Valinnan vaikeus

Vierailija

Ongelma siis on tämä; 2 miestä, 1 nainen, 1 elämä. Eli siis olen jo vuoden verran ainakin tätä pohtinut, mutta mihinkään tulokseen en tunnu pääsevän. Tällä hetkellä asun yhdessä nykyisen poikaystäväni kanssa, mutta suhdettamme piinaa haikailuni eksääni kohtaan.

Nykyinen poikaystäväni on aivan ihanteellinen, kohtelias, hyvännäköinen, sosiaalisesti avoin ja fiksu, auttavainen, kärsivällinen, kaikin puolin _hyvä_ ihminen. Tavatessani hänet olin aivan varma, että tämä mies mun täytyy saada itselleni, vaikka loppuelämäksi. Edelleen se tuntuu oikein järkeen käyvältä ajatukselta. Ja sainkin hänet sitten.

Mutta sitten, muutaman kuukauden seurustelun jälkeen aloin miettiä eksääni. Tämä mies taas aikoinaan hurmasi mut sinnikkyydellään voittaakseen mun tunteet puolelleen. Lisäksi en ole tuntenut keneenkään ihmiseen näin syvää sielunkumppanuutta ja ystävyyttä kun häneen. Hän on aina saanut vatsaani ja mieleeni pienen kutkutuksen, sellaisen pilkkeen elämään. Ensi kohtaamisesta lähtien tuntui niin helpolta olla hänen seurassaan, kuin meidät olisi tarkoitettu yhteen. Jännitystä, tunteita, intohimoa, niitä ei meidän suhteesta puuttunut. Suhde kuitenkin loppu kun en enää jaksanut hänen lapsellisuuttaan ja itsekkyyttään. Hän ilmenikin sellaiseksi perässävedettäväksi, ei osannut olla mies suhteessa ym. Eikä sitten kestänyt sitä, että mun oli pakko ottaa se paikka. Nyt kun olen miettinyt niin täytyy sanoa, että välillä hän on aika arvaamaton ja äkkipikainen. En siis voisi oikeastaan ajatella pitkää, turvallista suhdetta hänen kanssaan, vaikka tiedän että hänellä on hyvin vahvat tunteet mua kohtaan.

Toisin sitten taas on tän nykyiseni kanssa. Häneen voin täysin luottaa, ja voin olla varma että hänen kanssaan mulla ois asiat hyvin nyt ja tulevaisuudessa. Ongelma vaan on se, että pystyisinkö koskaan elämään aidosti onnellisena nykyiseni kanssa, jos sydän vetää kokoajan toisaalle.. Se on ollut jo nyt (vuoden ajan) hyvin haastavaa... Lisäksi tuntuu että tämä mies ei todella tunne tai ymmärrä mua, tai tuleeko koskaan sitä tekemäänkään. Eli valitako se joka saa tuntemaan että elän (mutta vaarallisesti), vai se jonka kanssa kaikki olisi vain ok..?

Nyt pyydän, auttakaa :) En vaan tunnu pääsevän tästä eteenpäin.

Kommentit (4)

Vierailija

Yritä unohtaa eksä joksikin aikaa ja keskity vain ja ainoastaan nykyiseen, puhukaa paljon kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä, tehdää paljon asioita yhdessä. Ehkä se auttaa selvittelemään päätä nykyisen suhteen? Mikäli ei tunnu omalta niin hoida ero ensin ja vasta sitten uusi suhde. Mainitsit edellisen suhteen huonoista puolista, haluatko oikeasti sellaisen suhteen? Toisaalta jos valitset eksäsi niin rupeaisiko sen jälkeen nykyinen suhteesi näyttämään paremmalta ja siltä mitä sittenkin haluaisit?

Vierailija

Todella hyvä pointti toi, että nykyinen suhde alkaiskin kiinnostaa enemmän kun ois jo myöhästä. Niinhän se on aina mennyt, että ensin pitää menettää tajutakseen mitä on saanut.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

APUA! Nuorena aikuisena ei pitäis antaa itsensä olla tuollaisessa tilassa kauaa. Olemme nuoria, voimme vaikuttaa asioihin, voimme valita!

Mutta tiiän tunteen. Itellä meni viime vuonna poikki 5vuoden suhde. Sinne meni kihlat,häät ja haaveet perheestä. Jonkin aikaa soudin ja huopasin kahden miehen välillä.

Kunnes tajusin. Turha se on eksän perään miettiä. Siihen oli syy alunperinkin miksi erosimme. Miksi tieten tahtoen haluisin itseni siihen samaan tilanteeseen. Etenkin jos eroon johtaneet syyt olivat sen verran vakavia, että niihin ei pieni käytöskoulu auta.

Tsemii. Mut toi on väärin sun nykyistä kohtaan jos et pysty täysillä panostaa häneen.

Vierailija

Oletko saanut selvyyttä tilanteeseen? Itse olen samankaltaisessa tilanteessa, avasin juuri viestiketjun nimeltä Menneisyyden haamu. Todella kaipaisin tietoa siitä miten muut ovat selvinneet tilanteesta! 2 aivan liian ihanaa miestä ja nyt olen aivan hukassa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat