Ehkäisyimplantaatti

Vierailija

Onko täällä ketään joka käyttäisi otsikossa mainittua ehkäisymuotoa tai joka olisi käyttänyt? Kaipaisin käyttökokemuksia niin positiivisia kuin negatiivisiakin.

Mistä valmisteesta vaihdoit implantaattiin?

Kokeilitko ennen implantaatin asennusta minipillereitä? Suositteliko lääkäri?

Kuinka kehosi reagoi tähän ehkäisymuotoon? Tuliko runsasta kuukautisvuotoa, oliko menkat jatkuvasti, tasaantuiko tilanne?

Minä olen harkinnut kyseistä ehkäisymuotoa sen pitkäaikaisuuden vuoksi, ja olen asiasta keskustellut lääkärinkin kanssa. Han suositteli kokeilemaan ensin minipillereitä, jotka ilmeisesti luovuttavat samaa hormoonia kuin implantaatti? Näin saisin kuulemma selville sopiiko kyseinen tuote minulle, ennen kuin varsinaista laitttaisi käteeni.
Minua kuitenkin arveluttaa se, että kuinka äkkiä keho mahtaa tasaantua tähän uuteen ehkäisymuotoon? Ja olen kuullut että menkat saattavat olla jatkuvasti, jotahan kukaan ei itselleen halua...

Kertokaa jos teillä on omia kokemuksia asiasta!

Kommentit (7)

Vierailija

Seuraavat lisäkysymykset vielä asiaan liittyen:

Pysyikö teidän seksihalut samoina vai vaikuttiko implantaatti niihin jollakin tavalla?

Kostuitko normaalisti kiihoittuessasi? Eli kuivattaako limakalvoja kovastikin vai ei ollenkaan?

Aiheuttaako/aiheuttiko implantaatti sinulle finnejä tai muita ulkoisia oireita?

Vierailija

-En mistään. Ensimmäinen hormonaalinen ehkäisymuoto.

- En kokeillut. Terkkari suositteli, mutta sanoi ettei mitenkään pakollista. Ongelmana kun ei ole ollut runsaat kuukautiset tai kovat kivut.

Kuinka kehosi reagoi tähän ehkäisymuotoon? Tuliko runsasta kuukautisvuotoa, oliko menkat jatkuvasti, tasaantuiko tilanne?
- Kapselit on ollut nyt vajaan vuoden. Alku meni hyvin. Pari kuukautta sitten kuukautiset lisääntyivät ja alkavat milloin tahtovat. Kipu on voimistunut ja munasarjojen kysta on kasvanut suhteellisen isoksi. Tasaantumista ei ole vielä havaittavissa, mutta kuukautiset ei hirveästi häiritse. Joutuu vaan varautumaan vessakäyntiin ennen seksiä.

Pysyikö teidän seksihalut samoina vai vaikuttiko implantaatti niihin jollakin tavalla?
- Ei ole vaikuttanut. Samoina on.

Kostuitko normaalisti kiihoittuessasi? Eli kuivattaako limakalvoja kovastikin vai ei ollenkaan?
- Ei kuivattanut.

-En ole ainakaan huomannut. Iho on ehkä jopa parempi nyt.

Toivottavasti oli jonkunmoista apua. :)

Vierailija

- Käytin ensiksi Cypretyliä, jonka jälkeen 3-6 kk minipillereitä (Cerazette).

- Kokeilin, lääkäri "pakotti", eli minulle ei kapselia suostuttu laittamaan ennenkuin on testattu sopivuus.

- Minulla jäi kuukautiset yli vuodeksi pois kokonaan. Sitten tulivat ensimmäiset, hyvin niukat ja kestivät 14 päivää. Niiden jälkeen nyt 2 kk:n jälkeen tulivat toiset, niukemmat.

- Ei ole vaikuttanut.

- Ei kuivattanut.

-En ole huomannut.

Vierailija

-Cerazettea olin käyttänyt jo pari vuotta. Vaihdoin kapseliin, koska "huolettomampi", ei tarvitse muistaa syödä pillereitä..

-Kuukautiset tulevat vähän milloin mitenkin. Noin ensimmäiset puolivuotta tuli suht säännöllisesti joka toinen kuukausi, sitten oli 3kk tauko kokonaan ja nyt tulee ehkä pari viikkoa putkeen, välillä pari vuotopäivää ja sitten ei mitään.. Vuodon määrä on kyllä vähentynyt runsaasti, joten minua ei haittaa vaikka vuotoa tuleekin useammin, käytän pikkuhousunsuojaa niinä päivinä.

Minusta kannattaa ensin kokeilla niillä minipillereillä, sillä et voi muuten etukäteen tietää esimerkiksi miten juuri mielialanvaihtelut tms sinulla näkyy.. Muutenhan implantti on myös huomattavan paljon halvempi ehkäisymuoto kun vertaa esim pillereihin. Saat periaatteessa 3 vuoden ehkäisyn implantilla 1 vuoden pillereiden hinnalla.. Näin jotenkin muistan laskeneeni..

Minä kävin laittamassa yksityisellä gynekologilla, kun terveyskeskuksesta sanoivat etteivät ole hirveästi niitä laittaneet. Ihan yksinkertainen homma oli kyllä, puuduttivat hyvin. Mustelma paikalla oli jonkun aikaa. Implantin tuntee hyvin ihon alla ja saattaa ehkä näkyäkin jos osaa katsoa oikein, mutta on kyllä huomaamaton.. Youtubesta voi käydä katsomassa videon http://www.youtube.com/watch?v=Ir2MHzq9RYA, josta näkee miten se laitetaan, nykyään siinä on asetin minkä avulla se laitetaan.. Ehkä aika karun näköinen ja minua ainakin jännitti kahta kauheammin sen jälkeen kun katsoin tuon, mutta hyvin koko toimenpide meni!

-Kaikki entisellään, ei muutoksia.

-Hiukset rasvoittuvat nopeammin..

Vierailija

"Mistä valmisteesta vaihdoit implantaattiin?"

Koitettu on pillerit, laastarit ja rinkulat. Hetkeen ennen implantaatin asennusta ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä.

"Kuinka kehosi reagoi tähän ehkäisymuotoon? Tuliko runsasta kuukautisvuotoa, oliko menkat jatkuvasti, tasaantuiko tilanne?"

Menkat jatkuvasti ensimmäiset kaksi kuukautta, nyt ei enää kuukauteen ole verta tullut ollenkaan. Saa nähdä milloin kuukautiset ilmaantuvat.

"Pysyikö teidän seksihalut samoina vai vaikuttiko implantaatti niihin jollakin tavalla?"

Alussa veri hiukan haittasi seksielämää, mutta halut pysyivät.

"Kostuitko normaalisti kiihoittuessasi? Eli kuivattaako limakalvoja kovastikin vai ei ollenkaan?"

Hiukan on kuivattanut, mutta ei mitenkään kovin merkittävästi.

"Aiheuttaako/aiheuttiko implantaatti sinulle finnejä tai muita ulkoisia oireita?"

Finnit eivät ole lisääntyneet, mutta rinnat ovat kasvaneet hiukan.

Suosittelen! Ei tarvitse enää murehtia pillereiden muistamisesta, laastarin irtoilemisesta tai rinkulan tuntumisesta. :)

Vierailija

- en mistään, käytin ennen vain kondomia.

- En kokeillut

- Minulla alkoi ilmenemään munuaiskipuja, jotka arveltiin johtuvan implantaatista. Lisäksi kuukautiset olivat pari seuraavaa kuukautta hyvin niukat, nyt jo 3 kk ei oo ollu ollenkaan menkkoja.

- Seksihalut ovat huonontuneet

-Kuivattaa, joudun käyttämään todella paljon liukastetta
-Finnejä ja rintojen kasvamista

Itse en suosittele implantaatin hankkimista... ://

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat