pysty.

Vierailija

Teidän suhde kuulostaa melko vakaalta, enkä tosiaan usko että se aivan pienestä kaatuisi. Tietenkin kasvotusten puhuminen olisi kaikista paras vaihtoehto, mutta jos se on sinulle liian raskasta, niin kirje voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija

Hmm.. itse pitäisin tuollaista paljastusta lähinnä suloisena. :D Haluaisin tuollaisen tunnustuksen jälkeen vain painottaa kumppanille, että mulle voi kyllä ihan suoraa puhua, eikä tarvii ottaa paineita tollasista asioista, koska ne ei mun käsitystä ihmisestä muuttais (olen itse poikaystäväni ensimmäinen kunnon seurustelukumppani.

Mun on vaikea uskoa, että kenenkään suhde tollaiseen kaatuis... Varsinkaa jos et oo antanu sille valheelle suuria mittakaavoja, esim sepittäny monta monta vuotta jotain ihme tarinaa, joka ei pidä paikkaansa.

Vierailija

Hmm, mieheni valehteli minulle että oli ollut toisen kanssa sängyssä kun aloimme seurustelemaan, ja myönsi vasta vuoden jälkeen että se oli valetta, häntä oli hävettänyt kun ei ollut kenenkään kanssa vielä sängyssä ennen minua ja luuli että olen kauhean kokenut jo sängyssä :D Olin enemmän imarreltu kuin että olisi tullut petetty olo! Tsemppiä, ei toi sun juttusi ole edes paha :)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Kiitos teille kaikille ihanille vastauksistanne! <3

Kirjoitin poikaystävälleni kirjeen, ja tulin heti paljon paremmalle mielelle. Annan sen sitten hänelle jossain vaiheessa, ellen pysty asiaa kasvotusten ilmaisemaan.

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Tuli tässä vain mieleeni yksi kerta. Vaikka sanoin, ettemme poikaystäväni kanssa hirveästi puhu entisistä suhteista, ehdotin kuitenkin kerran, että puhuisimme niistä. Hän vastasi, että voi kertoa, jos minäkin kerron. Vastasin hänelle, että voin kertoa yhden toisen jutun (joka on totta, mutta josta ei tullut koskaan mitään), jos hän haluaa. Hän sitten vastasi siihen, että kertoisin myös tästä ei-olemassa-olevasta poikaystävästäni. Vastasin, ettei siitä ole mitään puhuttavaa.

Mitä mieltä olette, lisäsinkö vettä myllyyn, eli valehtelinko, vai uskallanko yhä kertoa hänelle, että tuo poika ei koskaan ole ollut olemassakaan..?

Niin, ja tuota entisistä suhteista kertomisiltaa ei ole vielä koskaan kuitenkaan ollut..

Kiitos!

Vierailija

Kuulostaa, että et ole kovin vakavasti asiasta valehdellut. Kuten edelliset ovat asian ilmaisseet, vähättelemättä ongelmaasi, mielestäni asia ei tunnu kovin vakavalta ja suurelta valheelta, tuskin valheesi paljastaminen kaataa suhdettanne, jos olette olleet niin kauan yhdessä. Ja jos tuollainen pieni valhe suututtaisi poikaystäväsi niin, että hän haluaisi eron, tuntuisi että siinä eron takana olisi jotain muutakin.. Tuntuu, ettei noin viaton asia voi johtaa eroon.

Nykyään on aika yleistä muutenkin, että nuoret valehtelevat olevansa kokeneempia kuin todellisuudessa olevat. Toki ymmärrän miten vaikeaa valheen paljastaminen on pitkän ajan jälkeen, mutta kannustan yrittämään, jos asia kovasti vaivaa sinua! Hyvässä ja kestävässä suhteessa täytyy olla avoin kumppanilleen ja kertoa mieltä painavat asiat, muuten suhde ennenpitkää päättyy eroon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat