Kirvelyä juomisen jälkeen?

Vierailija

Yritin googlailla tätä aihetta mut ei löytyny kuin 1 keskustelu vuodelta 2005... Liekkö siis tosiaan niin harvinaista, MUTTA
Mulla on sellanen ihme vaiva, että aina kun mä oon ollu juhlimas, niin seuraavana päivänä, lähestulkoon joka kerta, alkaa kauhee kirvely alapäässä, niinkuin ois virtsis. Mutta ei oo, monet kerrat otettu näytteet ja ei mitään.
Ei oo klamydiaa, kondylooma todettu muutama vuos sitten mut lääkäri sano ettei se aiheuta tälläsiä oireita. Oon 3 gynelle tästä kertonu eikä kukaan oikein osannu sanoa mitään!
Voiko se johtua ihan vaan siitä, kun siidereis ym. on niin paljon sokeria, hiivaa, et mulle tulee joku väliaikanen hiivatulehus?? Muuta oiretta ei tosiaan tuu kun tuo hirvee kirvely ja poltteen tunne, joka yleensä häviää sen päivän aikana sit pois.
Auttakaa ny joku vai oonko mä ainut maailmas =(

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Voi apua kuinka moni on tän lukenut mutta ei mitään vastannut. Voiko tää olla näin harvinainen vaiva!!! Tähdennän nyt että välillä tuota kirvelyä saattaa esiintyä vaan yhtäkkiä, ilman mitään järkevää syytä. Eikö kukaan oo ees kuullu tälläsestä?? Pelottaa että onko se vulvaa ym. mihinkä ei ole oikein mitään hoitojakaa olemassa ja loppuelämän vaiva =(

Vierailija

Moikka TicTac! Älä huoli! Et ole ainut vaivasi kanssa. Itselläni esiintyy usein samanlaista kirvelyä. Epäilen että se johtuu juuri liiallisesta sokerin ja hiivan määrästä. Minulla vaivaa esiintyy myös silloin jos olen juonut ihan vain sokerillista limpparia paljon.

Vierailija

Vastasha tähä vihoin ja viimein joku!!!
Mitkä konstit sulla sit auttaa sen kirvelyn pois lähtemistä? Vai meneekö vaan ajan kanssa? Ookko käyny itte lääkäris koskaa esittämäs vaivaa ja onko ne tienny mitää? Ärsyttävintä tässä on tää epätietosuus,aina gyne vaan sanoo että no ehkä se on virtsis, tai hiiva, otas tästä kuuri kouraan -.-

Vierailija

Valitettavasti myös täältä löytyy samasta vaivasta kärsivä :/ Oireet alko vuosi sitten ja minullakin todettiin kondylooma.

Itse oon päätelly että kirvely johtuu siitä, että alkoholi vie nesteet elimistöstä ja koska kondylooma jo itsestään haurastuttaa limakalvoja niin krapulassa limakalvot on toosi kuivat.

Oon siis juonu aina monta lasillista vettä ennen nukkumaan menoa ja rapulakaan ei tuu niin pahana sitte.

Toivotaan että ajan kanssa menee ohi! :)

Vierailija

Valitettavasti myös täältä löytyy samasta vaivasta kärsivä :/ Oireet alko vuosi sitten ja minullakin todettiin kondylooma.

Itse oon päätelly että kirvely johtuu siitä, että alkoholi vie nesteet elimistöstä ja koska kondylooma jo itsestään haurastuttaa limakalvoja niin krapulassa limakalvot on toosi kuivat.

Oon siis juonu aina monta lasillista vettä ennen nukkumaan menoa ja rapulakaan ei tuu niin pahana sitte.

Toivotaan että ajan kanssa menee ohi! :)

Vierailija

Et oo todellakaan ainut.
Mulla alko oireet n. vuosi sitten ja kärsin vaivasta edelleen :/

Kondyloomaa sairastan myös.
Olen juonut monta lasia vettä aina juomisreissun jälkeen, että ei pääsisi tulemaan niin kova nestehukka ja näin limakalvotkaan ei ole aamulla sitten NIIN kipeät. Olen kuullut kondylooman haurastuttavan jo itsessään limakalvoja niin juominen vain pahentaa oireita.

I know you'r pain :/

Toivotaan että menee ajan kanssa ohi!

Vierailija

Just joo, eka tää ilmotti ettei lähettäny viestiä ja yhtäkkiä se lähettiki ja kaks kertaa tuo mun uusin viesti :D Ei ollu tarkotus.

Vierailija

Voi ihanaa kun ei oo yksin tän asian kanssa! :)
Ja kun mulle on sanottu ettei tällä oo kondylooman kans mitää asiaa. Onko sulle jouduttu tekemään jotaki operaatioita tuon kondiksen takia? Meinaan,ku mulla ei oo niitä itte rakkuloita koskaan tullu, mulla vaan on se viirus elimistös loppuelämän. Ja ei oo ollu mitää isoja solumuutoksiakaa.
Ärsyttää muutenkin, kun sillon kun tän diagnoosin sain, niin se gyne ei sanonu mitää puhelimes, toivotti vaan hyvät päivän jatkot, ikinä ollu kuullukkaa mistään kondyloomasta ja säikähin jo et tähä kuolee pia =D Se voi kyllä olla tuo limakalvojuttu aika lähellä totuutta, musta nimittäin tuntuu, että kun se kirvely alkaa, ja rupeen sitten juomaan tosi paljon vettä, niin se menee nopeemmin ohiki. Enhä mä ikänä muista vettä juoda baari-illan jälkeen -.- Täytyy kokeilla lauantaina tepsiikö!

Vierailija

Ei mullakaan oo mitään näkyvää ollu koskaan, mutta mulle tehtiin joku tca- kuorinta, koska valitin että on ollu oireita. Lisäksi sain aldara lääkityksen. Saa nähä onko tosta aldarasta apua :) Tosin kävin yksityisellä gynekologilla, ku ei tuntunu saavan apua noista normi terveyskeskuksista.

Kokeilitko sitä vedenjuonti konstia? :D

Vierailija

Mulla itselläni ei ole kokemusta tästä, mutta veikkaisin, että kyseessä olisi ehkä tuo liiallinen sokeri/hiiva. Kannattaa kokeilla, että söisit esim. puolukoita tai muita happamia marjoja ennen baariin lähtöä tai krapula-aamuna. Ne tavallaan kompensoisivat sitä makeaa iltaa sitten. Ja siis mielellään ihan ilman makeutuksia ne puolukat. :)

Pikkusiskollani on tullut usein virtsis juurikin jos syönyt liikaa karkkia tai muuta vastaavaa. Lääkäri antanut ohjeeksi syödä juuri noita happamia marjoja ja on helpottanut.

Ja sit jos happamat ruoat ei auta, niin sit saattaa olla noi kuivat limakalvot, jotka sitä aiheuttaa.. Auttaisiko alapääpesu öljypojaisella intiimipesuaineella??

Vierailija

Kyllähän mä sitä vettä rupeen litkimään viimestää sillon kun kirveltää, mutten mä ikänä muista sitä juoda ennenku menee nukkuu ku on jo niin hyväs hiprakas :D Se on vaan niin rasittava vaiva!!
Niin, hyvähän sitä ois puolukoita syödä jos ne menis alas, mut ne ei meinaa mennä missään muodos muutenkaan.. Oon myös miettiny tuota kuivia limakalvoja, ja sitten että onko ph-tasapainos häikkää, pitäs käydä ostaa niitä lactaleja vaikka ja kokeilla tuleeko muutosta. Ja toki tuo öljypohjanen pesuainekki vois olla toinen mitä kokeilis. on niin turhauttavaa ravata yksityisillä lääkäreillä kun ne ei mitään osaa sanoa muuta ku että ei oo klamydiaa eikä virtsistä, mee kotia -.-
Ainut mitä yks yksityinen gyne määräs tuohon, oli Pimafucort-voide, joka on niinku hiivaan tarkotettu, mut emmä oikeen tiedä, tuntuu että se pahentaa sitä kirvelyä enkä oo käyttäny sitä enää aikaan...

Tekku
TicTac

Yritin googlailla tätä aihetta mut ei löytyny kuin 1 keskustelu vuodelta 2005... Liekkö siis tosiaan niin harvinaista, MUTTA
Mulla on sellanen ihme vaiva, että aina kun mä oon ollu juhlimas, niin seuraavana päivänä, lähestulkoon joka kerta, alkaa kauhee kirvely alapäässä, niinkuin ois virtsis. Mutta ei oo, monet kerrat otettu näytteet ja ei mitään.
Ei oo klamydiaa, kondylooma todettu muutama vuos sitten mut lääkäri sano ettei se aiheuta tälläsiä oireita. Oon 3 gynelle tästä kertonu eikä kukaan oikein osannu sanoa mitään!
Voiko se johtua ihan vaan siitä, kun siidereis ym. on niin paljon sokeria, hiivaa, et mulle tulee joku väliaikanen hiivatulehus?? Muuta oiretta ei tosiaan tuu kun tuo hirvee kirvely ja poltteen tunne, joka yleensä häviää sen päivän aikana sit pois.
Auttakaa ny joku vai oonko mä ainut maailmas =(

Voih! Et todellakaan oo yksin vaivasi kanssa.. Mä kärsin juuri samasta, aina juomisen jälkeen. Vesi tosiaan auttaa, mutta auta armoton kun tuntuu että pitäs käydä pissalla koko ajan, ja sit kun menee, eikä siitä tuu mitään, niin ainoa mitä siitä saa on paheneva kirvely. Ja myöskin ei pysty olemaan oikein paikoillaan ku sattuu.  Tuli mieleen taas googlata tää samainen ongelma, kun heräsin nyt jopa keskellä yötä kirvelyyn (olin perjantaina juomassa) niin löysin täN sun keskustelun.. Itsellä tämä jatkunut vuosia, ja  ainoa mikä oikeasti on auttanut, on pelkkä vesi. Niin paljon kun sitä vain kykenee juomaan, ja sit välttelee sitä veskissä käymistä. Uskon sen johtuvan limakalvojen kuivumisesta, tai näin mulle ainakin lekurit sanonut joka kerta. Itsellä ei ole Kondyloomaa tms. Koitahan pärjäillä tämän v-mäisen oireen kans! 

Anonyymi
pinkcherry

Mulla itselläni ei ole kokemusta tästä, mutta veikkaisin, että kyseessä olisi ehkä tuo liiallinen sokeri/hiiva. Kannattaa kokeilla, että söisit esim. puolukoita tai muita happamia marjoja ennen baariin lähtöä tai krapula-aamuna. Ne tavallaan kompensoisivat sitä makeaa iltaa sitten. Ja siis mielellään ihan ilman makeutuksia ne puolukat. :)

Pikkusiskollani on tullut usein virtsis juurikin jos syönyt liikaa karkkia tai muuta vastaavaa. Lääkäri antanut ohjeeksi syödä juuri noita happamia marjoja ja on helpottanut.

Ja sit jos happamat ruoat ei auta, niin sit saattaa olla noi kuivat limakalvot, jotka sitä aiheuttaa.. Auttaisiko alapääpesu öljypojaisella intiimipesuaineella??

Jollei puolukoita voi syödä, voi kokeilla myös nauttia C-vitamiinia. Se myös muuttaa virtsan pH:ta. Mutta ellei siitäkään apua, saattaa kyseessä olla myös nuo kuivat limakalvot -> vesikannu jääkaappiin, jotta sitä muistaa juoda ainakin baarista poistullessa.

Vierailija

Olen kärsinyt samasta vaivasta aikaisemmin ERITTÄIN pahana. Valitin gyneille, mutta kukaan ei ottanut tosissaan. Papasta löytyi sytolyysi, mikä merkitsee "hapanta" alapäätä. Tähänkään ei kukaan puuttunut mitenkään vaan itse googletin tuloksien perusteella. Muutama vuosi sitten menin taas gynelle, ja tämä aivan ihana nainen neuvoi juomaan iltaisin viinietikkaa sekoitettuna veteen ja etenkin jos on tätä kirvelyä tai krapulapäivä. Se pelasti minut TÄYSIN

!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat