Ideoita, ajatuksia, rohkaisua, kokemuksia?

Vierailija

Oon pidemmän aikaan kieltänyt tätä ja sen jakaminen ei oo helppoo. Toivonkin, että jokainen jolla on jotain kokemuksia edes saman tyyppisestä asiasta saisi täältä jotain, voisi jakaa ja saada myös ulkopuolisilta rohkaisun sanoja. Ehkä meiltä löytyy varoituksen sanoja, jottei muiden tarvitse kokea samaa :)

Olen siis vähän päälle 20 vuotias. Kärsin kroonisesta selkäkivusta. Lääkärit syyttelivät aluksi huonoa harrastusta Cheerleadingin parissa. En kuitenkaan lopettanut. Sain usein reseptillä kipulääkkeitä, mutta mistään niistä ei ollut apua. Lopulta minulle määrättiin voimakasta riippuvuutta aiheuttavaa Panacodia. Panacod sisältää kodeiinia, joka muuttuu kehossa morfiiniksi. Olin syönyt lääkettä yli vuoden, kun todellinen syy löydettiin: selkä oli pahasti rakenne vikainen. Fysioterapeutti totesi, että lanneranka on jähmeä, eikä liiku mihinkään. Yksikin nopea taivutus taaksepäin väärässä asennossa niin saatan olla halvaantunut. Asialle ei voida mitään.
Takaisin Panacodiin, joka siis on tällähetkellä suurempi murheeni. Olin 2 päivää ilman niitä, kun reseptini loppui ja tärisin ja hikoilin hullun lailla. Olen siis riippuvainen. En kuitenkaan voi lopettaa myöskään kivun takia ja muuta vaihtoehtoa ei toistaiseksi ole. Olen siis kuin DrHouse.

Olipas pitkä vuodatus :D Nyt siis muiden vuoro...

Kommentit (2)

Vierailija

Surullista.. :( Itselleni on määrätty panacod kipulääkkeitä vasta ja kylki kipuihin.. olen syönyt niitä nyt 1,5 vuotta ja olen kanssa riippuvainen niille.. en ole uskaltanut kysyä lääkäriltä apua lopettamiseen tai lääkkeen vaihtamiseen, koska tuo tuntuu olevan ainoa lääke joka niihin kipuihin auttaa.. mutta suosittelen todella lääkärillä käyntiä että vaihtaisit lääkkeitä ja että saisit apua noihin oireisiin!

Vierailija

Panacodiin on sit tyypillist jäädä 100tbl jälkeen riippuvaiseks eli jos suinki voit ni vähintääki pidä taukoi. Mä opiskelen alalle eli tiiän kans valitettavasti vaihtoehdot: joko palaan tulehduskipulääke tasolle, jotka ei auttanu mitää ja kävin tiputuksis sairaalas tai sit mulle määrätään vahvempaa opioidi (eli riippuvuutta aiheuttavii) lääkkeit. Tarkotus on kokeilla vyöhyketerapiaa seuraavaks. Pitäkää siis peukkui :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat