mietityttää raskaus e pillereiden lopetettua

Vierailija

Elikkäs olen syönyt pillereitä 14 vuotaasta asti ja nyt olen 18vuotta ja lopetin pillerit 27.12.2011 ja aloin syömää lume pillereitä sitten ne loppuivat ja 29.12,2011 alkoi menkat mutta söin automaatisesti sillon pillerin mutta vahingossa ja sitten lopetin siihen en enää 30.12.2011 syönyt koska halusin lopettaan ne jatkuvan pääkivun vuoksi ja söin yaz merkkisiä eli 24+4 lume pilleriä ja nyt en ole syönyt pillereitä yli 3vkoon...:-/ ja ala vatsassa on ollu kipeä ja sitä on vihlonut ja sitten olen aika väsynyt ja olen ollut parisuhteessa poikaystäväni kanssa yli vuoden ja säänöllistä seksiä harrastamme ja muuta ehkäisyä emme ole käytttäneet emmekä keskeytettyä seksiäkään joten mietin että voinko olla raskaana? lapsesta olemme puhuneet eikä kumpikaan ole sitä vastaan eikä abortti tulisi kyseeseen mutta haluaisin neuvoja mitä voisin tehä tein viime viikon 19.1 testin ja se oli nega.. voinko silti olla raskaana tai mikä on tedennäkösyys sille että olisin/tulisin raskaaksi?

Kommentit (1)

Vierailija

Totta kai voit olla raskaana, jos olet pillerit lopettanut ja harrastanut suojaamatonta seksiä. Epätodennäiköistähän se tietysti on, kehon oma hormonitoiminta ei palaudu samantien pillereiden lopettamisen jälkeen vaan siihen menee yleensä kuukausia. Yleensä muutenkin naiset tulevat raskaaksi n. vuoden sisällä ehkäisyn pois jättämisestä, hyvin harva hedelmöittyy heti ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Toisaalta jotkut naiset tulevat raskaaksi vaikka syövät pillereitä ihan oikein (ei siis unohdettuja pillereitä), joten kaikki on mahdollista.

Raskaustestihän yleensä tehdään vasta, kun kuukautiset olisivat myöhässä, joten pari viikkoa pillereiden poisjättämisen jälkeen voi olla liian aikaista saada varmaa tulosta suuntaa tai toiseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat