Laihduttaminen...

Vierailija

Eli mun mitat 153/54.. haluisin painaa 46 koska tunnen olevani ylipainoinen.. Harrastan liikuntaa/urheilua ja välillä sit en ollenkaan.. Syön ihan tosi paljon aina ruokaa ja tuntuu et koko aika pitäis jotain syödä.. sit voi tulla sellasia päiviä että on pakko juua vaa kahvia ja välttää ruokaa..
Eli siis mun kysymys ois nyt se, et miten saisin laihdutettua? Ja jos teillä on kokemuksia tai jotain kommervenkkejä niin kertokaa ihmeessä . :)

Kommentit (7)

Vierailija

No aivan yksikertaisesta

Syö säännöllisesti, muista kohtuus ja lautasmalli. Älä syö enempää kuin mitä kulutat, pyri harrastamaan liikuntaa säännöllisesti ja mieluusti myös monipuolisesti. Herkkuja kannattaa välttää, mutta ei niitäkään ole pakko kokonaan sulkea pois, voi vaikka ottaa yhden herkkupäivän viikkoon kuten sen lauantain.

Juo paljon vettä, ja syö marjoja/hedelmiä/vihanneksia, kuituja, jotta aineenvaihdunta toimii.

Mielestäni tietyn ajan kestävät dieetit tms, saattavat ehkä toimia mutta elämäntapoja täytyy muuttaa jotta tulos pysyy. Ja voit katsoa painoindeksilaskurilla netistä oletko normaalipainoinen.

Toivottavasti oli jotain hyötyä tästä minun sekavasta kommentista! :)

Vierailija

Noi pakkosyömiset/kahvidietit on PAHAKSI ! Syö monipuolisesti, 5 kertaa päivässä, sopivasti JA SÄÄNNÖLLISESTI ! Liikuntaa on hyvä harrastaa, mutta kaikki kohtuudella ! MUISTATHAN! että itsensä rääkkääminen liikunnalla josta EI PIDÄ erittää vähemmän laihduttamiseen tarvittavia hormoneja, mikä hidastaa laihtumista, kun taas kiva liikunta josta todella pidät erittää enemmän hormoneja joka nopeuttaa laihtumista !

Vierailija

Itselläni on toiminut edellämainittujen hyvien konstien lisäksi:

- vertaistuki, hyvät (liikkuvat) ystävät
- suunnitelmallisuus
- blogaaminen
- uusien lajien kokeilu

Vierailija

Tässä helpot 1,2,3 laihdutukseen...
1. Juo vettä, ja PALJON, sopiva määrä on saavutettu kun virtsa on aivan kirkasta.
2. Liiku hiukan enemmän. Ei tarvitse mitään uskomattomia suorituksia kunhan lisäät vähän liikuntaa viikkoosi.
3. Syö vähemmän. Ei tarvitse luopua mistään herkusta yms mitä et voi vastustaa, vähennät vain määrää esim puolikas pulla kokonaisen sijaan ja vähemmän ruokaa lounaalla.

Helposti toteutettavissa, ja vältät "jojo" ilmiön joka tulee jatkuvista dieteistä ja niiden lopettamisesta... Ei tosin laihduta niin nopeasti mutta toimii.

Ja myös vinkkinä säännölliset ruoka ajat joista pitää kiinni. Itse ainakin pysynyt parhaimmillani kun syön vähän ja terveellisesti mutta usein ni ei pääse se armoton nälkäkään yllättämään, jolloin tulee hotkittua yhtä sun toista... Kokeile juoda reilu puolisen litraa vettä puolituntia - vartti ennen ruokailua, täyttä mahaa ni ei tuu ylensyötä. toivottavasti oli apua :)

Vierailija

Moi Terciable ! Mulla on sulle hyviä vinkkejä jos haluat laihtua helposti ja nopeasti. Mä en Ite oo kauheen ahkera liikkuun , eteenkään talvella, niin mä huijaan. Käytän laihtuduslääkkeitä, niillä saa poistettua hyvin rasvaa kehosta ja pystyy syömään silti kaikkee hyvvä. En siis ole mikään ylipainoinen tai mitään, mut mä käytän niitä aina ku haluan näyttää vilä paremmalta. Orlistat Sandoz on hyvä, sillä on pikkasen vähemmän sivuoireita ku allilla. Sitten ruuasta ei kannata olle syömättä koska sun elimistö menee silloin säästäliekille ja polttaa vähemmän kaloreita ja sitten kun sen jälkeen syöt jotain niin sun kroppa imasee ja varaistoi siitä kaiken rasvan sen jälkeen varalle, joten paasto ei kannata vaan vähän hiilari pitoista ruokaa ja useita kertoja pieniä määriä

Shimmer
Seuraa 
Liittynyt21.1.2012

Mulla yksinkertaisesti on auttanut se, että vähentää syömistä. Aloitin laihdutuksen tammikuun alussa ja tähän mennessä on lähtenyt melkein 4,5kg. Liikuntaa olen osittain lisännyt, mutta ensisijaisena tavoitteena on ensin saada 10 kiloa pois, jonka jälkeen alkaa kiinteytys liikunnan avulla.
Perusperiaatteena mulla on ollut pitää kalorimäärä n.1200-1500 kaloria päivässä (kulutus n.2000 kaloria), mutta pidän yleensä kerran viikossa päivän, että syön melkein kulutuksen verran kaloreita.
Nyt kun mietin, niin laihduttaminen on tähän mennessä ollut todella helppoa! Tärkein on se, että miettii mitä syö ja jos syö herkkuja, pitää sen syömismäärän tarpeeksi pienenä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat