Paras ystävä loukannu jo vuosia niin että nyt on jo ihan neuvoton olo

Vierailija

musta tuntuu niin että oon yksin tän ongelman kanssa ja toivon että joku vois kertoo omista kokemuksista, koska oon ihan murtunu. sattuu ees kirjottaa tätä viestiä.

mulla on ystävä, entinen paras ystävä joka on pettäny mun luottamuksen yhä uudestaan ja uudestaan. se ottaa muhun yhteyttä aina kun itse sitä tarvii. oon yrittäny keskustella tästä, mut se ei ymmärrä ja laittaa kaikki mun syyksi. tietysti mussaki on vikaa että näin on päässy tapahtumaan, en todellakaan kiellä! mut se että sanon tulevani puoleen väliin, ei merkkaa mitään tälle kaverille. kaikki oli ensin hyvin, tapahtumat muuttu noin kolme vuotta sitte ku ekan kerran tää petti mun luottamuksen, sillä tavalla että hylkäs munt iha kokonaan, eikä välittäny vaikka itkin ja kysyin että miks se tekee mulle näin. tää ystävä ei ollu sillo mun tukena ku olisin eniten tarvinnu sitä. luottamusta oli hankala lähtee rakentaa uudestaan, mutta päätin antaa anteeks jo ihan itteni takia, katkeruuteen kun ei oo kauheen mukava jäädä makaamaan.

nyt tässä on menny ylä- ja alamäkeä nää kolme vuotta, mutta kun on pitkä ystävyys takana ja rutosti hyviä hetkiä, niin on hankala "let it go", vaikka välillä negatiivisia puolia on niin paljon enemmän, ja varsinki mun välillä pintaan tulevat viha, puhdas viha tätä henkilöä kohtaan ja kysymykset et miksei tää henkilö tajua kuinka paljon loukkaa mua uudestaan ja uudestaan, ja miks tekee näin. ja katkeruus tuntuu joskus putsaavan mun kropan kaikest hyvyydestä. enkä halua olla tällänen henkilö. mut tuntuu etten voi enää luottaa ihmisiin ja tuntuu muutenkin että mulla ei oo enää nii paljon ystäviä kuin joskus aikoinaan oli. ja seki sattuu koska oon aina pitäny itteäni sosiaalisena. mä voisin vuodattaa tästä mun kaverista joka petti mun luottamuksen vaikka vuoden verran. mutta eipä se kai mitään auta..

tuli varmaan tosi epäselvä viesti, mut mä toivon niin paljon että joku vois kertoo miten ite on päässy katkeruudesta ja vihasta. pystyny kääntämään "menetetyt vuodet" voitoks, ku ite oon jo täysin neuvoton.aikoinaan harkitsin itsemurhaa tän jutun takia koska se sattu mua niin paljon. nytki tätä viestiä kirjottaes mul on vatsassa ihan perkeleen kokonen möykky, jonka mä haluan pois! mä haluaisin joku päivä nauraa tapahtumille ja vääryydelle mitä tää henkilö on mulle tehny, haluisin pudistella päätä ja olla välittämättä. ja ku mä nään sitä nykyään, nii haluisin olla välittämättä niistä hetkistä, ehkä vaan hymähtää niille hetkille ku se päättää taas loukata.

Kommentit (2)

Vierailija

On vähän vaikeaa lähteä tarkemmin neuvomaan mitään, kun tekstistäsi ei kovin selkeästi tule esille, millä tavoin hän on sinua loukannut. Mutta varmasti vaikea tilanne ja ennen kaikkea paha olo. Kuulostaa jokseenkin tutulta omassa elämässäni, mutta minulla kyseessä ei ollut paras ystävä vaan eräs läheinen sukulainen. Vuosia jatkuneet hankaluudet näyttävät nyt ainakin hetkeksi hellittäneen, ja usko tai älä, niin siihen on päästy puhumalla. Ongelmasta on tehnyt erityisen hankalan se, että tällä kyseisellä sukulaisella on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Ymmärtääkö sinun ystäväsi tehneensä väärin? Vai näkeekö hän vikaa vain sinussa? Joskus kyseessä voi olla narsistinen persoonallisuushäiriö, siitä löytyy paljon hyvää tietoa googlettamalla. Narsistisen henkilön kanssa kommunikointi voi olla joskus täysin mahdotonta, kuten myös paraneminen.

Voimia sinulle.

Vierailija

Tarinasi kuulosti hyvin tutulta minulle, itsellenikin tuli heti mieleen että kaverillasi olisi narsistisia piirteitä. Kun sanoit että "miksei tää henkilö tajua kuinka paljon loukkaa mua uudestaan" niin voin sanoa että sama kysymys on kaikunut omassa päässäni todella monta kertaa. Itselläni on ystävä jolle uskon asioita ja pidän todella hyvänä ystävänä, hän kuuntelee minua, antaa elämänkokeneempana "vinkkejä" huoliini jotka ovat aivan päättömiä ja myöhemmin taas kohtelee kuin paskaa. Joskus tämä ihminen osaa olla todella mukava, mutta ykskaks mieli vaihtuu kuin salamaniskusta.. Myöhemmin sitten kun selasin internettiä ja luin narsistin piirteistä ja keskusteluja, tulin siihen tulokseen että tämä ihminen on jollain tasolla narsistinen. Heti kun huomasin käytökseen liittyen narsismin oireet niin oloni keveni huomattavasti, koska silloin ymmärsin että asiat joissa hän on pettäny tai kohdellut minua muuten huonosti tulee muusta kun terveestä ihmismielestä. Eli yritän sanoa että vika ei todellakaan ole sinussa jos ystäväsi on alkanut pettää luottamustasi. Vaikka kyseessä ei olisikaan millään tavalla narsistinen ihminen.

Lisäksi voin sanoa että ei todellakaan ole helppoa päästää ihmisestä irti josta todella välittää ja luottaa ja pitää mukavana. Nämä sanat voin sinulle sanoa, Ole vahva, tunnustele mikä on parasta juuri sinulle, tavoittele mitä haluat, tee elämästä ihanaa!

Ja pyydän anteeksi jos omasta viestistäni tuli epäselvä! Mutta toivottavasti ymmärsit edes pääpiirteet mitä hain takaa :P Paljon paljon voimia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat