Poikaystävä petti..

Vierailija

Hei,

Kaipaisin jonkinlaista tukea ja neuvoja.

Eli poikaystäväni petti minua reilu viikko sitten. Sain selville, kun huomasin poikaystävän olevan ahdistunut ja kysyin suoraan mitä on tapahtunut. Väitti pettämisen olevan suuri virhe ja kännistä typerää sekoilua. Kertoi rakastavansa vain ja ainoastaan minua.
Meidän oli suunnitelmissa muuttaa omakotitaloon tulevana keväänä,mutta nyt asia on jäissä ko. tapauksen takia. Omakotitalo on siis jo hankittu, mutta ei vielä muutettu.

Poikaystävä on minua 4 vuotta nuorempi ja minä olen hänen ensimmäinen kunnollinen parisuhde. Minulla tämä on kolmas pidempi suhde. Olemme nyt seurustelleet reilun vuoden.

Mutta nyt on käynyt ilmi, että tämä tyttö jonka kanssa poikaystäväni petti minua, saattaa olla raskaana!
Tyttö ei halua tehdä aborttia, jos näin käy. Tyttö haluaa, että lapsella on myös isä.
Poikaystäväni ei halua olla tytön tai lapsen kanssa missään tekemisissä, koska tietää silloin menettävänsä minut.
Minä olen sanonut, että jos poikaystäväni haluaa alkaa lapselle isäksi, niin silloin meidän suhde on enää pelkkää ystävyyttä.

Mitä ihmettä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

Kommentit (12)

jassuu-
Seuraa 
Liittynyt29.5.2011

Nyt ei kyllä tiiä mitä tähän pitäs sanoa :s ite en hyväksy pettämistä millään tavalla, jos saisin tietää että oma poikaystäväni olisi pettänyt pistäisin suhteen poikki samantien :/
asiaa pahentaa se että jos nainen on vielä raskaana! sinuna ottasin reilusti etäisyyttä poikaystävääsi ja en koskaan voi hyväksyä selitystä '' olin kännissä '' se ei ole mikään selitys!!

jaksamisia sinulle ja mieti tarkkaan mitä suhteelta haluat!

Vierailija

Miten uskallat päästää hänet tuon jälkeen ilman "vahtia" juomaan? Mietin lähinnä, miten omat hermoni kestäsi tuollaista stressiä ja epävarmuutta. Ite en hyväksy pettämistä missään tilanteessa. Ymmärrän kuitenkin, että asiat eivät tuppaa olemaan niin mustavalkoisia ja omallakohdalla päätös on aina vaikeampaa.
Onko tyttö varmasti raskaana? Voiko se olla vain keino saada poika/mies (?) itselleen? Tytöllähän on kaikki oikeus vaatia elatustukea jne kumpaniltasi, eli tavalla tai toisella, lapsi tulee olemaan teidän elämässänne. Myös jos isä haluaa joskus tavata lastaan.

Mieti tarkkaan mitä elämältäsi haluat. Aina voi saada paremman ja kenenkään tarvitse kestää tuollaista!

Vierailija

Tiedän, että pettämistä ei pidä hyväksyä ja olkoon syy pettämiseen mikä tahansa, pitää miettiä kannattaako jatkaa.
Henkisesti olen totaalisen rikki. Opiskelen ja teen kahta työtä.

Poikaystäväni on ollut aina kova menemään poikien kanssa ulkona, mutta silti luottamusta on löytynyt. Nyt luottamus on totaalisesti hävinnyt.
Tiedän, että jos me jatkamme suhdetta, niin tulen murtumaan lähes joka kerta kun poikaystäväni lähtee viihteelle. Onko se sen arvoista??

Todellakaan vielä ei tiedetä onko tyttö raskaana, mutta hän on kovin selvitellyt ovulaatio päiviänsä ja jne... tullut siihen tulokseen, että tod.näk. on raskaana.

Täytyy todella miettiä tulevaisuutta;löytyykö luottamusta, vaipitääkö olla aina varpaillaan. Kohta olen jo niin vainoharhainen, että alan seuraa hänen tekojaan...huh :/

Vierailija

Sulla on täysi oikeus olla vainoharhainen ja epäluottavainen poikkiksesi suhteen! Hänhän se sinut petti! Otat nyt aikaa ja katsot miten menet eteenpäin.. mietit tarkkaan onko sinulla tarpeeksi halua jatkaa suhdetta. Ajan myötä sinun on kuitenkin opeteltava luottamaan mieheesi, mutta se tulee tapahtumaan varmaan hyvinkin hitaasti joten älä aseta paineita itsellesi. Toivon että asia selviävät ja saat elämäsi taas kuosiin (:

Vierailija
reonla

Tiedän, että pettämistä ei pidä hyväksyä ja olkoon syy pettämiseen mikä tahansa, pitää miettiä kannattaako jatkaa.

Poikaystäväni on ollut aina kova menemään poikien kanssa ulkona, mutta silti luottamusta on löytynyt. Nyt luottamus on totaalisesti hävinnyt.
Tiedän, että jos me jatkamme suhdetta, niin tulen murtumaan lähes joka kerta kun poikaystäväni lähtee viihteelle. Onko se sen arvoista??

Todellakaan vielä ei tiedetä onko tyttö raskaana, mutta hän on kovin selvitellyt ovulaatio päiviänsä ja jne... tullut siihen tulokseen, että tod.näk. on raskaana.

Täytyy todella miettiä tulevaisuutta;löytyykö luottamusta, vaipitääkö olla aina varpaillaan. Kohta olen jo niin vainoharhainen, että alan seuraa hänen tekojaan...huh :/

Noi tosiaan on isoja kysymyksiä ja vain itse voit löytää sen "oikean" ratkaisun sinun kohdallasi. Toki voit katsoa, mitä aika tuo tullessaan, mutta muuttaako se sitten mitään ja mitä jos mies kyllästyy odottamaan, vaikka hänen syytäänhän koko sotku on. Kestäisitkö kaiken tuon lisäksi sen, että mies jättää? Olisiko muita ratkaisuja; tauko, välimatka jne?
Täytyy muuten nostaa hattua kun itse myös opiskelen ja teen töitä. Voin siis vain kuvitellä tähän lisäksi toisen työn... HUH!!!

Vierailija

jos mies on pettänyt kerran niin miksei toistekin? pystyisitkö enää ikinä luottamaan satavarmasti?

ja sitten toiseen asiaan, mun mielestä on todella itsekästä (mikäli tää toinen nainen on raskaana) niin kieltää pieneltä lapselta mahdollisuus isään. siis mikäli jäisit tän jätkäs luo ja niinkuin sanoit, että ei saisi olla lapsen kanssa missään tekemisissä. mulla on kaveri, joka ei oo ikinä tavannu isäänsä, ja se raastaa sen mieltä tosi paljon. se miettii miks isä ei haluu nähä jne.. mun mielestä kellään ei ole oikeutta tulla lapsen ja vanhemman väliin.

tää oli vain mun mielipide, mutta asioita voi miettiä myös muiden kuin itsensä kantilta.

Vierailija

Puhut ihan totta. Lapsella on oikeus tavata isäänsä. Minä en missään kohdassa sanonut, etteikö näin voisi käydä. Sanoin sen, että minä en enää silloin voi jatkaa suhteessa, jossa minua on petetty ja poikaystäväni alkaisi viikonloppuisäksi lapselle, joka on syntynyt meidän suhteen aikana toiselle naiselle.
Sanokaa toki omia mielipiteitä asiaan.

Ystävänä lupasin pysyä, mutta en muuta.

Ja jos käy niin, että mitään lasta ei ole tulossa ja me jatkamme onnellisesti yhdessä. Mutta hups,mitä jos käykin taas pikku vahinko ja mies petti jälleen. Siinä kohtaa me jo asuttaisiin omakotitalossa ja yhteiset velat.
Sitä en enää kestäisi...

Nyt onneksi lähden opiskelemaan muualle paikkakunnalle ja saan jättää tämän hetkeksi taakseni.

Kiitos kovin mielipiteistänne :) olen saanut tämän myötä paljon lisää ajateltavaa!

Vierailija
Mamelutti

reonla

Noi tosiaan on isoja kysymyksiä ja vain itse voit löytää sen "oikean" ratkaisun sinun kohdallasi. Toki voit katsoa, mitä aika tuo tullessaan, mutta muuttaako se sitten mitään ja mitä jos mies kyllästyy odottamaan, vaikka hänen syytäänhän koko sotku on. Kestäisitkö kaiken tuon lisäksi sen, että mies jättää? Olisiko muita ratkaisuja; tauko, välimatka jne?
Täytyy muuten nostaa hattua kun itse myös opiskelen ja teen töitä. Voin siis vain kuvitellä tähän lisäksi toisen työn... HUH!!!

Niin, en kyllä kestäisi, jos mies vielä kaiken päälle jättäisi.. Eipä ole ikinä ollut elämä näin sotkuisaa!! Kaiken lisäksi joudun joka ilta kokoamaan itseni ja menemään hymy korvissa ohjaamaan jumppia, vaikka todellisuudessa haluaisin vain olla peiton alla.

Olisin jollain tapaa toivonut jotain syytä pettämiselle. Meidän suhde on ollut lähes täydellistä (jos niin voi sanoa). Seksi loistavaa, molemmat kokee olevansa haluttuja. Molemmat urheilullisia ja pitävät hyvää huolta kehosta. Olemme itsevarmoja ja kokeilun haluisia.
Mutta silti hän meni pettämään minua 8 vuotta nuoremman kanssa, joka on sanotaanko hiukan säälittävä tapaus. Tarkoitan, että ei koulutusta ja kärsii mielenterveydellisistä ongelmista (tai näin minulle on kerrottu, itse en tyttöä tunne).

Vierailija

Itse en enää jatkaisi. Mun mielestä kumppanin valinta on kuitenkin elämän yks tärkeimmistä valinnoista ja jos sen valitsee huonosti siitä voi joutua kärsimään koko loppu elämänsä.

Voihan siinä käydä myös niinkin että saatte nyt sovittua ja jatkatte elämää ja tuo toinen tyttö ei ole raskaana, mutta mitä jos se pettäisikin uudestaan, kun olettekin ollut 6 vuotta yhdessä ja historiaa paljon enemmän takana. Sillon se satuttaisi vielä tuplasti enemmän ja siitä olisi paljon vaikeampi päästää irti. Ja vaikka eron ajatus onkin ihan kauhea ja ahdistava ( itse erosin 2 vuoden suhteesta kuukausi sitten ja olo on vieläkin tosi paha, mutta tiedän että se oli oikea päätös kummankin kannalta eli tiedän tunteen) elämä kuitenkin jatkuu ja siitä selviää :)

Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat tehtyä oikean päätöksen! :)

Vierailija
jcnnc

Itse en enää jatkaisi. Mun mielestä kumppanin valinta on kuitenkin elämän yks tärkeimmistä valinnoista ja jos sen valitsee huonosti siitä voi joutua kärsimään koko loppu elämänsä.

Voihan siinä käydä myös niinkin että saatte nyt sovittua ja jatkatte elämää ja tuo toinen tyttö ei ole raskaana, mutta mitä jos se pettäisikin uudestaan, kun olettekin ollut 6 vuotta yhdessä ja historiaa paljon enemmän takana. Sillon se satuttaisi vielä tuplasti enemmän ja siitä olisi paljon vaikeampi päästää irti. Ja vaikka eron ajatus onkin ihan kauhea ja ahdistava ( itse erosin 2 vuoden suhteesta kuukausi sitten ja olo on vieläkin tosi paha, mutta tiedän että se oli oikea päätös kummankin kannalta eli tiedän tunteen) elämä kuitenkin jatkuu ja siitä selviää :)

Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat tehtyä oikean päätöksen! :)

Jaksamista myös sinne. Ero on rohkea päätös.
Vielä emme haluaisi luovuttaa, joten otamme pesäeron ja katotaan rauhassa tulevaa.

Vierailija

Huh! Kauhee tilanne. Itse olen tullut 3kertaa petetyksi, ja oman kokemukseni mukaan ihminen, joka pettää kerran, pettää uudelleen. Ensimmäisen pettämiskerran jälkeen kynnys on matalampi ja mies turvautuu ajatukseen "sain viimeksikin anteeksi".. Tiedän että tilanteesi on vaikea pitkän yhteisen historian vuoksi. Mutta harkitsisitko yhdessäoloa jos mies olisi pettänyt ensimmäisen kuukauden aikana? Mielestäni yhteisellä menneisyydellä ei ole merkitystä jos pettää, oma ratkaisuni on selkeä: homma jää siihen.

Äitini kertoi kerran tuttavastaan, joka oli ollut avioliitossa 25-vuotta. Työreissulla mies oli pettänyt häntä. Nainen ei epäillyt hetkeäkään vaan heitti miehen ulos, kertoi haluavansa avioeron ja piti päänsä. Lasten tapaamisoikeudet jaettiin oikeudessa.
Myöhemmin nainen oli kertonut äidilleni ettei katunut päätöstään hetkeäkään vaikka yhteistä taivalta olikin kertynyt puolet elämästä.

Jokainen silti päättää itse. Oletko kuullut onnellisesta parissuhteesta jossa olisi jompikumpi pettänyt ja siitä päästy yli?

Anteeksi kyynisyyteni mutta voin oman kokemukseni kautta sanoa: rakkaus eikä aika ei riitä parantamaan nöyryytyksen, petoksen ja itseinhon tunnetta jonka petetyksi tuleminen tuo mukanaan..

Ei aikuinen ihminen voi ryöstää pankkia ja vankilaanlähdön aikana sanoa "ei se ollu hyvä idea enkä tee sitä uudelleen" auttaako? yhtä paljon kuin ko. tilanteessa. Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä arvioimaan mikä on järkevää ja mikä ei.

Kysyin kerran omalta isältäni, joka on pettänyt oman äitini lisäksi montaa muutakin kumppaniaan "Miksi petät? Petätkö vaikka olisit onnellisessa parisuhteessa" vastaus oli myöntävä. Isäni perusteli tätä "pettämisen tuomalla jännityksellä."

Eli mieti siis tarkkaan seuraavaa siirtoasi, oman mielenterveytesi kannalta..

Vierailija

Jo pikku lapset tietävät mikä on oikein mikä väärin, joten kuuluu myös aikuisen erottavan oikean väärästä.
On niin vaikea ymmärtää pettäjiä, koska itse en mistään hinnasta pettäisi. Pienet flirtit on sallittua ja minusta ne piristää mukavasti sitä omaa parisuhdetta.

Minulla on hieman yli kolmikymppinen sinkku kaveri, jolla on suht usein baarin jälkeen kotiin vietävää ;) Turhan usein tai sanotaan 9/10 on parisuhteessa olevia miehiä, jotka hipsivät aamutunneilla taksilla kotiin vaimonsa viereen...
Onko uskottomuutta oikeasti niin paljon ja kuinka monen (näissä tapauksissa) vaimo on täysin tietämätön asiasta!

Kuulostaa todella pelottavalta. Oma isänikin petti äitiäni 10vuotta toisen naisen kanssa ilman, että äitillä/meillä lapsilla oli hajuakaan asiasta. Asian selvittyä me muutimme äitin kanssa pois. Silloin isältä vietiin vaimo, 3 lasta ja tämä toinen nainenkin jätti hänet.. Nyt välit on kaikkien perheenjäsenten kohdalla hyvät!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat