nettideittailu - epätoivoista?

Vierailija

Kaverini on löytänyt poikaystävänsä netin deittipalstalta. Hän ei ensin kehdannut kertoa siitä, vaan keksi jonkin epämääräisen vastauksen, joka vaihtui hieman joka kerralla. Kun kuulin asian oikean laidan, ajatukseni oli aika neutraalit. Hyvä että on löytänyt kivan pojan.

Mutta kun kaksi kaveriani kuulivat aiheesta.. He järkyttyivät eivätkä olleet uskoa korviaan (he puhuivat ajatuksistaan siis jälkikäteen, eivät kaverin nenän edessä). He ihmettelivät että millainen ihminen laittaa deittiprofiilin nettiin ja minkälaisia hulluja niillä sivustoilla liikkuukaan. Miettivät että ihmisissä täytyy olla jotain vikaa kun eivät voi "tosielämässä" ketään löytää. Nämä kyseiset kaverini ovat sellaisia, joiden ei koskaan tarvitse kovin kauaa sinkkuina olla, kun miehiä on jonoksi asti.

Mitä te ajattelette nettideittailusta? Tunnetteko ketään joka on käynyt nettitrefeillä? Entä oletteko koskaan itse tehneet nettiin profiilia?

Kommentit (15)

Vierailija

Helppohan se noiden on ihmetellä jos sitä seuraa ei ole koskaan joutunut ite etsimään. Kyllä nettideittailu nykyään ihan normaalia hommaa on, mutta tosiaan sieltä löytyy myös ne omituisimmat ja friikeimmät tapaukset, joten kantsii vähän varoa.

Vierailija

Löysin omani netistä... Juurikin deittisivulta. Alunperin tein profiilin pienessä nousussa, mut siellä tuli sit käytyä useammin. Juttelin muutaman kanssa ja kattelin profiileja. Tuli vastaan ihan jänniä juttuja. Esim. joku 50 v. mies halus tarjota taloudellista apua ku pääsis käymään pari kertaa kuukaudessa vaimolta salassa vähän kyläilemässä.

En tunne muita jotka olisivat olleet nettitreffeillä.

Mulle se oli ainakin ihan luonnollinen vaihtoehto, kun olen tunnollinen opiskelija. Minulla ei ole laajaa ystäväpiiriä ja se poikaystävä ei tule hakemaan kotiovelta. Oma löyty pienellä etsinnällä. En käynnyt muilla treffeillä vaikka tarjouksia tuli. Tätä on nyt kestänyt reilun vuoden ja jatkoa on tulossa. Ei olitais törmätty muutaku sattumalla muuten.

Eli suosittelen :)

Vierailija

Pitääkin kysyä, tekevätkö naiset juurikaan netti-profiileissa aloitetta? Lähinnä tuntuu ettei siihe ole tarvetta, jos nainen saa 100 viestiä, niin miksi hän lähtisi miesten profiileja selailemaan?
Itsekin tein nettideitti-ilmoituksen, mutten ole jaksanut laittaa juurikaan viestiä, koska vielä yksikään ei oel sytyttänyt. Enkä ole sitten viitsinyt edes vonkaus mielessä laittamaan viestiä.

Vierailija

Mulla on ollut kaksi kertaa deitti-ilmoitus.

Ehkä olen sitten säälittävä, kun en löydä miestä "tosi elämässä".
En ole koskaan seurustellut, olen 23-vuotias ja ihan ok nätti ulkoisesti.

Eka kerralla kun oli ilmoitus, niin laitoin kuvan ja aika suppeasti mitä haen.
Viestejä tuli jonkin verran näiltä Pena +40v "haluatko tyydyttää minut"-miehiltä.
Laitoin itse viestiä kaikille, jotka kiinnostivat. Osa ei vastannut koskaan, joidenkin kanssa juttelin aikani ja huomasin ettei tule mitään.
Yhden kanssa kävin treffeillä, mut ei totisesti ollut minulle sopiva mies.
Olin tuolloin n. 3kk sivustolla.

Kuukausi sitten päätin, että teen ilmoituksen kuukaudeksi.
Tällä kertaa ilman kuvaa ja tarkasti määrittelin millainen olen.
Otin itse yhteyttä taas kaikkii minua itseäni kiinnostaneisiin miehiin.
Parin kanssa juttelin, mutta ei oikein napannut.
Kahden kanssa kävin treffeillä, toinen oli täysin epäsopiva ja toisen kanssa yritämme pian taas nähdä.
Poistin ilmoitukseni tasan kuukauden jälkeen.

Mies, jonka kanssa olemme nyt kerran tavanneet (eri kaupungeissa asuminen vähän rajoittaa) on sellainen, että tuskin olisimme ikinä kohdanneet ilman deitti-ilmoitusta. Kun tapasimme tuntui heti kuin olisin vanhan kaverin nähnyt...
Pikku hiljaa nyt katsellaan tulisiko meistä paria.

Ennen pidin kaikkia säälittävinä, jotka tekee deitti-ilmoituksen.
Nykyään pidän vain niitä, jotka lähettävät saman viestin monta kertaa.
Eivät siis edes muista, kenelle ovat jo viestin laittaneet.
Ja sitten on ne, jotka kirjoittavat liirumlaarumia, joka sopii kehen vain ja lähettävät sen usealle.
Arvostaisin viesteissä sitä, että näkee, että profiilini on oikeasti luettu ja kiinnostuttu.

nankka
Seuraa 
Liittynyt23.1.2012

Mulla oli ehkä vuoden verran deittipalstalla ilmoitus. Liityin, koska poikaystävää ei tuntunut muulla keinoin löytyvän. Kuten joku osuvasti sanoikin, ei se unelmien prinssi tuu kotiovelle. En myöskään käy koulua, ja baarista hakevat seuraa lähinnä epätoivoiset tai yhden illan juttuja hamuavat. En näe deitti-ilmoituksen pitämisessä mitään outoa tai väärää, myös suurimmalla osalla kavereistani on (ollut) deitti-ilmoitus.

Kyllähän siellä kaikenlaisia ihmisiä liikkuu ja kommentoi. Moni tarjosi juurikin tällaista salaista seuraa ja myöskin moottoripyöräajelua ehdotettiin :D Osalla taas on hirveän kovat kriteerit kumppansista.

Eksäni ja nykyisen olen molemmat löytänyt deittipalstalta. Exän kanssa seurusteltiin 5 kk, nykyisen kanssa oltu yhdessä 6 kk.

Vierailija

moi!
ite tutustuin poikaystävääni netin kautta, en siis deittipalstalta vaan muuten vaan. satuttiin joskus juttelemaan yhen pelin yhteydessä, ja sitte piti pelata uuestaan ja vaihtaa numeroita ja lisäillä fb, ja siitä sitte eteenpäi.. :) sitte ku oltiin joku reilu 3kk juteltu ja sillai, ni sit lopultaki nähtiin. oli suunniteltu jo kauan mut toinen oli armeijassa ja välimatkaa oli ni oli vähän vaikee järjestää.. :) mutta nii, suosittelen kyllä, jos tuntuu hyvältä itestä. :) mitäs pahaa siinä on, eihän sitä oo pakko kaikkien hörhöjen kaa jutella vaan pystyy valikoimaan vähä ite. :)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Tapasin nykyisen poikaystäväni nettideittisivustolla. Molemmilla oli tunnukset samassa paikassa. Sivuston kautta tutustuin myös kolmeen muuhun mieheen, joista kahden kanssa olen edelleen tekemisissä ja yhden kanssa ollaan hyviä kavereita. :)

Poikaystäväni otti muhun ensin yhteyttä, ja siitä se sitten lähti. Ensin viestiteltiin sivustolla, sitten uskallettiin vaihtaa s-postiosoitteita ja lopulta puhelinnumeroita. Tapailtiin muutama kuukausi ennen kuin alettiin seurustella. Nyt ollaan oltu yhdessä yli kaksi vuotta, ja toivottavasti loppua ei näy! :)

Vierailija

Mielestäni kyseisessä seuranetsimisessä ei ole mitään vikaa ja itsekin uskaltauduin laittamaan profiilin eräälle nettideittisivustolle tuossa ennen joulua ekan kerran. Aluksi ajattelin, etten tapaa siellä ketään, eikä niin käynytkään heti alkuunsa. Lopetin jutun vähäksi aikaa mutta palasin uudelleen sivustolle ja tutustuin muutamaan tyyppiin paremmin monien viestien kautta. Lopulta tapasin sivustolla erittäin mukavan kundin, laitoimme pitkään viestiä ja vaihdoimme ajatuksia. Sitten eräs viikonloppu vain ehdotin, josko näkisimme. Siitä lähtien olemme soitelleet ja olleet puhelimitse yhteydessä. Elikkä yhdet treffit takana ja oli kuin olisimme tunteneet kauankin. Seuraavaa tapaamista odotamme jo innolla (kun tuo välimatka on viel vähä pitkä) :)

Rohkeasti, mutta varovaisesti vain liikenteeseen, ei tiedä mitä löytää. Ainakin itse löydän parempia tyyppejä netin kautta (kuin vklp baarista) :D Toki, yksi parhaista kavereistani on tullut baari-illan kautta, joten en yleistä tätäkää :D

Vierailija

itse olen ihan kaunis ja kiva nainen, mutta oikeassa elämässä nyt ei ole vuoteen tullut ketään varteenotettavaa miestä tavattua. niinpä väsäsin nettideittiprofiilin vähän leikkimielellä.

minuun otti yhteyttä usea montakymmentä vuotta vanhempi mies ja muutama omaa ikäluokkaani edustava, mutta yksikään heistä ei oikein kuvien ja profiilin perusteella iskenyt.

niinpä päätin selata miesten profiileita ja löysin erään komean ja kivan ikäiseni miehen. lähetin hänelle viestin ja nyt ollaan joka päivä joskus useamman tunninkin kirjoiteltu toistemme kanssa. ensi viikolla on treffit, saa nähdä miten käy :)

Vierailija

okcupidiin. se on täysin ilmaista ja siellä näkee vastattujen kysymysten perusteella miten yhteensopiviksi potentiaaliset kumppanit on arvioitu. suosittelen. :)

Satunnainen deittailija

Nettideittailu alkaa olla jo yleisesti hyväksytty asia jopa synkkämielisempienkin kansanrivien joukossa. Oma arvioni on, että nettideittailu tulee kasvattavaam suosiotaan entisestään seuraavista syistä:

- ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa netissä, joten kumppanin löytäminen sitä kautta alkaa kohta olla jopa luonnollisempaa kuin muuta kautta tutustuminen

- palvelut paranevat ja kehittyvät koko ajan, koska kilpailu on kova, ja sitä myötä mahdollisuus löytää hyvä kumppani paranee, koska sen eteen tehdään ihan oikeasti töitä siellä deittipalvelussa

- turvallisuus paranee myös jatkuvasti, joten häirikköjen ja sekopäiden määrä palveluissa, etenkin maksullisissa vähenee koko ajan.

http://seuraa.org/nettideittailu/

Vierailija

Nettideittailu on ihan jees ja kivaa, mutta välillä se kyllästyttää ihan p:sti! Mää oon harrastanut sitä enemmän tai vähemmän jo vuosia, ja välillä kun on ollut pidempi seurustelusuhde, lopettanut kokonaan, mutta taas tällä hetkellä olen sinkku ja kirjautuneena pariinkin eri deittisivustolle! Mun blogissa on juttua, miks deittailu on välillä niin syvältä: http://missaoletdeittini.munblogi.com/2014/03/01/nettideittailu-on-valil...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat