Herpeksestä! :(

Vierailija

Sain sukuelinherpeksen nykyiseltä poikaystävältäni suuseksissä. Nyt on neljäs päivä menossa ja hirveät kivut! Sain lääkkeiksi Acyrax 200 mg ja aloitin ne vasta tänään, ei ainakaan vielä vaikuta auttavan. Vessassa käynti on yhtä tuskaa (otan käsisuihkun avuksi, kun se tuntuu helpottavan edes vähän) ja liikkuminen tän päivän aikana on ollu kivuliasta.

Ne keillä tää vaiva on, voisitteko jakaa kokemuksia tänne? Kertoa kuinka kauan teillä kesti ensioireet ja kuinka usein uusiutunu, missä vaiheessa rakkulat puhkeaa yms. Voiko kipua lievittää itse jotenkin? Mua pelottaa ihan hirveesti enkä tiiä mitä teen jos mulla uusiutuu tää usein :( Onneks poikaystävä on tukena ja muutenki ollu nyt erityisen ihana :)

Kiitos jo etukäteen ja voimia kaikille kanssasisarille!

Kommentit (6)

Vierailija

ALUKS SANON ETTEN OO AMMATTILAINEN EIKÄ MULLA OO HERPESTÄ mutta tutulla on ja oon ollut "tukipilarina" ku se on halunnu puhuu asiasta.. Kai sä olit tietonen että sillä on herpes ennenku teitte mitään ??? Varovaisuutta ois voinut lisätä!

Tässä on joitain juttuja mitä se on sanonut:

- Menkkojen aikana EI SITEITÄ! Puhkee kuulemma kukkaan pahasti sillon ku ei paikat "hengitä".

- Jos syö estolääkitystä toooodella tarkkaan ja säännöllisesti niin ei pitäis olla pahat vaivat/ vaivoja ollenkaan.

- Ei tartu jos ei kuki ! Lääkäri sanoi niin ! ( Sulla ei tietenkään oo enään "niin väliä" jos kerran poikaystävälläsikin on )

- PIDÄ PAIKAT PUHTAINA ! HUOM! EI SAIPPUAA TIETENKÄÄN EIKÄ LIIKAA VIRUTTELUA !

- KUKINNAT ENNAKOITAVISSA: Kutina alkaa ennenkuin alkaa kukkia!

jos elelee näillä "säännöillä" niin vaivat on kuulemma minimissä. En tiiä auttoko mikään yhtään, tai tiiätk jo entuudesta, mut halusin olla avuks vaikka ei itelläni herpestä ookkaa :) HIENOA ETTÄ SUN POIKAYSTÄVÄ TUKEE SUA ASIASSA !

Tsemppiä!

Vierailija

Kiitos paljon, mua auttaa jo sekin että joku yrittää auttaa :)

Haluisin viel tietää, että mikä vaihe tää tällänen on ku nyt yhtäkkiä rupee pistämään tosi inhottavasti ja itkuki tulee välillä ku sattuu nii paljo? Rupeutuuko ne rakkulat vai puhkeeko ne vasta?

Vierailija

Itse sain sukuelinherpeksen noin 1 ½ vuotta sitten ja oli kamalan kivuliaat rakkulat noin 1-2 viikkoa, en muista ihan tarkalleen kuinka kauan kun siitä on niin pitkä aika. Kävin lääkärillä heti kun rakkulat ilmestyivät ja sain lääkityksen, sekä tabletteja että rasvaa, jota laitoin rakkula-alueelle. Sen jälkeen ei ole kertaakaan herpes puhjennut ja olen ollut siitä asiasta erittäin huojentunut, sillä luulin että herpeksestä tulisi jatkuva vaiva..

Vierailija

tosi vaikeeta vastata tohon kysymykseen.. :/ mutta sähän voisit vaikka soittaa oman terveyskeskuksen "neuvontalinjalle", ja kysyä sieltä ?

Vierailija

Tästä mun viestistä nyt ei ole apua, mutta mietin mahtaisikohan itselleni ollut tullut sukuelinherpes. Niin sattuuko siinä niinkuin itse ne rakkulat? Vai millä tavalla se sattuu?

Kuulostipas vähän tyhmiltä kysymyksiltä..:D

Minä

Joku sanoi että ei tartu jos ei kuki, MUTTA todellisuudessa voi tarttua vaikkei ois mitään oireita. Itellä sukuelinherpes tarttunu poikaystävän oireettomasta huuliherpeksestä, jota ei edes tiennyt kantavansa. Muuta tarttumismahdollisuutta ei ole.

Eli tartuntariski on AINA, sillonkin kun ei oireile mitenkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat