e-pillereiden aloitus

Seuraa 
Liittynyt14.1.2012

Elikkäs mulle on vähän epäselvää tämä asia, kun 1.vuotopäivänä kuuluis ottaa ensimmäinen pilleri jotta ehkäisyteho olis heti kohdillaan. Itselläni on kuitenki ongelmana se, että mulla alkoi viime viikon lauantaina kuukautiset joskus ilta kymmenen aikaan ja en kuitenkaan ottanut siinä vielä pilleriä kun tuo kellonaika nyt on mitä on sitten jatkon kannalta. Otin sitten sunnuntaina kello 5 päivällä ensimmäisen pillerin, eli kuukautisten alkamisesta ei ollut kulunut vielä 24h, eli periaatteessa oli vielä ''sama päivä'' ton tuntimäärän kannalta. Niin osaatteko sanoa, että lasketaanko tuo nyt vielä ensimmäiseksi vuotopäiväksi että ehkäisytehokin on jo ''voimassa''?

Kommentit (2)

Vierailija

No, e-pillereidenhän kanssa pitäisi ensimmäisien 7 päivän aikana käyttää myös kondoomia varmistukseksi. Mutta itsE alotin e-pillerit ilman kuukautisia, sillä niitä ei ollut ollenkaa, ja nyt minulla on aivan normaali kuukautiskieto. Mutta jos käytät sitä kondoomia nyt ensimmäisen viikon ajan, niin kaiken pitäisi olla kohdillaan (:

Vierailija

Tosiasiassa sillä ei ole niin väliä koska aloitat EKAN KERRAN koska niistä ei heti ole mitään hyötyä.. ensimmäisten 3kk jälkeen kuukautisesi alkavat olemaan säännölliset ja ehkäisyn "täysteho" voimassa NIIN KAUAN KUN SYÖT NIITÄ SÄÄNNÖLLISESTI ! Kun kerran menee pieleen ( 12h on MAXIMI ottoaika unohtuneen pillerin ottamiseen ) niin joudut "aloittamaan alusta" sen ehkäisyn täystehon saamisen ..

E- PILLERIT EIVÄT KUITENKAAN TAKAA TÄYTTÄ EHKÄISYÄ! NE EIVÄT SUOJAA TAUDEILTA EIVÄTKÄ RASKAUDELTAKAAN 100% !! Joten suosittelen kondomin käyttöä kuitenkin jos haluat olla varmalla puolella!

( tunnen monta jotka ovat tulleet raskaaksi vaikka ovat käyttäneetkin e-pillereitä täydellisesti )

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat