Ihottuma silmäkulmassa

Vierailija

Mietin, että kun minulle sanottiin terveyskeskuksessa, että minulla on ihottuma sellainen pieni silmäkulmassa niin, kun viime yönä särki ja tänääkin aamulla nii mitä se mahtaa meinaa?
Onko se paranemassa vai pahenemassa silloin?

Sanottiin myös, että käytä kortisoonivoidetta ja pepantteeni voidetta myös nii sen pitäisi auttaa ja jos ei parane viikossa nii pitäisi mennä uusiksi terveyskeskukseen.

Mutta häiritsee tuo, että se kipuilee lähes koko aika niin mitä se tarkoittaa?

Kommentit (6)

Vierailija

Tänään lääkärin mukaan se on herpes tuossa silmäkulmassa ja määräsi silmävoidetta siksi ja on kuulemma paranemassa päin. Mistä sellainen herpes voi tulla yhtäkkiä silmäkulmaan? Kauhean kutiseva/kipeä se ainakin on ollut seuraavat 5 päivää/yötä.

Vierailija

Ensinnäkin, itselläni on hyvin kuivat silmät, jonka takia myös luomet ja silmän ympärykset ovat tosi kuivat ja hilseilevät. Niin tällein en oikeen kunnon vastausta kysymykseesi osaa antaa, mutta sen vaan haluaisin sanoa, että silmän ympärys alueelle ei saa laittaa bepantteenia tai kortisoonivoidetta. Sillä silmänympäryksen iho on niin ohut että, pitkä aikainen paksun rasvan käyttö vain vahingoittaa ihoa, vaikka se paranisikin ihottumasta.

Vierailija

Mutta erityisesti terveydenhoitaja sanoi minulle, että bepantteenia saa laittaa siihen ihan ja kortisoonia samoin. :o Nyt määrättiin zovirax tai jotain sellaista silmävoidetta minulle viikon kuuriksi.

Vierailija

Erikoista, sillä minun silmälääkäri sanoi minulle, että silmiin ei saa laittaa kumpaakaan noista.. Mutta, ehkä kaikilla lääkäreillä on omat näkemykset.

Vierailija

En puhukaa, että silmään laittaisin noita vaan tuossa silmäkulmassa on tuo iho missä on se jälki mihin saan laittaa sitä bepantteenii tai kortisoonia. Ja alaluomen taakse pistää tuota zovirax voidetta 2x päivässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat