ikäerolla merkitystä?

Vierailija

Mitä mieltä olette jos naisen ja miehen välillä on 5-10 vuotta ikäeroa? Ja niin päin, että mies on vanhempi. Jos nainen on 20v, onko 27v mies hänelle liian vanha? Jotkut kun tuntuvat kauhistelevan, niin nyt tahtoisin tietää teidän mielipiteitänne asiasta =)

Kommentit (15)

Vierailija

Minusta max. ikäero voisi olla tuo 5 vuotta, koska sitä ei pahemmin huomaa! En itse haluaisi seurustella 27 vuotiaan miehen kanssa, mikäli itse olisin 20v.
Mutta onhan se kaikkien oma-asia, että kenen kanssa haluaa seurustella ja minkä ikäisen miehen/naisen kanssa.

Kraneia
Seuraa 
Liittynyt16.1.2012

En minä ainakaan pitäisi tuota seitsemän vuoden ikäeroa liian suurena. Tietysti puhun nyt vähän puolueellisesti, sillä mulla on kuusi vuotta eroa oman poikakaverin kanssa ja se on kyllä sopinut meille oikein hyvin. Alussa tuli sukulaisilta saatua vähän kummallisia katseita kun poikaverin ikä sattui puheenaiheeksi, mutta kyllä nekin on siihen nyt tottuneet. Poikakaveriakaan ei ole tuntunut häiritsevän, tai ainakin se kivenkovaan väittää, ettei sitä hävetä seurustella lukiota vasta viimeistelevän kanssa vaikka itse alkaakin olla jo kahdenkymmenenviiden.

Ehkä ainut suurempi negatiivinen asia, jonka olen huomannut, on ettei poikkis oikein siedä mun ystäviäni. Ovat kuulemma ihan liian "teinejä" hänelle Vaan samapa tuo, jos mä nyt haluan lähteä baariin "teinikavereideni" kanssa, on se vaan muutenkin kivempi lähteä yksin. Ei ainakaan tarvitse kuunnella marmatusta siitä, kuinka tylsiä puheenaiheita vaatteet, meikit ja muut härpättimet ovat. : D

Vierailija

Itse olen 20-vuotias ja en voisi kuvitella seurustelevani 30-vuotiaan kanssa. Olen kuitenkin ihastunut mieheen joka on kohta 26, ja tämä on enemmän kuin positiivista. En siedä oman ikäisiäni jätkiä, koska he ovat vielä niin kovin lapsellisia. Ja äitini kommentti kun kerroin tästä miehestä ja miten tämä murehti että onko hän minulle liian vanha, niin vastaus oli: "Voiii, ei todellakaan!" :D
Silloin kun erosin 22-vuotiaasta poikaystävästäni, niin äitini totesikin silloin että "sun pitää seuraavaks ettiä ittelles joku 25-vuotias". Eli jos päädymme seurustelemaan niin kummastelevia katseita ei ainakaan vanhemmilta tule :)

Vierailija

olen aina itsekin miettinyt että ehdoton max. ikäero on 5 vuotta. Nyt vaan mietin, että merkitseekö se 2 vuotta oikeesti niin paljon tuohon viiteen vuoteen lisättynä? =D En todellakaan voisi kuvitella itseäni myöskään 30-vuotiaan kanssa. Tämä 27 vuotta täyttävä miekkonen nyt vain tuntuu olevan niin erilainen kuin nämä vähän päälle parikymppiset tuttavuuteni, joiden kanssa ei ole koitunut muuta kuin sydänsuruja, kun eivät ole olleet valmiita sitoutumaan =D En myöskään välttämättä halua tietää millaisia katseita omilta sisaruksilta ja äidiltä tulisi kun kertoisin tämän iän :D

Vierailija

Ehdotomasti pitää olla vanhempi mies jonka kanssa seurustelee. Ainakin pari vuotta vanhempi, jotta ollaan miesten kanssa samassa kehitysvaiheessa :) Muttei kyllä tuo 30 v mieskään mikään hyvä vaihtoehto ole, kokemuksesta senkin opin itse. Se kyllä liian vanha, kun ne haluaa jo alkaa vakituiseen parisuhteeseen ja asettumaan aloilleen ja itse ei ihan vielä sellaiseen valmis. Itse olen 20 v.

Vierailija

joo olen kyllä samaa mieltä että itseni ikäisen kanssa en jaksaisi alkaa mihinkään. Tähän mennessä olen eniten pitäny juuri 2-4 vuotta hyvänä ikäerona. Mutta tosiaan tuo 30v on aaaaiiivan liian vanha ja tuo 7 vuotta tuntuu myös hieman epäilyttävältä, enkä oikein tiedä tahdonko niin paljon itseäni vanhempaa. Itseäni ei kyllä pelota vakiintuminen kun olen saanut jo tarpeekseni näistä säätäjistä, jotka eivät tiedä mitä haluaisivat...

Vierailija

Ikä ei kerro miehestä, eikä naisesta yhtään mitään. Tunnen ihmisiä, jotka ovat kolmekymppisiä, mutta elävät ja toimivat, kuin juuri 18- vuotta täyttäneet. Tiedän myös 14- vuotiaita, joiden uskoisi henkiseltä iältään olevan lähempänä näljääkymmentä, kuin viittätoista.

Parisuhteessa se ikäero ei niinkään sano mitään vaan se, millaisessa elämäntilanteessa molemmat ovat. 20- vuotias on usein oman aikuisuutensa vasta aloittanut. Monella tässä iässä alkaa vasta oikeat opinnot ja oman itsensä etsiminen. Sen sijaan moni 27-30- vuotias on opintonsa suorittanut, villit nuoruusvuodet vietettyinä, ja miettii vakiintumista.

Elämäntilanteiden lisäksi sekin vaikuttaa, millaisen elämän molemmat ovat eläneet. Kaiken kokenut konkari harvoin jaksaa rinnallaan vasta- alkajaa omien kokemuksien keruun osalta. Seikkailunnälkäinen taas harvoin jaksaa sellaista, joka ennemmin jää kotisohvalle lämpimään kertomaan millaisia kokemuksia itsellä on samoista seikkailuista.

Myös osapuolien luonteet vaikuttavat paljon parinvalintaan. Sopivaa ikää tärkeämpää on se, että luonteet ja maailmankatsomus edes jotenkin nappaa kohdilleen. Omaa kumppania on kyettävä arvostamaan ja hänen näkemyksiään kunnioittamaan. Tämä harvoin onnistuu, jos toisen näkemykset eroavat radikaalisti omista.

Itse en ainakaan koe, että iällä olisi mitään merkitystä suuntaan tai toiseen. Jos on tavannut ihmisen, jonka ikää miettii enemmän kuin häntä itseään, voi melko suoraan sanoa, ettei tällöin kyseessä ole se oikea tapaus itselle. Kun se oikea napsahtaa kohdalle, ei iällä ole mitään merkitystä, eikä sitä edes huomaa. Eikä sitä ikäeroa edes kukaan muukaan huomaa. Yhteensopivien pariskuntien olemus vie nimittäin kaiken huomion siltä.

Vierailija

Voisin itse sanoa, että minulla ja miehelläni on vajaa vuosi ikäeroa vain. :) Ja vanhemmillani on juuri tuo 5 vuotta, mikä on sinäänsä hyvä juttu. :D Kaikki saavat itse päättää, että mikä on se jolloin alkaa seurustelee ja kukaan ei voi sanoa sinulle, että minkä ikäinen hänen pitää olla.

Vierailija

tottakai se on jokaisen oma asia, eikä ketään voi sanoa että tuo on sinulle liian vanha tai tuo liian nuori! =) ja harmittaa sinänsä, että kun olen yksin niin mietin ikää mutta kun olen yhteydessä tai hänen kanssaan, niin unohdan iän kokonaan ja meillä on hauskaa. Enkä miettinyt ikää edes silloin kun en tiennyt sitä, vaan silloin kun sain sen tietää =D Ja toisille tosiaan sopii myös oman ikäinen, mutta itse olen päätynyt siihen, että oman ikäiseni eivät vain tunnu sopivan minun ajatusmaailmani kanssa yhteen. Mutta oikeassa olette kyllä ettei sen pitäisi saada vaikuttaa jos löytää juurikin sen "yhteensopivan ihmisen" =)

Vierailija

Itse täytän tänä vuonna 21 ja juttua on ollut miehen kanssa, joka puolestaan täyttää tänä vuonna 30. Olisin täysin valmis sitoutumaan jo, sillä pari vuotta ihme säätöä ja riekkumista riittää mulle. Tuon kanssa kaikki on paljon helpompaa kuin nuorien jätkien kanssa, jotka tuntuvat menevän juuri sinne minne hormonit hyrräävät ja tosiaan, mitä lähempänä omaa ikää sen lapsellisemmaksi touhu muuttuu. Toisaalta en huomaa tai edes ajattele ikäeroa tuon kanssa. Aikoinaan kun tutustuttiin, hän veljensä kanssa kusetti olevansa 22 vuotta ja se meni mulle ihan läpi - kunnes hän kertoi totuuden, jota en edes tahtonut uskoa ilman henkkareita. Tiedä häntä onko tuo sitten hyvä vai huono, mutta se iän numero ei häiritse mua millään tasolla TÄSSÄ suhteessa. :D En kyllä ole ikinä ollut itseäni nuoremman kanssa ja nuorin kenen kanssa olenkaan ollut, on ollut mua 2 vuotta vanhempi.

Tietysti se on siis jokaisen oma asia ja ymmärrän toki nekin, jotka eivät todellakaan pystyisi seurustelemaan yli 5 vuotta vanhemman kanssa. Riippuuhan se myös omasta itsestään ja siitä millä tasolla kumpikin osa puoli on. Tai kohtaavatko ylipäätään mielipiteet yhtään missään noin muutenkaan, välttämättä ikäänkään katsomatta.

Vierailija

Minun mielestä ongelmaa ei ole jos ikäero on 5v,mutta serkullani on itseni mielestä liian vanha poikaystävä. Serkkuni on 19v ja poika on 37v..

Vierailija

Kai se on niin tapauskohtaista sitten, mitä näitäkin viestejä lukee. Ensimmäinen suhteeni oli kahdeksan vuotta vanhempaan mieheen, itse olin 21. Nyt seurustelen kuusi vuotta vanhemman kanssa ja kummassakaan suhteessa en huomannut minkäänlaisia ongelmia iän suhteen tai edes sen tulevan esille oikeastaan kertakaikkisen mitenkään.

Vierailija

juurikin tuo on munki pointtini tässä asiassa! Ehkä se vaan on niin että kun löytää sen oikeen ihmisen ni ei siinä sitte välitä ns. pikkuasioista ja ikäerot jne. unohtuu =)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat