Mies vain kaveriksi?

Vierailija

Olen joutunut toistuvasti saman tilanteen eteen viime vuosina, joten päätin nyt hakea mahdollisia kohtalotovereita sekä mielipiteitä :)

Taustastani sen verran, että olen 23-vuotias sinkku ja takana yksi parisuhde, joka päättyi noin kaksi vuotta sitten. Syy eroon oli se, että en yksinkertaisesti ollut valmis parisuhteeseen ja mies oli minulle enemmän ystävä. Nuorempana arastelin miesten seurassa ja voisin jopa väittää, että hieman jopa pelkäsin heitä. Vanhemmiten tapasin viihteellä ja koulussa niin mukavia sekä huumorintajuisia tapauksia, että pääsin arkuudestani eroon.

Nykyään tuntuu, että tulen miesten kanssa ehkä jopa paremmin toimeen kuin naisten, sillä hyvin usein kiinnostuksenkohteet ja huumorintaju täsmäävät. Uskallan olla monen miehen kanssa luontevammin ja täysin oma itseni kuin monen naistutun. Uskallan nauraa sekä naurattaa, jakaa rohkeasti mielipiteitä, olla kiinnostunut ja jakaa omia kokemuksia. He saavat minut yksinkertaisesti rentoutumaan.

Näiden asioiden takia haluaisin itselleni myös miespuolisia kavereita. Ongelma on siinä, että tapaamani miehet kiinnostuvat minusta tosissaan ja alkavat selvästi kaavailla mielessään suhdetta (muutamat ovat tämän tunnustaneet suoraan). Kun ilmaisen kantani, että haluaisin pysyä vain kaverina, niin he kaikkoavat ja yhteydenpito loppuu kuin seinään.

Tämä toistuu usein ja minua harmittaa, sillä olen menettänyt monia potentiaalisia kavereita, joiden kanssa olisin voinut viettää todellista kavereiden välistä laatuaikaa. Tämä aiheuttaa harmitusta myös sen takia, koska kaveripiirini ei ole kovin laaja ja en helposti vedä ihmisiä kaverikseni. Olisi siis todella hienoa saada sellaisia kavereita, joiden kanssa juttu todella sujuu!

Muilla ollut samanlaista ongelmaa?

Kommentit (3)

Vierailija

Huijaa niitä miehiä että sulla on jo poikaystävä, niin sitten ne ei ihan niin hanakasti ainakaan yritä lähentyä vaan ymmärtävät pysyä kavereina. :)

Vierailija
kumina

Heteromiehet ja naiset eivät voi olla vain ystäviä, sry :( Ellet ole sitten erittäin ruma.

Et kuitenkaan usko minua, joten -> http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

Sitten en varmaan ole nainen, tai sitten olen erittäin ruma ja tähänastiset poikakaverini ilmeisen sokeita..

Totta kai miehet ja naiset voivat olla keskenään kavereita, jopa ystäviä. Naisten on vain muistettava kaveeratessaan miesten kanssa pari asiaa:
1. Älä flirttaa, ellei se ole osa luonnettasi
2. Älä korosta olevasi sinkku
3. Älä roiku miehessä (kosketukset ja kaikki muu fyysinen kontakti usein antaa vääriä signaaleja)
4. Älä korosta sukupuoltasi (tiukat ja anteliaat vaatteet eivät vaan toimi)
5. Ole itsenäinen
6. Ole tasapuolinen kaikkia ihmisiä kohtaan ympärilläsi
7. Älä anna miehelle syytä olettaa, että olisit kiinnostunut hänestä seksuaalisesti!!!
8. Puhu mieskavereidesi naisasioista objektiivisesti ja kannustavasti, mutta älä lässytä omista miesseikkailuistasi ja sydänsuruistasi. Ei miehiä Kiinnosta kuulla niistä.
9. Ole rehellinen ja suora!!!!

Miehet hyväksyvät naisen kaverikseen huomattavasti hitaammin kuin mitä naiset miehen. Naisen on todistettava olevansa suoraselkäinen, rehellinen, luotettava ja kykenevänsä olemaan vain kaveri tilanteessa kuin tilanteessa. Siinä vaiheessa, kun miehet hyväksyvät naisen kaverikseen, eivät he sekota mukaan tunteita tai ajattele naista "naisena", vaan yhtenä joukossa olevana henkilönä.

Jos uusi miestuttavuus meinaa erehtyä ihastumaan, välttää tämän hyvin pitämällä kohteliasta etäisyyttä ja käytöksessä viileyttä. Toisen asioista ei pidä olla ylikiinnostunut tai yrittää tyttömäisellä kihertelyllä saada miehen huomiota. Usein nimittäin saan huomata tätä käytöstä, kun nuoret naiset koettavat kaverustua miesten kanssa. Ei miehestä tehdä kaveria samoilla elkeillä kuin miehestä poikaystävää. Myös se kannattaa tuoda esille, että uusi miestuttavuus ei ole ainoa miestuttavuus, vaan lähipiirissä on myös muita miehiä, joiden kanssa nainen viettää aikaa. Miehet harvemmin kokevat seksuaalisesti houkuttelevana naista, jolla on miesystäviä ja joka pyörii miesseurassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat