Ehkäisymenetelmiä, puolesta/vastaan?

Vierailija

Juttu menee siis niin, että mulla on varattuna aika ensimmäistä kertaa ehkäisyneuvolaan. Nytten sitten mietityttää, mitä ehkäisykeinoja tulisi käynnin jälkeen käyttää poikaystäväni kanssa, sillä kondomi ja sen kanssa säätäminen ei enää innosta. Se on sitte tosi kiva, kun kesken esileikin lähtee metsästämään sitä ja parhaimmassa tapauksessa menee koko fiilis. Apuja päättämiseen? Tiedän, että tapaamisessa puhutaan asiasta, mutta olisi mukava kuulla teidän eri näkemyksiä asiaan.

Sain kerran kaverin yazz-ehkäisypillerit kun hän tuli raskaaksi lopetettuaan pillerien syönnin tarkoituksella. Käytin niitä varmasti oikein ja tuloksena oli KOLMEN viikon menkat, jonka jälkeen lopetin. Selvästi ainakaan se merkki ei ollut mulle tarkoitettu, toki muitten pillereitten syönti ei muutenkaan ole oikein... Muutenkin pelkään hajamielisyyttäni jokapäiväisen muistamisen kanssa.

Laastari taas on jokseenkin liian näkyvä kesäisin. (?)

Monilla ystävilläni on rengas ja sitä on muutenkin kehuttu. Haluaisin luultavasti kuitenkin ottaa sen pois seksin ajaksi, mutta siinä se juuri onkin.. Minne sen laittaa? Tyynyn allekko? Siinä vaan tokaista, että "Oota muru mä kaivan ton eka pois." Kylläpä menisi tunnelma. Saatika sitten viemään sitä jonnekkin muuualle. Tai en tiedä, kun ei ole kokemusta.

Kierukat on sitten useinmiten synnyttäneille.

Kapselista ei ole oikein sanottavaa, mutta vaihtoehtona sekin.

Tässä nyt vain kantani osiin menetelmiin. Kaipaisin kiperästi kommentteja puolesta ja vastaan. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen. :)

Kommentit (2)

Vierailija

MOOII !

nooohh.. näin aluks..sul on siis poikaystävä eli VAKITUINEN SEKSIKUMPPANI, olettaisin :D jonka takia kondomi ei nyt oo niin hätä-hätä tärkee, koska sehän siis on ainoo joka suojaa sukupuolitaudeilta, ja olette varmaan tietoisia jos jommalla kummalla teistä on jne.. blaablaa.. :D sitten näistä ehkäisymenetelmistä.. ehdotan sulle pillereitä (vaikka en ammattilainen olekkaan ) koska ne on kätevin ja helpoin tapa.. ja ne ei ehkä sovi kaikille MUTTA NE TOIMII.. 3 viikon menkkojen syy taitaa olla siinä ett kroppas tarvii VÄHINTÄÄN 3kk aikaa tottua uuteen hormonitasapainoon minkä se saa pillereistä.. ja oma-alotteinen pillereiden syönti tottakai menee "vituiks"!:D Asiantuntija märittelee SULLE sopivimmat pillerit ( kun niissä kuitenkin on eroja ) ja voipi olla että nää "Yaz"-pillerit ei sovi sulle..niinku sanoit. Sun juttu voi olla Yasminelle tai vaikkapa Yasmin.

En tiiä minkä ikänen oot mut yleensä "ensikertalaisille" tyrkytetään pillereitä :) Joka on ihan okei.. eihän niitä tarvii syödä jos ei haluu tai jos ne ei sovi. Itekkin vaikutit siltä että kaikki muu ehkäisy on iha huu-haa:ta :D

MUTTA TÄÄ OLI TOKI VAAN MUN MIELIPIDE :) JA EN OO AMMATTILAINEN :D koitin vaan jotenkin auttaa :D:D hehe

Tsemppiä !

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat