kovat menkkakivut

Vierailija

kerran kuukaudessa se sama helvetti, krampit ovat niin kovia että ei uskalla liikkua, oksentelua...tavalliset särkylääkkeet eivät tehoa. Ja suurimpana murheena nykyisin kun kukaan ei ymmärrä eikä usko että nainen voi olla pelkistä menkoista niin kipeä! poikaystäväni ei edes yritä ymmärtää vaikka on nähnyt oksentelunkin, ja kaiken huippu on pari naispuolista kaveriani joilta ei heltiä minkäänlaista sympatiaa esim. säännöllisten poissaolojen suhteen töistä/koulusta. terveydenhoitaja kuittasi valitteluni toteamalla että ''kyllähän niitä kipuja kaikilla, niiden kanssa on vain pärjättävä''. ladyt, lohdutuksen sanoja, vinkkejä?

Kommentit (6)

Vierailija

Pillereitä kannattaa kokeilla :) voivat toimia. Mulla Miranaxia kipuihin, toimii kanssa aika hyvin. Tylsiä/typeriä ihmiset, jotka ei ymmärrä miten helkkaristi menkat voivat sattua!

Vierailija

Kannattaa käydä gynekologilla tosiaan kyselemässä, josko saisi pillereitä kipujen takia. Muistaakseni hormonikierukkakin auttaa, mutta tämä on yleensä varttuneempien/synnyttäneiden naisten vaihtoehto.

Kannattaa ottaa ibuprofeenia (Burana) jo ehkäpä ennaltaehkäisevästi, jos tietää kuukautisten olevan tulossa, ja käyttää sitä muutaman päivän ajan säännöllisesti. Samaten olen kuullut että kuumavesipullo (esim normi vesipullo täytetynä kuumalla vedellä ja villasukkaan käärittynä) auttaa vatsanpäällä. Mahdollisesti myös kuumasuihku/-kylpy. Ja selän ja/tai niskan hieronta. Siinäpä nämä poppakonstit, jotka tulivat itsellä mieleen. Toivottavasti auttavat edes hiukan.

Vierailija

Kannattaa tosiaan käydä gynekologilla juttelemassa jotta saisit mahdollisesti e-pillereitä kipuun tai vahvempaa kipulääkettä . En tietenkään ole lääkäri mutta kertomasi perusteella saattaisi myös tulla kysymykseen endometrioosi, itselläni se on ja tarinasi kuulostaa hyvin tutulta.

Vierailija

Minulle kun määrättiin e-pillerit, niin niiden käytön myötä hävisi kuukautiskivutkin. :)
Pillerit nimenomaan määrättiinkin kipuja lievittämään, eikä niinkään ehkäisyyn. Kivut oli pääsyyssä.

Vierailija

Mulle yks hippitäti joskus vinkkas, että PUNA-APILAN kukista tehty tee auttaa menkkakipuihin. Mä sit keräsin ja kuivattelin niitä ja ne tosiaan autto. Kannattaa aloittaa teen juominen muutama päivä ennen kuviteltua menkkojen alkamista ja sit juoda sitä vaikka koko menkkojen ajan. Mulla alkoi menkkakivut vasta reilusti yli parikymppisenä yli 10 vuotta sen jälkeen kun mun menkat ekan kerran alko. Saatto johtua siitä kun lopetin pillereiden syönnin. Nyt talvella on tosin aika vaikea keräillä sitä puna-apilaa, mutta sitä saa onneks tilattua ainaki iHerbistä. Sieltä mä oon ostany semmosen ison pakkauksen ja siitä riittää hyvin talven yli, jos ei oo kuivaillu tarpeeks.

http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Whole-Red-Clover-Blossoms...

Magnesiumista on myös apua kaikkiin kramppeihin.
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-High-Absorption-Magnesium-100-mg-120-...

Noi kaks tuotetta mahtuu viel sopivasti samaan pakettiin ja hintaa niille postikuluineen päivineen tulee yhteensä 22€ ja siitä teestä riittää tosiaan pitkäks aikaa.

Koodilla MAB036 ja kirjoittamalla sen referal code kohtaa, saa tilauksen loppusummasta 5 dollari alennusta. Tuotteet ovat perillä n. viikon päästä tilauksesta.

Vierailija

onpas ollu ammattitaidoton terveydenhoitaja! Kannattaa käydä kysymässä jonku muun mielipidettä ja oikeasti vaatia apua ja tutkimuksia, sillä nuo oireet kuulostaa kyllä melko hurjilta.. Tsemppiä ja oo rohkea ja vaadi hoitoa, sulla on siihen oikeus! :) Ja jos kunnalliselta puolelta ei tuu apua, mee yksityiselle. Siitä joutuu maksaa enemmän, mutta sillä rahalla saa parempaa palvelua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat