Kuuluuko miehen maksaa osa naisen e-pillereistä?

Vierailija

Opiskelijoita molemmat, suhdetta takana lähemmäs vuosi. Pillerit aika suuri meno vähätuloiselle (merkkiä en haluaisi vaihtaa). Pillerit hankittu yhteistä ehkäisyä & seksielämää varten kuitenkin. Ei vaan kehtais oikeen alkaa pyytämään rahaa semmoseen, jotenkin rahan mankuminen nolottaa. Olisiko kuitenkin aiheellista?

Kommentit (12)

Vierailija

Voisit yrittää asiasta jotenkin ohimennen huomauttaa, esim että harmi kun ei ole varaa ostaa jtn kun niihin pillereihinkin menee niin paljon rahaa, tietenkin paremmin muotoiltuna... Tai sitten suoraan ottaa puheeksi vaan jos ei vinkistä ymmärrä
Ette ilmeisesti asu yhdessä?

Vierailija

Itse kamppailin kanssa saman asian kanssa. Mies lisäksi marisi aina omista kuluistaan minuun. otin hänet kerran apteekkiin mukaan ja totesin kun hän alkoi sopivasti valittamaan rahasta, että "mulla menee nyt sellaset 130€ ihan vaan siihen et voidaa harrastaa vauva-vapaata seksii". Loppu muuten valitus hetkeks. Repi kuitinkin viellä kädestä tarkistaakseen hinnan.
Pointti; ota joskus mukaan apteekki reissulle, niin fiksun miehen PITÄISI ymmärtää hinta nähdessään taloudellinen puoli. Tasan puoliksihan laskua ei tarvitsisi laittaa, mutta kuitenkin kummankin tulee kantaa kortensa kekoon

Vierailija

Jos et halua mankua rahaa ehkäisyyn, niin kannattaa hakea sitten kompromissia siitä, että mies kustantaisi jonkin muun menon, jonka jaatte ja joka on melko pakollinen menoerä.

Asiasta ainakin minusta kannattaa puhua suoraan ilman mitään kiertelyjä ja kysyä miehen mielipidettä: haluaako hän osallistua kustannuksiin, kustantaa jotakin muuta vai haluaako hän lopettaa aktiivisen seksielämän ja palata kortsuehkäisyyn.

Ennemmin tai myöhemmin parisuhteissa on opittava puhumaan myös raha- asioista. Minusta niistä kannattaa oppia puhumaan ennemmin aiemmin, kuin liian myöhään. Etenkin jos molemmat on vielä pienituloisia opiskelijoita, on raha- asiat melko merkittävässä roolissa jokapäiväisessä elämässä ja omissa valinnoissa. Tästä syystä on minun mielestäni parempi kyetä olemaan suora ja rehelinen, jos omat tulot ei meinaa riittää kattamaan kaikkia kuluja. Keskustelemalla asiasta voi nimittäin aina saada synnytetyksi jonkinlaisen molempia osapuolia helpottavan ratkaisun, joka ei aseta toista taloudellisesti ahtaalle.

Vierailija

Omasta mielestäni miehen kuulusi maksaa puolet pillereistä jos ne kerta on nimen omaa yhteistä seksielämää ajatellen hankittu. En tiedä tietenkään elämän tilannetta jne mutta jos asut jossain muualla kuin kotona ja opiskelet olet sosiaalitoimiston kanssa tekemisissä? Niin sossun maksaa kyllä opiskelijoiden e.pillerit joilla ei ole muita tuloja.. en tiedä liittyikö joten jne.. :DDD

Kellen
Seuraa 
Liittynyt28.5.2009

Kun aloitin e-pillerit, oltiin myös opiskelijoita molemmat mieheni kanssa. Kerta päätös oli yhteinen ja ehkäisyyn tarkoitettu, päätimme maksaa pillerit puoliksi. Nyt kun molemmat käymme töissä, maksan ne kokonaan itse, kun muutenkin kuluja jaetaan :)

Ota vaan rohkeasti asia puheeksi miehesi kanssa. Mainitse juuri tuo vähätuloisuus ja se, että pillerit ovat kuitenkin yhteistä asiaa varten.

Vierailija

meillä se oli oman mieheni kanssa ainakin ihan selvä juttu, alusta alkaen että ne maksetaan puoliksi, nimittäin itse olen opiskelija ja mies työssä käyvä, oma budjetti ei aina riittäisi. Vihjaa asiasta !

Vierailija

ite alotin pillerit ihan vasta. mutta niin, sillon ku alotin, ni mies kysy heti että mitä ne maksaa. molemmat ollaan opiskelijoita siis, eikä tuloja oo hirveesti. sit ku kerroin ni tarjoutu heti maksamaan puolet, ja mainihti että yhteistä asiaa vartenhan ne on. :) ite siis pääsin helpolla tuon kanssa, mutta suosittelen kyllä ottamaan puheeksi. suoraan vaan kysyt, että mitä oot mieltä, ja mainihe tosiaan että ne on teitä molempia varten :) tsemiä!

Vierailija

Jos olette yhdessä päättäneet että syöt pillereitä, tai jos hän sitä sinulle ehdotti, ei olisi ollenkaan paha idea kysyä häneltä jos hän mahdollisesti maksaisi osan niistä, koska kalliitahan ne on . Jos kuitenkin olet itse tehnyt päätöksen ja keksinyt alkaa syödä niitä niin maksaminen kuuluu sinulle, koska miksi hänen tarvisi maksaa sinun juttuja? :)

Uskon että hän aluksi sanoo jotain tyyliin; " Miks mun niitä pitäis maksaa kun sähän niitä syöt?! " mutta muistuta häntä siitä että raskaaksitulemisen riski on suuri ilman niitä, ja onkohan kuitenkin pillerit halvemmat kuin vauvan kasvattaminen ?

Vierailija

itse olen seurustellut yli vuoden ja maksame pillerit puoliksi, koska molempien yhteinen nautintohan se on :D ei naisen tarvi maksaa myös miehen nautintio ;D

-dumb
Seuraa 
Liittynyt2.6.2009

Haha me ollaa vasta joku pari kuukautta tunnettu ja jätkälle oli ihan fine että maksaa puolet mun pillereistä :-D
ja sieltä tuli nää sähän niitä syöt ja tuut raskaaks jnee, mutta sit ku sanoin että hän sen aiheuttaa nii hiljaseks meni. mut molempien nautinto tosiaan ja raskauteen tarvitaan kaks nii mun mielestä ois tyhmää jos jätkä ei edes puolia voisi maksaa :)

Vierailija

Minä ainakin maksan ite omat pillerini vaikka olen työtön ja mieheni työssäkäyvä..Alko mietityttää että paljon teillä muilla maksaa nuo pillerit itelläni maksaa noin 25 e ja silla 3 kuukauden pillerit

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat