Mitä mieltä naimisiin menosta?

Vierailija

jos on alle 20 v?

Kommentit (4)

Vierailija

Enpä usko, että niin nuorella on tarvetta kiirehtiä naimisiin. Vaikkei uskonnollinen oliskaan, on se kuitenkin lupaus pysyvästä rakkaudesta. Pitää tahtoa samoja asioita tulevaisuudelta, eikä sellasia opi päättämään kovin nuorena.

Ite oon tänä keväänä 21v. ja kihloissa ollut kohta vuoden (huhtikuussa). Kumpikaan meistä ei ole kirkossa. Toiset sormukset vaihdetaan todennäkösesti muutamien vuosien päästä, sitten kun on toisella tai kummallakin vakituinen työ ja pitkäaikasempi kämppä, vuokra tai oma mutta kuitenkin.
Serkku menee naimisiin ens kesänä, 22-vuotiaana kylläkin eli aika nuorena. Yhdessä tää pari on ollut muistaakseni ainakin neljä vuotta. Niillä on jo omakotitalo, hevonen, kaks koiraa ja molemmat töissä samassa perheyrityksessä ja muutenkin tulevaisuuden suunnitelmat selvillä.

Oikea ajankohta naimisiinmenolle on siis aika paljon tilanteesta kiinni, mutta täytyy haluta samoja asioita tulevaisuudelta, ja siihen liittyvien asioiden täytyy olla aika selvillä kummallekin osapuolelle. Ja sitoutua niihin sekä toiseen ihmiseen. Naimisiin mennessä myös jaetaan tulevaisuuden suunnitelmien lisäks koko oma elämä, tyyliin "tälläinen olen ja nämä asiat ovat mulle tärkeitä" ja on siinä kyse yhteisestä omaisuudesta ja kodista. Sitten on mun mielestäni valmis menemään naimisiin.

Esim. parikymppisenä koko elämä edessä, kiire ei ole. Rakkautta voi juhlistaa ja osoittaa niin monilla muillakin tavoilla. Ehkä jotkut "vähemmän radikaalit" tavat sopii vielä toistaseksi siihen tarkotukseen.

Vierailija

Riippuu tietenki suhteesta paljon, mutta miksi kiire? Jos se on se oikea niin miksi ette voisi odottaa muutaman vuoden. Säästätte vaikka rahaa tuon ajan niin saatte upeat häät joita voi sitten lämmöllä muistella vanhana.

Vierailija

Miksi on niin kiire? Olen ihmetellyt miksi seurustelu on menettänyt arvoaan. Miksi ei voida pysyä pelkässä seurustelu suhteessa pitempään? Avioliittohan on pelkkä paperi, joka on keksitty suojelemaan puolisoa jos toiselle tapahtuu jotain. Mutta en usko että sinun ikäiselle se on riskinä.
Odottakaa vain niin saatte tosiaan ne hienot häät kun niihin on varaa. Pelkässä seurustelussa ei ole mitään vähättelyä!

Vierailija
Nene

Miksi on niin kiire? Olen ihmetellyt miksi seurustelu on menettänyt arvoaan. Miksi ei voida pysyä pelkässä seurustelu suhteessa pitempään?

Tarkennetaanpa nyt, että avioliittohan se tässä on asia, joka on menettänyt arvoaan! :D Ennenvanhaanhan seurustelu tähtäsi nimenomaan avioliittoon, kun taas nykyään monet parit elävät "susiparina" koko elämänsä. Ei vielä 100 vuotta sitten ollut mitään outoa siinä, että meni nuorena naimisiin - päin vastoin, olit epätoivoinen vanhapiika, ellet ollut aviossa 25-vuotiaana.

Minun mielestäni avioliitto on hieno asia, jota pitää todella harkita tarkkaan. Naimisiin ei pidä mennä ihan tuosta vaan hetken mielijohteesta. Mutta ei sille pysty myöskään sanomaan mitään tiettyä ikärajaa tai seurusteluaikaa, milloin olisi sopivaa. Jokainen kyllä tietää itse, milloin on valmis. Enkä ymmärrä ajatusta, että pitäisi ensin olla ammatti ja vakituinen työ ja asunto yms. yms. Miksi? Eihän avioliitto vaadi mitään pääomaa. Nykyään se ei vaikuta edes opintotukeen. Eli käytännössä rahallisesti ihan sama, asutaanko yhdessä avo- vai avioliitossa.

"Jos se on se oikea niin miksi ette voisi odottaa muutaman vuoden"
--> Yhtä hyvin voi kysyä, että jos on sen oikean löytänyt, miksi pitäisi odottaa.

Itse menin naimisiin 19-vuotiaana. Hienot häät eivät olleet meille se ykkösjuttu (kumpikaan ei halunnut isoja häitä vaan vain lähisuvun koolle), vaan se itse avioliitto arvona. Onhan sitä jonkin verran kummasteltu, mutta se on kuitenkin jokaisen pariskunnan oma asia, johon sukulaisilla tai tutuilla (vielä vähemmän jollain puolitutuilla tai tuntemattomilla) ei ole mitään sanomista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat