Jos ovet ei oikeustieteelliseen aukea?

Vierailija

Yritän siis todella tosissani oikikseen nyt tänä keväänä, enkä haluaisi miettiä mitään muuta, mutta tiedän sen, ettei sinne ihan helpolla ekalla yrittämällä mennä. Ajattelin siis hakea johonkin muuallekin, vaikka ihan ammattikorkeaan, mutten oikein tiedä mikä olisi oikista "tukeva" koulutus, jonka käymisestä olisi hyötyä ensi vuoden hakua ajatellen. Onko kokemuksia? Ideoita? Mielipiteitä?
:)

Kommentit (6)

Vierailija

Entäs jos haet yliopistoon jotain muuta lukemaan ja otat sivuaineeks oikista tukevia kursseja? :) Mulle ei ainakaan nyt äkkiseltään tuu mieleen amk:sta mitään oikista läheltäkään liippaavaa :O

Vierailija

Amk:n liiketalouspuolella on joissakin paikoissa mahdollisuus opiskella oikeustradenomiksi, mutta sinne suunnataan vasta toisena vuonna, joten en välttämättä lähtisi sinne hakemaan. Ennemmin suosittelen yliopistoon hakemista jollekin toiselle alalle, josta mahdollisesti olis hyötyä oikista ajatellen. Bloggaajista ainakin Xenia (xeniasday.blogspot.com) opiskelee oikiksessa, ja siellä on ainakin jotain vinkkiä sit tohon lukemiseen ja semmoseen, tammikuussa tullut postaus.

Ja siis onhan sit mahollista, että jos et pääse niin pidät välivuoden, käyt töissä, lueskelet tän vuoden pääsykoekirjoja ja yrität taas ensi vuonna täysillä uudestaan. :) tällöin sun ei tarttis kuluttaa tänä keväänä energiaa mihinkään muuhun kun oikiksen pääsykoekirjojen lukemiseen. (huomioi myös, että luultavasti ehkä on mahdollista, että rovaniemelle "helpompi" pisteiden kannalta päästä sisälle. :) )

Vierailija

Mikset ota selvää mitä avoin yliopisto tarjoaa? Monet ovat sitä kautta sitten aloittaneet oikeustieteiden lukemisen.
Itse sanoisin että jos motivaatio on kohdallaan niin ei se loppujen lopuksi ole niin vaikeaa päästä oikeustieteelliseen. Itse luin noin 2-3 kk:n ajan 4-8 tuntia päivässä pääsykokeisiin ja onnistui ensimmäisellä kerralla. Ajatuksena oli jo alkuun että pääsykokeet otetaan tosissaan. Kun ottaa lähtökohdaksi että opettelee kaiken mitä pääsykoekirjoissa on niin pääsee melko pitkälle.
Valmennuskurssit on myös melko hyödyllisiä, ja jos ei sellaiselle halua mennä niin jotkut valmennuskurssien järjestäjät tarjoavat myös etäopiskelumateriaalia, joista saa hyvää tuntumaa pääsykoekysymyksiin vastaamiselle.

Vierailija

Hei, itse olen ainakin nyt oikiksessa (Helsingissä) ja jos kaipaat jotain apua siihen liittyen, vinkkejä ym, niin ota ihmeessä yhteyttä. Koska muistan kun itse hain ja miten sekaisin olin, olisi ollut kiva, jos joku kokeneempi olisi auttanut :) Pidän blogia osoitteessa http://manifest2materialism.blogspot.com (lähinnä muotiin painottuva), mutta mulle saa lähettää kysymyksiä s-postitsekin :)

Onnea!

http://manifest2materialism.blogspot.com

Vierailija

Opiskelen itse tradenomiksi elikkäs liiketaloutta AMK:ssa ja meillä ainakin tämän vuoden uudet opiskelijat suuntautuvat suoraan oikeustradenomeiksi. Yleensä suuntautuminen tapahtuu tosiaan silloin kakkosvuonna, mutta noilla oikeustradenomeilla on ilmeisesti vähän eri juttu, ainakin mun koulussa. Lakikursseja näytti olevan heti alusta asti.
Kannattaa ottaa selvää miten suuntautuminen missäkin koulussa tapahtuu. :)

Riveria

Hei!

Oletko ajatellut, että voisit kenties asua Joensuussakin? Joensuussa voi opiskella oikeustieteen alaan liittyviä asiaan liittyviä kursseja ja valmistua sitten maisteriksi Itä-Suomen yliopistosta. Itä-Suomen yliopiston suorittaneet ovat nyt erikoisjuristeja ja valmistuvat maisteriksi, vaikka ei titteli olekaan oikeustieteen maisteri, mutta työnäkymät näillä maisteritason juristeilla ovat hyvät. Tosin poliitikot ovat kesällä myös päättäneet siten että tulevaisuudessa voi Joensuussakin yliopistossa opiskella juridiikka opintoja ja saada oikeustieteen maisterin tittelin.

Joensuu on viihtyisä kaupunki, jossa opisleija varmasti viihtyy ja siksi suosittelen harkitsemaan myös oikeusopintoja Joensuussa sijaitsevassa Itä-Suomen yliopistossa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat