Viittaavatko merkit siihen, että kumppanillani olisi toinen nainen?

Vierailija

Olen 20 ja seurustelen itseäni 7 vuotta vanhemman miehen kanssa (asumme myös saman katon alla). Olemme olleet yhdessä noin vuoden ja suhde on alkanut tässä parin kuukauden aikana rönsyilemään pahasti. Olen aivan hukassa tässä tilanteessa, enkä tiedä miten edetä.

Tilanne on siis tämä. Miehestä on tullut todella etäinen. Saattaa mennä päiviä ennen kun hän edes haluaa istua kanssani sohvalla katsomassa televisiota, koskea, halata, suudella tms. Yleensä hän istuu töiden jälkeen koko illan nenä kiinni Facebookissa ja kun sanon, että olisi kiva tehdä jotain yhdessä eikä vain katsella kun hän istuu tietokoneella, siitä hän suuttuu ja väittää että olen mustasukkainen Facebookille. Niinpäniin. Kotona hän pitää puhelintaan koko ajan taskussa tai muuten käden ulottuvilla ja joka käänteessä tarkistaa Facebookin.

Hän harvemmin edes vastaa puhelimeen työaikana. Hän tekee sellaista työtä, missä puhelimeen kyllä pystyy vastaamaan, eli kyse ei ole siitä etteikö ehtisi. Puhelin on myös takuuvarmasti koko ajan lähettyvillä, koska hän työpäivän aikana päivittää Facebookinsa 4-5 kertaa. (Ei, en ole kyttäämässä hänen sivuaan mutta koska itse herään 12 aikoihin päivällä ja selaan Facebookin läpi, näen kyllä että alkaen aamuyö neljästä päivityksiä on tullut).

Hän saattaa suuttua IHAN MISTÄ VAIN, saan siis todella tarkasti valita sanani ennen kuin avaan suuni. En saisi puhua mieltä painavista asioistani hänelle, koska "hänellä on ollut niin rankka päivä töissä ettei jaksa kuunnella kun teiniangstaan". Jos taasen jätän puhumatta, hän ihmettelee sitten outoa käytöstäni kun olen jäänyt yksin mielessäni murehtimaan. Tästä pääsemme siihen oravanpyörään, että jos hän kysyy mikä mieltäni painaa ja kerron -> hän suuttuu. Puhuin tai en, hän suuttuu.

Hän jaksaa joka välissä kertoa ettei tahdo että eroamme ja että "helpottaa kevään aikana". MIKÄ HELPOTTAA KEVÄÄN AIKANA?!

Hän on myös todella omistushaluinen ja mustasukkainen. En saisi lähteä tyttöjen kanssa edes kahville, baarihan on ehdoton tabu. Jos kuitenkin menen oman tahtoni mukaan ja todellakin lähden käymään siellä siiderillä tyttöjen kanssa, hän suuttuu. Mies saa itse kuitenkin joka viikonloppu olla menossa aamuyöhön asti, ja en saa sanoa siihen mitään. "Et ole mun äiti", hän sanoo.

En kirjoittaisi tänne, jos saisin mieheltä vastauksia. Haluan mielipiteitä ulkopuolisilta, ja jos jollain on vähän samanlaisia kokemuksia, olisi kiva kuulla miten ne on ratkottu.

Ainoa mitä osaan tästä itse keksiä on, että hänellä olisi toinen nainen.

Kommentit (12)

Vierailija

Kuulostaa TODELLA ikävältä! En nyt sano että miehellä välttämättä olisi toinen nainen, mutta jotain on kyllä pahasti pielessä. Tuollainen käytös mieheltä on todella epäreilua sinua kohtaan!
Sanon vain sen ettei sun tarvi kärsiä tuommosesta. Oot nuori ja sulla on elämä edessä. Joo, kuulostaa kliseeltä, tiedän. Itse lähdin n. 2 vuotta sitten huonosta suhteesta enkä oo katunu päivääkään. Päätös ei ollu helppo ja sen tekemiseen meni kauan. Yhtenä aamuna vaan tiesin että nyt tästä on päästävä pois ja niin tein.
Totta kai teet itse päätöksesi, mutta tässä vähän ajattelemisen aihetta. Tsemppiä ja jaksamista sulle! Kirjottele tänne jos haluat jutella lisää :)

Vierailija

Ehdottomasti lähde suhteesta pois. Mitä pidemmälle jatkat, sitä pahemmin sinuun sattuu ja "haavoja" on vaikeampi parantaa. Mies kuulostaa itsekkäältä! Mikä hän on sinua komentelemaan ja itse saa mennä ja tehdä mitä huvittaa! Hän ei luota sinuun. Paha mennä arvailemaan, mutta kuvitellaan että hän pettäisi. Jotkut ihmiset käyttäytyvät juuri noin, että kun itse pettää, alkaa pelkäämään, että mitä jos oma kumppani pettää ja se heijastuu juuri tuollaisena, että kielletään toiselta kaikki meno, missä itse ei ole mukana. Hän ei ole valmis puhumaan asioista ja suuttuu ihan liian helposti ja sen takia en näe, että suhde voisi toimia. Ihminen tosin voi muuttua, mutta se muutos ei tapahdu nopeasti ja ellei hän itse sitä halua (ja tekstisi perusteella ei edes halua).
Mitä nopeammin lähdet suhteesta, säästyt satuttamasta itseäsi enempää. Ajattele vaikka näin: kärsitkö mielummin huonossa suhteessa ties kuinka kauan vai alottaisit uuden paremman elämän, ilman että hän satuttaa sinua?
Mies ei ole arvoisesi!

Vierailija

Kiva, että tänne on edes pari vastausta tullut. :)

Tuota toinen nainen -epäilyäni on vahvistanut ainoastaan se, että hän on niin monesti väittänyt että en luota häneen, vaikka en ole koskaan niin sanonut hänelle enkä tietääkseni ole niin edes käyttäytynyt. Ja kun on niitä päiviä jolloin hän on kuin maansa myynyt, vittuuntunut tai muuten ilkeä, ja sitten niitä päiviä kun hän on niin onnensa kukkuloilla ja lepertelee söpöyksiä ja halailee. Siinä tilanteessa se luottamus onkin ollut vähän puntarissa (hyvänä päivänä hän on ollut sen toisen naisensa seurassa kenties?). En siis ole huomannut mitään konkreettisia merkkejä toisesta naisesta.

Haluaisin lähteä tästä suhteesta hyvinkin nopeasti, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Olen monet illat miettinyt mielessäni että miten sen kertoisin, miten siitä eteenpäin ja miten hän käyttäytyisi jos sanoisin että en halua jatkaa. Koska hän on myös ollut väkivaltainen. Siksi ehkä pelkäänkin erotilannetta.

>> Ihminen tosin voi muuttua, mutta se muutos ei tapahdu nopeasti ja ellei hän itse sitä halua (ja tekstisi perusteella ei edes halua). >>
Ja sitähän vaikeuttaa juuri se, ettei hän itse huomaa mitään vikaa itsessään! Niinä harvoina kertoina kun olen päässyt puhumaan suuni puhtaaksi, ja odottanut mieheltä jonkinlaista keskustelukykyä, olen saanut puhua vain kuuroille korville kun mies on hiljaa istunut (ja onko edes kuunnellut puoliakaan). Sen piinaavan puolen tunnin hiljaisuuden jälkeen hän on ensin sanonut ettei tietääkseen ole niin käyttäytynyt, ja joka kerta jaksaa vedota siihen että raskas työ stressaa ja vie hänestä kaiken energian (viime keskustelussa ehdin itse jo avaamaan puheeni sillä että "tiedän sun raskaan työsi, älä pura siitä tullutta vitutusta joka kerta muhun ...." ja sen jälkeen ei ollutkaan miehellä enää mitään "puolustuspuhetta").

Ei kai työ voi oikeasti viedä kenenkään parisuhdetta noin pahasti ojaan? Eikö siinä vaiheessa kannattaisi pysähtyä itsekin miettimään, että haluaako jatkaa raskaassa työssä ja samalla olla työn pilaamassa parisuhteessa? Eli työ vai parisuhde? En itse usko että kaikki voisi johtua pelkästään työstä.

ap

Vierailija

Kuulostaa tutulta.. itse olen täysin samanlaisessa tilanteessa.. olen sitten katsellut kun mies on ollut poissa kotoa ja facebook jäänyt päälle niin olen katsonut mieheni keskusteluita ja on puhunut parin muijan kanssa tuhmuuksia ja tavanneetkin ovat.. en silti väitä että tilanteesi olisi sama.. toivon ettei olisi.

Vierailija

Voi ei... Oletko ottanut asian puheeksi?

Itse en pääse vakoilemaan miehen keskusteluita, koska hän sulkee Facebookinsa jopa vessassa käynnin ajaksi. Sekin on aika hälyttävää. En kyllä tiedä, antaisiko luontoni periksi mennä salaa edes lukemaan toisen keskusteluita. Vaikka varmaan kannattaisi jos haluan saada jotain selville kun jos suoraan kysyy niin turha odottaa vastausta ja siitä seuraisi vain riitaa. :/

ap

Vierailija

"Olen monet illat miettinyt mielessäni että miten sen kertoisin, miten siitä eteenpäin ja miten hän käyttäytyisi jos sanoisin että en halua jatkaa. Koska hän on myös ollut väkivaltainen. Siksi ehkä pelkäänkin erotilannetta."

Suunnittele jo minne majoitut siksi aikaa, että saat uuden asunnon. Sitten kun majoitus paikka löytyy, ota muutama ystävä mukaan, pakkaatte kaikki tavarasi ja lähdet. Vaikka mies yrittäisi silloin päästä lyömään, niin sinulla on ainakin tukijoukko joka puolustaa sinua. Väkivaltaiselle ihmiselle ei pidä antaa valtaa ja pelotella. Kun olet jo pakkaamassa tavaroita, kerro vasta sitten, että tämä oli nyt tässä. Aikaisemmin ei kannata puhua erosta, sillä silloin hän voi turvautua väkivaltaisuuteen. Jotkut myös osaavat manipuloida kumppania. Jos hän taitaa tälläisen taidon, älä usko tyhjiin lupauksiin. Mieti silloin, miten pahasti hän on sinua kohdellut ja miten se taas jatkuisi, jos annat periksi. Ole rohkea.

Mellu991
Seuraa 
Liittynyt30.1.2012

Hei Anonyymi! :)

Näyttää nyt siltä, että miehesi pettää sinua. Olen ollut itsekkin vaikeissa parisuhteissa ja juuri tälläinen facebookki ja puhelin juttu on tapahtunut. Nappasin kerran entisen poikaystäväni puhelimen kun hän jätti sen sängylle ja luin viestin, joka oli ensimmäisenä. Se oli kamalaa luettavaa ( vaikka olimme eronneet jo, mutta vaikea asia)
Sinun kannattaa keskustella miehesi kanssa tästä ja ottaa riski, että hän suuttuu. Kerrot mikä mieltäsi painaa ja jos asia ei siitä parannu, sinun kannattaa miettiä eroa ja muuttoa jonnekkin muualle. Ja tuo määräily. Ei kannata olla mustasukkainen ja rajoittaa toisen tekemisiä. Itse olen tehnyt monta virhettä suhteissa kun olen ollut liian mustasukkainen ja omistushalunen :/ Nyt olen suhteessa ihanan miehen kanssa ja toivon, että mustasukkaisuuteni rajoittuu, enkä ala rajoittamaan häntä.

Vierailija

Tein tuon narsismitestin ja tulokseksi se antoi, että "Kumppanissasi on paljon narsistisia piirteitä"... :/ Kuulostaa huolestuttavalta ja olen nyt lukenut jonkin verran tuosta narsismista, aika paljon samoja piirteitä löytyy...

Vaikea tilanne. En ole nähnyt häntä nyt kolmeen päivään ja tänään olen saanut häneltä yhden tekstiviestin, jossa valitteli taas rankkaa työpäiväänsä. Ei ole siis vastannut puheluihin eikä viesteihin.

ap

Vierailija

En tiedä pettämisestä, mutta sen tiedän, että miehesi on täysi kusipää eikä arvoisesi. Ei rakasta sinua. Rakkaus näytetään kuitenkin teoilla eli käytöksen pitäisi ilmaista rakkautta, sitä miehesi ei näytä tekevän missään määrin..

Tsemppiä hankalaan tilanteeseen! Mä lähtisin pois saman tien (ainakin, jos se olisi niin helppoa) varsinkin sen takia, että on ollut myös väkivaltaisuutta.. Sitä ei pitäisi sallia ollenkaan.

Olen edellisen kanssa vähän samaa mieltä tosta narsistisuudesta. Ei miehesi välttämättä ole sellainen, mutta todella itsekäs joka tapauksessa..

Vierailija

Pääsen luultavasti huomenna melkein toiselle puolelle Suomea kaverini luokse, eli teen pienen katoamistempun pariksi päiväksi että pääsen tuulettamaan aivoja vähän muussa kuin tässä tutussa paikassa missä näkee vain samoja ihmisiä. Toivottavasti miehellä on muuttunut ääni kellossa sen verran kun tulen takaisin, että ymmärtää itsekin ettei tämä voi näin jatkua ja mulla on oikeasti paha olla suhteessa! Jos edes huomaa poissaoloani? Ehkä lapsellinen tempaus minulta lähteä ilmoittamatta mitään, mutta näen sen itselleni parhaaksi koska siellä on kaksi kunnollista ystävää jotka eivät ole mieheni kanssa tekemisissä, eivät ole edes koskaan tavanneet.

Kiitos tosi paljon rohkaisevista kommenteista, ne on saanut mut ajattelemaan asiaa todella monelta kantilta ja nyt olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat