Järki vs tunne

Vierailija

Nyt tarvitsen neuvoja! Pitkä tarina lyhyesti: Olen ollut panosuhteessa miehen kanssa kohta kaksi vuotta. Tämä mies on varattu ja hänellä on kihlattu ja lapsi kotona, mutta olen ollut jollakin tavalla sujut asian kanssa. Olen pari kertaa yrittäny lopettaa meijän juttua, mutta en pysty koska taidan olla liian kiinni tässä jätkässä. Vuosi sitten myönsin että rakastan häntä, mutta että en halua hänestä mitää muuta kun vaan vähä enemmän aikaa. Alussa nähtiin 1-3 kertaa viikossa aina pari tuntia alkuyöstä. Mutta viimeinen vuosi on ollut erilaisempaa, koska mä myönsin tunteeni enkä siksi pystynyt näkeen niin usein koska joka kerta kun se poistui asunnostani, murruin eteisen lattialle itkemään.. viime marraskuussa siihen tuli muutos kun tapasin uuden miehen. Luuin että nyt tärppäs ja löysin jonkun joka sais mut irti tosta toisesta..
Nyt muutama kuukausi myöhemmin huomaan että innostus tätä uutta miestä kohtaan on vähä lopahtanut ja joudun myös nöyränä myöntää, että olen jälleen löytänyt itseni sängystä tämän vanhan panoni kanssa. Varsinaista parisuhdetta ei ole tämän uuden kanssa, mutta hän puhuu jo tosi paljon yhteisestä tulevaisuudesta yms ja nähdään lähes päivittäin.. Tämä mies on viel kaiken lisäksi vasta eroomassa, ja asuu vielä vaimonsa ja kolmen muksunsa kanssa yhdessä. Hän myös sanoi jo että rakastaa mua, tekstiviestitse tosin, mutta silti. Välillä musta tuntuu että olen sidottu kiinni ja mua ahdistaa aivan järkyttävästi. Joudun välillä iltaisin ottaa unilääkkeitä että saisin nukutuks ja aina tilaisuuden tullen otan kaljaa kotona että voisin rentoutua. Ja aina heikon hetken tullen, päädyn aina tämän panokaverin kanssa tekemään jotain. Sairasta tästä koko jutusta tekee sen, että.. tää seksisuhde mikä mulla on, ei ole mikää tavallinen seksisuhde, vaan kuten sen itse muotoilen, ykspuolinen suuseksi-suhde. tämä tulee siitä että 8/10 minä otan suihin tältä mieheltä, saamatta itse yhtään mitään. Ja silti, aina vaan uudestaan sorrun siihen ja nyt mulla on olo että olisin pettäjä, vaikka varsinaisesti en ole ja rehellisesti sanoen, en edes tunne morkkista siitä mitä teen.. Olen vasta 23vuotias eikä elämän pitäis olla näin hiton vaikeeta! En ole kummallekaan miehelle puhunu mitään näistä tunteista nyt, eikä tämä uus mies edes tiedä että tuo pano on enää kuvioissa. Mitä mä teen?!

Kommentit (9)

Vierailija

Sä varmaa arvasitki jo tota kirjottaessa et moni on sua vastaa ku paneskelet varattuu miestä. Mua lähin mietityttää et miks kiusaat ittees? Siis miks "alennut" olee toinen nainen ja kärsii aina ku se mies lähtee? Ja viel toi, et sä et saa ees mitään ittelles. Ei ketää oo sidottu keneenkään. Siin on pakko olla joku psykologinen systeemi mitä haet tost suhteest alitajusesti tai tietoisesti.
Sä voit vaan ite tehdä oman elämän ratkasut. Mä kannustaisin kuitenki puhuu jommallekummalle miehelle (ehk ite puhuisin sille panolle) tai vähintäänki jolleki kaverille tai jotai.

Vierailija

Oletko miettinyt minkä takia olet niin kiinni panokaverissasi? Tunteilleen ei tietenkään voi mitään, mutta kyllä siihen varmasti on jokin syy - tiedostamaton tai tietoinen, kuten Mameluttikin sanoi. Onko hän kenties tuttu ja turvallinen ja haluat pitää hänet tästä syystä lähellä? Saatko häneltä läheisyyttä ja hetkellisen hyvän olon? Kaikesta päätellen hänestä on kuitenkin sinulle enemmän haittaa kuin hyötyä, joten kannattaisi yrittää päästä irti hänestä.

Entä sitten tämä toinen mies? Miksi kiinnostuit hänestä alunperin? Koita palata siihen ja mieti, mistä piirteistä hänessä pidät. Voitko kuvitella itse tulevaisuutta hänen kanssaan? Ei ehkä ole helppoa päästää irti, mutta jos et voi kuvitella tämän miehen kanssa olevasi tulevaisuudessa, ehkä sinun tulisi päästää irti molemmista miehistä. Vai haluatko pitää miehen vain siksi, että sinulla on joku?

Vierailija

Olet kyllä oikeassa, panossa on enemmän haittaa ku hyötyä, mutta turvallinen hän on. Hänen kanssa voin olla just niiku olen ja olemme tehneet asioita mitä en ole uskaltanut tehdä muitten kanssa. Ja hän on turvallinen. Voin aina luottaa että himon kasvaessa, hän tulee paikalle. Kuulostaa sairaalta, tiedän, mutta tavoista on vaikeeta päästä irti.
Ja tiedän olevani paha ihminen kun sekaannun varattuun mieheen ja olen alkanut miettimään mitä pahempia asioita.
Tämä uus mies viehätti alussa just siks, koska oli uus. Toivoin kyllä että tää olis nyt se, mutta en ole valmis uusioperhe-elämään, varsinkaa nii kauan kun himoitsen näin vahvasti edelleen tota panoa.
Voinki nyt kysyä mielipidettä teiltäkin, jos tiedän tavan päästä irti ja hankkiutua eroon tästä panosta, teenkö sen, vaikka se satuttaa muitakin ihmisiä?

Vierailija

Suunnitteletko kenties koko kuvion paljastamista? Jos suunnittelet, niin itse ajattelen niin, että miehen kihlattu on oikeutettu tietämään asiasta, vaikkakin se satuttaa. Riskinä on tietenkin, että itse joudut aikamoiseen ryöpytykseen. Tästä miehestä irti pääseminen voisi kuitenkin saada sinut näkemään uuden miehen toisessa valossa, minkä jälkeen sinun olisi helpompi ehkä päättää haluatko tulevaisuuden hänen kanssaan vai jotain aivan muuta.

Vierailija

Kyllä mä juuri noin ajattelin. Tiedän missä ne asuu ja miltä se nainen näyttää ja sen nimen, mutta tää panomies ei tiedä että minä tiedän. Ajattelin niin sanotusti kiristää sitä, että jos se ei annan mun olla rauhassa niin uhkaan kertoa ja jos se sitten ei jätä rauhaan, niin meen sen naisen luo ja kerron. Ku siis asiahan on niin että se on aina ollu se mies joka soittaa tai tekstaa mulle. Ollu niin melkein jo vuoden. Ja jos se oikeasti haluaa viettää loppuelämänsä tämän kihlattunsa kanssa, kuten se sanoi, nii eiköhän se siinä tapauksessa jätä mua rauhaan jos vaarana on että se menettää koko elämänsä.
Ja jos mä sitten joudun kertoo sen kihlatulle koko stoorin, niin se mies tulee vihaa mua ja silloin, takasin ei ole menemistä. Sitten meidän välit on kokonaan poikki, lopullisesti. ongelmana tässä on vaan se että en tiedä olenko vielä valmis sellaiseen tekoon..

Vierailija

Hei mieti ennen ku meet sanoo sen kihlatulle mitään. Vaik sen ois oikeus tietää, niin joskus ihmiset elää onnellisemman elämän, kun ei ihan kaikkee tiiä. Eikä se oo aina pahasta. Miestä voit tietenki uhkailla, ei siinä mitään. Saisi hänkin vähän omantunnon tuskia ja olisi ainakin välit selvästi poikki.

Mieti myös lasten kannalta. Jos kerrot jutustanne, he kärsivät kuitenkin eniten. Miksi heidän pitäisi kärsiä teidän kahden sekoilusta? Voisiko asian hoitaa järkevämmin?

En usko että voitat mitään kihlatulle kertomalla. Samalla sinusta tulisi virallisesti ns kodinrikkoja. Jos kuitenkin uskot, että mies etsii uuden sinun jälkeen, niin silloin taas tuonlaiman kestäminen on ehkä helpompaa.

Vierailija

Kyllä mä oonmiettiny asiaa niin monelta kannalta ja jo niin pitkää, että en enää jaksa tätä soppaa. Mä en oo ainoa jota tää mies on käyny jyystää, eli mikään ei takaa sitä että se lopettais pettämisen muhun.
Tiedän että lapsikin kärsisi, mutta kyll se tyttö nyt jottain varmaa epäilee, kun mies ravaa yöt jossain, niin viikoilla kun viikonloppusinki. En mä ajatellu meneväni suorinta tietä naiselle kertomaan, vaikka osa minusta niin haluais saada tän paskaläjän kärsimään heti ja nyt, vaan ajattelin vähä kiduttaa.. pikkuhiljaa musertaa pala kerrallaan. Olen niin kiinni tässä koko paskassa että jos tän lopetan, niin teen sen omalla tavallani, ja satutan sitten useamman ihmisen jos se niin vaatii. Oksettaa joka kerta ku ajattelen sen kihlattua, mutta ei se, eikä tää oma uus mies estä mua tekemästä sitä mitä oon jo puuhaillu jonkun aikaa.
Tyhmää ja sairasta, tiedän.

Vierailija

mun mielestä kannattaa kertoa tälle kihlatulle, onhan sillä oikeus tietää. ja halutessaan voi sitten lähteä ja saada jotain parempaa. oot tälle miehelle vaan yks p...u , että kannattaa sitten miettiä mitä haluaa. et haluaako arvostusta vai sit olla yks lelu muiden joukossa. joku tossa mainitsi, et jos kerrot ni oot kodinrikkoja, mielestäni olet sitä jo, eli kertominen ei sitä asiaa muuta. vaihat numeroo ja laitat sen salaiseksi ni eipä mies sitte soittele. niin ja ihan kannattais ton uudenki miehen kanssa laittaa välit poikki, kun sen tunteilla itse leikit. mies vaikuttaa aidosti olevan kiinnostunut. tai ainakin kertoa mitä on tullu puuhailtua selän takana.

Vierailija

Mies käyttää sinua hyväkseen. Käy tyydyttämässä tarpeensa ja lähtee pois. Hän ei välitä siinun tunteistasi pätkääkään. Suosittelisin irtaantumaan molemmista miehistä, jos toinenkaan mies ei kuitenkaan tunnu varteenotettavalta kumppaniehdokkaalta. Se tekee kipeää, mutta kyllä sinä löydät itsestäsi voimaa päästä irti ja yli! Sitten voit alkaa elää omaa elämääsi ja katsella uusia vapaita miehiä. Tie vaikka se oikeakin löytyisi, kun pääsisit näistä eroon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat