Hiusalan opiskelijat

Vierailija

Haluaisin kysyä, että oliko hiusalalla pääsy/soveltavuuskokeita?
Entä millainen on kyseisen koulutus (mitä vaadittavia aineita kuuluu, esim. on siinä pakollista osata ruotsia ja/tai englantia)?

Ja miten tuossa alalla on töitä, entä millainen palkka?

Olisin kiinnostunut tuosta alasta, mutta haluaisin vähän tietää, että kannattaako hakea vai ei. :)

Kommentit (3)

Vierailija

Haieesan! Olen hiusalan opiskelija kolmattavuotta mennään. Olen hämeenlinssassa koulussa ja siellä vaaditaan pääsykoe, mutta ensimmäiset kaksi vuotta opiskelin Mäntässä, missä ei vaadita pääsykoetta. Se taitaakin ollat ainut tämänalan kouluista minne ei tarvitse.
Kaikkein tärkeimmät aineet ovat ehkä kaikki taiteelliset esim. kuvis, musiikki ja käsityö. Tällä alalla nimittäin todellakin pitää osata olla luova.
Koulu on todella haasteellinen ja stressi painaa päälle etenkin kolmannella vuodella. Sanotaan että tämä ala on yks vaikeimmista aloista, mutta kun sen taitaa niin raataminen palkitaan. Minä valmistun kesällä ja voin sanoo et on ollu iloa surua stressiä ja kaikkea mahdollista. Onnistumista ja ei onnistumista, mutta aina kun onnistut se palkitaan :)

Vierailija

Joo oli pääsykokeet, ensin todella helppoja matikantehtäviä ja sit haastattelu.
Oletko minkä ikäinen ? Jos olet suoraan peruskoulusta hakemassa kampaajaksi on tietenkin perus ATTO-aineet (enkku,ruotsi,kemia yms.),
mutta jos olet käynyt ne jo ei ole mitään muuta kuin kampaajanjuttujen opiskelua :p

Töistä en osaa sanoa, mutta ainahan voit ottaa vuokratuolipaikan tms.

Ota huomioon että koulutus on aika kallis !

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat