parisuhde pettämisen jälkeen?

Vierailija

Onko kukaan jatkanut parisuhdetta vielä pettämisen jälkeen?

Oma parisuhteeni on ollut vaakalaudalla sen jälkeen, kun poikaystäväni jäi pettämisestä kiinni. Hänellä oli ollut seksisuhde toiseen jo ennen minua ja he oliva jatkaneet sitä senkin jälkeen, kun aloimme seurustelemaan. Tuosta on vuosi aikaa ja poikaystäväni on todella muuttunut sen jälkeen. Hän ei ole kertonut asiaa, koska on pelännyt menettävänsä minut ja katuu koko juttua toden teolla. Tunnen itseni vain hyväksikäytetyksi, liatuksi ja häpäistyksi asiasta. Hän onkin kertonut katuvansa ystävilleen heti tajuttuaan jo aikaisemmin tehneensä korvaamattoman väärin ja katkaissut välit tähän naiseen.

Molemmat rakastamme toisiamme ja parisuhteemme on ollut täydellinen ennen tätä kriisiä. Anteeksi olen antanut, mutta miten voin ymmärtää toista, kun poikaystäväni ei itsekkään käsitä, kuinka on voinut olla niin törkeä ja itsekeskeinen. Olemme päättäneet jatkaa vielä, mutta itselläni tuo pyörii joka päivä ja yö mielessä. Olen ollut aivan pohjalla asian takia. Sain unilääkkeet käyttöön, koska en pysty nukkumaan. Koko maailmankuva ja mieli ovat murtuneet. En ole enään vihainen vaan lähinnä tunnen itseni nollaksi, murtuneeksi ja ahdistuneeksi.

Haluaisin vain kuulla muiden selviytymistarinoita pettämisen jälkeen. Itsekkin olen aina ajatellut, että se on sitten kerrasta poikki, jos toinen pettää noin raa`asti. Mutta poikaystäväni on ensimmäinen mies, jota aidosti rakastan ja jonka kanssa haluaisin tulevaisuuden.

Kuinka luottamuksen voi rakentaa uudelleen, vai onko se mahdotonta? Mites kliseet "kerran pettäjä, aina pettäjä"?

Kommentit (2)

Vierailija

Hei! Minun poikaystäväni petti minua kun olimme seurustelleen 5kk. Tai kyseessä oli nuleskeleminen ja nukkuminen toisen muijan kanssa, sekä tämän lisäksi juhannuksena kännissä pussannut kahta muuta naista. Sain kuulla tämän kaveriltani enkä edes poikaystävältäni. Olin aivan raivona!! Vaikka en henkilökohtaisesti koe nuoleskelua pettämiseksi, luottamus meni ja oli petetty olo. Poikaystäväni lähti juuri tuolloin armeijaan, ja oli siellä 3 viikkoa. Koko tänä aikana emme puhuneet mitään, koska itse en halunnut vaan halusin kelata asioita läpi ja miettiä mitä teen. Kun hän tuli lomille, juttelimme asiasta ja hänkin oli jättänyt kertomatta asiasta koska ei halunnut menettää minua. Hän kertoi kuinka paljon rakastaa minua ja kuinka katuu tapahtunutta. Päätin sitten antaa vielä yhden mahdollisuuden korjata kaikki. Tämän jälkeen hän muuttui täysin! :) Olemme seurustelleet nyt 2 vuotta, ja tämä aika on ollut uskomatonta yhdessä! Itse en usko tuohon "kerran pettäjä, aina pettäjä"-juttuun, sillä ihmiset voi muuttua!!
Itse myös pohdin asiaa vielä pitkälti tapahtuman jälkeen, ja joskus vieläkin otan asiaa puheeksi. Kyllä se aina tulee olemaan tuolla takaraivossa, mutta anteeksi olen antanut ja tein selväksi että en millään tavalla ole sitä hyväksynyt. Nykyään voin sanoa että luotan mieheeni täysin, en usko että hän koskaan enää haluaisi satuttaa minua. Itselläni auttoi kun puhuin kavereiden kanssa ja poikaystäväni kanssa vaan uuestaan ja uuestaan asiaa läpi, tällätavalla minä pääsin siitä yli. Tein myös selväksi että ensi kerrasta suhde on samantien loppu. Mutta uskon että mitään vastaavaa ei tule koskaan enää tapahtumaan :) Minä siis sain luottamuksen takaisin, mutta meni siihen semmonen n.vuosi, mutta oli se sen arvoista. Meillä on nyt ihana koti ja perhettä suunnitteilla :) Jos vain itse pystyt asian hyväksymään, eiköhän se luottamus sieltä pikkuhiljaa takaisin tule. Ja voithan sanoa miehellesi, että hän on nyt semmoisen jutun edessä että hänen vain täytyy jollain lailla todistaa että olet vielä hänen luottamuksen arvoinen!
Tuli vähän pitkä viesti :D

Vierailija

Kiitos tarinastasi!:)
Ihanaa kuulla näitäkin happy end-tarinoita...Aikaa tässä tosiaan tarvitsee. Vaikeinta on luottaa tosiaan uudestaan, sillä koen itseni tällä hetkellä niin sinisilmäiseksi ja kertakaikkisen tyhmäksi, kun en ole tajunnut. Olen uskonut kaiken ihastuksissani. Mutta pakko on heittäytyä uudestaan tai sitten lähteä. Rakastan poikaystävääni niin paljon, että otan sitten vaikka mielummin riskin, kun jätän kaiken hyvän kertaheitolla. Asiaa on puitu niin paljon pilkkuja myöten, että molemmilla on nyt yhteinen linja. Haluan uskoa, että poikaystäväni muutos on aitoa, eikä se olekkaan tapahtunut pelkästään tämän kriisin myötä vaan pikkuhiljaa sisäistä kasvua lähemmäksi yhteistä moraalikäsitystä:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat