E-pillereiden alottaminen

Vierailija

Eli oon nyt harkinnu epillereiden ottamista ja soitin tossa viime viikolla polille ja juttelin sen yhen hoitajan kanssa, syy olis menkkojen epäsäännöllisyys ja hoitaja sano että jos kyse on vaan epäsäännöllisistä menkoista ni on muitakin hoitokeinoja kun epillerit niiku esim joku lääkekuuri, mut en haluu mitään lääkekuuria vaan ihan ne epillerit mitä syödään joka päivä! Mut silti se hoitaja varas mulle ajan lääkärille minne meen juttelee sen kanssa. Ja sanoin kyllä puhelimessa sille hoitajalle että VAAN menkkoihin että ei ehkäisyyn ja nyt mua jännittää että eikö ne suostu antamaan mulle niitä, eli pitääks mun nyt sittenki valehdella et ne ois ehkäsyyn? Apua auttakaa:(

Kommentit (1)

Vierailija

Monet hankkivat e-pillereita aknen vuoksi, eli ei tarvitse olla vaan ehkäisyyn varten kyseiset e-pillerit. Itselläni on juuri tuota ehkäisyä varten hankittu ja syöty kohta vuoden ajan, mutta uskon, että kyllä heillä olisi hyvä antaa resepti, kun kerrot heille asian, että miksi haluat juuri niitä/ etkä lääkekuuria ja mitä varten. Lääkärit ymmärtävät asian helposti.

Lainausta terveyskirjastosta: 'Epäsäännöllistä kuukautiskiertoa ei tarvitse välttämättä hoitaa hormonilääkityksellä, mikäli kuukautisvuodot tulevat itsestään muutaman kerran vuodessa. Jos kierto halutaan tasoittaa, voidaan käyttää jaksottaista keltarauhashormonia. Sitä käytetään 10–12 vrk:n jaksoissa kerran kuukaudessa. Mikäli tarvitaan myös raskauden ehkäisyä, on yhdistelmäehkäisypilleri hyvä vaihtoehto.'

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat