Ehkäisyrengas ja olemattomat seksihalut

Vierailija

En enää jaksa tätä. Oon käyttänyt vuoden ehkäisyrengasta ja koko sen ajan seksielämämme miesystäväni kanssa on ollut todella hiljaista, seksiä on noin kerran kuukaudessa. Voisin melkeinpä veikata että vuoden 2011 seksikertamme voisi laskea kahden käden sormilla! Tuntuu pahalta kun mies haluaisi ja yrittää, mutta itse vain torjun hänet, esitän väsynyttä jne.. Olen miettinyt että mikä minussa on vikana kun seksiä ei tee mieli ja itkenytkin sen takia monet kerrat. Nyt vasta tajusin että voisiko vika olla ehkäisyrenkaassa? Ennen rengasta söin 3 vuotta yasmine ehkäisypillereitä ja lopetin ne sen takia koska tuntui ettei pää enää kestä niitä. Olisikohan tarjolla mitään muita pillereitä, sellaisia joissa olisi mahdollisimman vähän hormooneja? Mun ongelma kuitenkin on se, etten aina meinaa muistaa napsia niitä pillereitä. Mutta pakko kyllä nyt kokeilla jotain muuta, en enää kestä tätä seksitöntä elämää.

Kommentit (4)

Vierailija

Koklaa uusia Yazeja ! :---) niissä on tosi vähän hormoneja ja se lyhyempi, neljän päivän tauko, minimoi vielä ymmärtääkseni tollasia hormonaalisia oireita/heittelyjä.
Hassua että ehkäisyrenkaasta aiheutuisi tollaisia oireita kun eikö sen pitäisi vaikuttaa vain 'siellä alhaalla' eikä pääkopassa ollenkaan...? Kai se sitten on mahdollista Ü itselle kun pillerit aiheuttivat haluttomuutta ja nyt harkinnassa on rengas sen takia... Noh, ei muuta kuin gynelle jutskailemaan ! :---)

Vierailija

Oon käyttäny Yazia, Yasminellea, Mercilonia (e-pillereitä) ja Nuvaringia (ehkäisyrengas). Lukuun ottamatta Mercilonia kaikki on tosi matalahormonisia ja siks sopii suurelle osalle käyttäjistä. Sitten on kans Yasmine, siitä en tarkemmin osaa sanoa mut kuuluu näihin käytetyimpiin kans. Eli mitä uudempi valmiste, sen todennäkösemmin sopii, koska vuosien saatossa hormonipitoisuuksia halutaan laskea niiden sopivuuden takaamiseksi. Mulla ei ole ollu haluttomuutta, mut lähes kaikki muut oireet kyllä. Nuvaringiä on suurinpiirtein kaikilla palstoilla moitittu että aiheuttaisi, itselläni ei.

Kannattaa miettiä, millanen fiilis siihen haluttomuuteen liittyy: tarvitko enemmän läheisyyttä ja romantiikkaa (josta voisit syttyä jossain vaiheessa) tai onko kokonaan vastenmielistä. Kokeile ilman taka-ajatuksia jotakin romanttista, vaikka yötä jossain uudessa paikassa tai muuta yhteistä tekemistä, jos läheisyyden kautta halut heräisi vähitellen. Olet varmaankin jo koettanut vaikka ja mitä, en ole mikään sua siis neuvomaan mut toivon parasta! Tsemppiä! :) Käy vaihtamassa valmistetta lekurilla, kyllä se siitä vielä :)

Vierailija

Itselläni oli Nuvaring aikanaan ja aiheutti mulle selvästi masennusta sekä haluttomuutta. En oikeastaan tajunnut tätä ennenkuin auraalisen migreenikohtauksen seurauksena tajusin, että nyt on vaihdettava minipillereihin. Nyt halut palanneet normaaliin, myös Nuvaringin aiheuttama järkyttävä turvotus on loppunut. Keräsi elimistööni todella paljon nestettä.

Suosittelen siis, että jätät Nuvaringin ja koitatte selviytyä kortsun kanssa jonkin aikaa. Jos minipillereihin on hyvä syy, ne voidaan sinulle myöntää. En tiedä, onko haluttomuus sitten tarpeeksi hyvä syy.

Vierailija

Mirelle on toiminut minulla kuin unelma. Aikaisemmista e-pillereistä sain puutumis ja nykimisoireita. Tämän kanssa ei ole kuitenkaan ollut mitään ongelmia.

Jos et halua pillereitä, tai jos kerta hormoni tuotteet mietityttää, oletko miettinyt kierukan hankkimista? Niitähän on 2 eri laatu: Hormoni-kierukka ja sitten sellainen jossa ei ole hormonia. Itsellä kohtu supisti sen ulos kahteen kertaan, joten totesimme lääkärini kanssa, ettei se sovi. Suurimmalla osalla ei kuitenkaan ole mitään ongelmia sen kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat