Kipu ja seksi

Vierailija

Hei vaan! Haluaisin kuulla onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia kuin minulla ja jos on oletteko saaneet siihen apua. Eli ongelmani on viime kestästä alkanut yhdyntäkipu. Kipu ei johdu jännistyksestä tai siitä että seksi olisi liian kuivaa. Olen käynyt myös gynellä ja mitään ei mistään löytynyt. Olen syönyt noin 6vuotta harmonet pillereitä,viime keväänä/talvena pidin taukoa pillereistä 4kk kunnes tapasin nykyisen mieheni. Aloin siis syömään pillereitä uudestaan. Sairastimme molemmat kesän alussa klamydian joka hoidettiin pois. Ongelmani on että kivut ovat alkaneet yhdynnässä kesän jälkeen eli sen jälkeen kun aloitin e pillerit uudestaa sekä olin sairastanut kalmydian. Osaako joku sano mikä minua vaivaa kun mitään ei löydy. Voiko tämä johtua e pillereistä tai onko kalmydia aiheuttanut minulle jotain pysyvää vauriota vaikkakin lääkäri on minut tutkinut. Asiaa vaivaa joka päivä ja inhottaa kun ei selitystä löydy. Seksi elämäni on aina ollut aktiivista mutta nyt on tullut tälläinen ongelma.

Kommentit (5)

Vierailija

Moikka! :)

Itsellänikin alkoi kivut tuossa joskus, eikä aikaisemmin ollut sattunut yhtään :) Eikä kuivuudestakaan ollut puutetta :)

Kävin kuitenkin gynellä, ja kuvailin oireet (alavatsakipu, kivut yhdynnässä ja sen jälkeen, sekä verenvuoto seksin jälkeen)
Gyne löysi syyn, ja se oli jonkinlainen tulehdus :) Sain siihen antibiootit ja sellaisen toisia lääkkeitä :)

Ne auttoivat ja nyt ei satu ollenkaan :) En tiedä auttaako tää sua ollenkaan, mutta ajattelin silti kertoa :) Oletko käynyt kipujen takia uudestaan gynellä? :)

Vierailija

No mulla ei tuota verenvuotoa kylläkään ole ollut. Joo pitää se aika varata taas vaikka kävinkin aika vasta mutta pakko kait tähän on joku syy löytyä. Mietin myös voiko e pillerit aiheutta jotain limakalvojen ohenemista ja onko siinä tämän tyyppiset kivut..? Mutta joo,lääkärille se on kait mentävä :/

Vierailija

Jos ongelma on limakalvoissa, syytä voi olla vaikeampi selvittää. Kaikki vitamiini/hivenaine-puutostiloista lähtien on mahdollista. Todennäköisimmältä vaikuttaa kuitenkin tuo e-pilleri. Hormonitoiminta on muuttunut rajusti, mutta noin pitkällä aikavälillä sen olisi pitänyt tasaantua.
Yhdyntäkipu ei kuitenkaan ole normaalia, eikä sen kanssa tarvitse elää, joten lekuriin vaan! Kannattaa kääntyä esimerkiksi ehkäisyneuvonnan puoleen, siellä on pätevää porukkaa :) tsemppii!

Vierailija

Minullakin seksi sattui uuden kumppanin kanssa. Luulin vain että paikat olivat todella kireät, koska en ollut pitkään aikaan seksiä harrastanut. Kipu jatkui kuitenkin jokaisen kerran aikana/jälkeen. Sitten sain hiivatukehduksen, monta peräkkäin ja se ei tuntunut lähtevän millään pois. Kävin gynellä, sain jotain antibiootteja tulehdukseen sekä vaihdevuosi-ikäisille tarkoitettua voidetta. Voidetta tulee laittaa joka ilta ulkoisesti ja sen tarkoitus on vahvistaa limakalvoja. Kipu kuulemma johtui heikoista limakalvoistani. Täytyy kyllä sanoa että voiteen käyttö on auttanut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat