kinkkinen tilanne =(

Vierailija

miten pääsisin eroon mustasukkaisuudesta ja menettämisenpelosta? oon seurustellu noin kuukauden minun kans samalla luokalla olevan jätkän kans, ja meillä on ollu säpinää jo puolivuotta . Ku me alettiin seurustelee nii oltiin koko joululoma toistemme luona ja kiintyin entistä enemmän tähän jätkään, ja nyt ihan viime aikoina musta on alkanu tuntumaa että se ei halua olla nii paljo enää meillä tai mun kans kahestaan.. niinku se on sanonukki mulle että haluaa olla välillä kavereitten kans ilman mua, ja ymmärrän tottakai että niinhän sen pitäski mennä mutta saan silti aina jonkulaisia ahistuskohtauksia sillon kun se on jossain kaverilla ja ite oon kotona.. Luotan siihen kyllä enkä usko että se mua ikinä pettäs mutta pelkään että menetän hänet. sillon ku me ollaan kahestaan nii se on mussa kiinni ja tälleen , ja on sanonu mulle että rakastaa mua ja tällee,ja ettei sillä oo aikomuksia mua jättää,mut sitte kun me ollaan vaikka koulussa nii se ei esimerkiks suutele ellen ite tee alotetta Haluiaisin eroon tosta tunteesta mikä mulla on aina päällä jos oon vaikka yksin kotona tai vaikka oisin kavereitten kans ilman sitä :/ oisko neuvoja ? :)

Kommentit (10)

Vierailija

Heippa! Ite en oo kovinkaan mustasukkaisuus sorttia, tai siis ku en oo koskaan edes kunnolla seurustellut, mutta joka tapauksessa juttua säpinää ja tällästä on ollut, enkä oo koskaan pahemmin tuntenut mustasukkaisuutta oikeen mistään. Mutta tiedän silti sen tunteen ja kyllä mustasukkaisuutta ja menettämisenpelkoa on ollut, ja se ei ole kivaa. Sun pitää saada vaan jotain muuta ajateltavaa, älä tuhlaa aikaas turhaan miettimiseen. Kun oot kavereiden kanssaki niin puhukaa kivoista asioista ja elä hetkessä, oot nyt sen kanssa ja rakastatte toisianne, ei aina semmonen pieni ele tai siis tyyliin jos jätkät ei sua nää, niin tartte miettiä heti, että eikö se nyt haluakkaan sua tai jotain muuta vastaavaa. Ole itsevarma, ja ajattele et se rakastaa vaa sua ja haluaa olla sun kanssa ;) Ei se sua päästä menemään jos sua rakastaa!! Tsemppiä :P

Vierailija

Ensinnäkin, teillä on tosi lyhyt suhde vasta takana. Kannattaa pitää mielessä, että toiseen ei voi kuitenkaan liiaksi kiintyä tai häntä omistaa, siinä ahdistuu silloin myös toinen osapuoli. Ellei sulla aivan oikeasti ole mitään epäilyksiä joissa ois perää, niin sit on vaan opeteltava työntämään ne mustasukkasuuden tunteet taka-alalle. Muista itsekkin, että oma aika sekä kavereiden kanssa vietetty aika on tärkeää poikaystävän löytymisen jälkeenkin. On aina kivampi olla toisen kanssa, kun on hetken erossa. Anna myös sille pojalle hieman enemmän aikaa ja vapautta, niin lyhyt suhdekkin vasta takana, ettei pelästy sun omistushaluas. Ja lisäksi, ei kaikki oo sellasia että haluaa yleisillä paikoilla niin kamalasti näyttää tuota läheisyyttä. Ihan rennosti vaan!(:

Vierailija

Oman poikaystävän kanssa sama juttu (ollaan tosin oltu yhdessä reilu 2v). Ymmärrän täysin, on todella ärsyttävää kun toinen ilmoittaa että haluaa olla kavereiden kanssa, vaikka tiedän sen olevan täysin selvää. Kun suhde on noin alussa, niin voisit "testata" poikaystäväsi reaktiota jos itse ottaisit hieman enemmän omaa tilaa näkemällä omia kavereitasi. Olen itse huomannut ettei tuo tunne minnekkään katoa, sitä vain pitää oppia sietämään :D Jos tuo ei itse halua pussata julkisesti, niin ei siihen kannata "pyytääkkään", voit kysyä miksi ei halua mielummin kuin tehdä itse aloite julkisesti... On ne miehet välillä vähän hankalia :D

Vierailija

Minä kaas oon ja kärsin edelleen tosta mustasukkaisuudesta olen surustellut tässä nyt 7 kuukautta. Ja se ei ole mullakaan mihinkään kadonnut sitä vaan on pitäny oppii sietään. Joudun sietämään sen, että mihelläni on naispuolisia kavereita muutama joiden kaas se puhuu puhelimes silloin tällöin.

Mieheni on ollut aikamoinen naisten mies nuorempana ja jouduin pikkasen tappeleen et sain hänet itelleni. Ei nyt kirjaimellisesti nyrkit ojos mut kummiskin. Eli tiedän et hänellä olis ottajia vaik kuinka monta. Mustasukkaisuudesta en siis ole päässyt eroon eikä siit varmaan koskaan pääsekään tai no varmaan viimeistään silloin kun kihloissa tai namisis ollaan. Ei sitä tiedä. Mut joo sen kaas vaan pitää oppii elään. Mä ainakin oon joutunut. :)

Vinkkinä voin sanoo et kun poikakaveris lähtee kaveriden kaas johonkin niin vietä oma aikas omien kavereittes kaas. Ystäviä kun ei koskaan saa unohtaa. :)

Mellu991
Seuraa 
Liittynyt30.1.2012

Heissan!

Sun täytyy alkaa ajattelemaan selvästi asioita ja miettiä, että miksi tämä poika muuten sanoisi, että rakastaa sinua, jossei rakastaisi. Niin minäkin teen :) (itsekkin sama homma kuin sinulla)
Monta parisuhetta on mennyt poikki mustasukkaisuuen ja menettämisen pelon takia! Kannattaa miettiä sitä tunnetta kun toinen lähtee kaverille, että kaikkihan me haluamme välillä olla kavereijjen kaasa, älä ota sitä henk.kohtasesti, haluathan sinäkin? :) Otat kaikki irti niistä hetkistä kun olet tämän pojan kanssa. Ja jos olet yksin kotona, niin keskityt ajatukseen, että rakastat tätä poikaa etkä siihen että menetät hänet. Jos hän oikeasti sinua rakastaa ja sanoo sille sitä, kyllä hän sitä tarkottaakin :) Ei kannata alkaa kahlitsemaan toista, koska parisuhe ei toimi muuten :( Luottamusta kehiin ja puhu hänelle tästä, se auttaa :)

Vierailija

No enpäs jaksa lukea kaikkien kommentteja ja anteeks jos toistelen nyt aiemmin sanottuja. Nyt kuitenkin minun näkökantani asiaan.
Olette alkaneet seurustella ihan syystä, te pidätte toisistanne. Joten tuskin se ihan heti lopahtaa? Varsinkin jos annat tilaa miehellesi ja aikaa olla muuallakin kuin luonasi.

Jokaisen naisen pitäisi mielestäni arvostaa ja rakastaa itseään, olla itsevarma. Itsevarmuutta ilman on hono olo henkisesti. Jossei ole itsevarmuutta tuntee helposti mustasukkaisuutta, kokee muut naiset ja muut miehen "kiinnostuksen kohteet" vaikkapa satunnaiset juomiset jonkinlaisena vaarana. Pelkää että mies valitsee mielummin jotain muuta.
Jos itsevarmuutta löytyy _tarpeeksi_ tiedät että SINÄ ansaitset parasta, koska näin asia on, joten älä jaksa joka sekunti olla kyttäämässä toisen tekemisiä. Niin on parempi sinulle ja hänelle. Älä turhaa stressaa muista naisista.

Itsevarmuus on myös ominaisuus jonka jokainen mies haluaisi tyttöystävälleen.
Kummankohan naisen kanssa mies haluaisi asua: Naisen kanssa joka rakastaa häntä, rakastaa itseään, osaa tehdä asioita yksin kuin yhdessä, ja oma itsensä ja luottaa mieheensä eikä kysele kenen kanssa on jutellut ja mitä, on rento ja omaitsensä ja tietää riittävän miehelleen _vai_ naisen jolla on huono omatunto, joka pitää kokoajan silmällä tekemisiä, lukee miehen tekstiviestejä eikä halua että mies menee minnekään yksin koska pelkää menettävänsä hänet?

Teksti saattaa olla epäselvä, anteeksi. Toivottavasti ymmärsit pointtini :D
Jokatapauksessa, muista olla sujut ittes kanssa niin homma sujuu!

Vierailija

Hyviä neuvoja on tullut, mutta muistakaa naiset se, ettei sillä ole MITÄÄN merkitystä itsetuntoasian kanssa, ollaanko parisuhtees, avoliitos, kihlois vai naimisis. Ei kannata ikinä ajatella, että "no, kyllä mä sitten alan siihen luottamaan kun me mennää kihloihin." Sekun ei muuta suhdetta suuntaan tai toiseen, ostetaan sormukset, kositaan ja pidetään juhlat, mutta siitä itsetunto ei kohene, joka on yleensä näissä luottamusongelmissa takana.
T: ennen huonon itsetunnon omaava

Vierailija

Oon oppinut hyvin tärkeitä asioita itse kantapään kautta ja totta se on että kun lähtee mukaan suhteeseen pitää itse ensin osata rakastaa itseään ja nauttia omasta seurastaan. Terve suhde ei perusutu mustasukkaisuudelle vaan luottamukselle, mutta miten voi luottaa ettei toinen petä jos itsekin ajattelet että muut ovat parempia vaihtoehtoja kuin sinä itse.

Mellu991
Seuraa 
Liittynyt30.1.2012
inuski

Oon oppinut hyvin tärkeitä asioita itse kantapään kautta ja totta se on että kun lähtee mukaan suhteeseen pitää itse ensin osata rakastaa itseään ja nauttia omasta seurastaan. Terve suhde ei perusutu mustasukkaisuudelle vaan luottamukselle, mutta miten voi luottaa ettei toinen petä jos itsekin ajattelet että muut ovat parempia vaihtoehtoja kuin sinä itse.

Pakko sanoa, tuo oli hyvä kommentti! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat