Ihastunut lyhyeeseen mieheen

Vierailija

Mä taidan olla ekaa kertaa ihastunu pitkään aikaa, vuos sitte erosin parin vuoden suhteesta ja siitä asti on ihastusrintamalla ollu aika hiljasta. Nyt tuntuu et tän kyseisen herran luonne mätsää paremmin ku hyvin, mutta en voi olla miettimättä yhtä epäkohtaa... tää mies on auttamatta paljon lyhyempi ku kukaan, joka mulla on koskaan ollu. Oon aina deittaillu reilusti itseäni (173cm) pidempiä miehiä, ja tuntuu hullulta et nyt mies on noin samaa pituusluokkaa kun oon ite. Harvemmin jaksa miettiä tätä kun kyseessä on kuitenki muuten kaikin puolin todella mukava ja ihana tapaus, mut aina välillä tulee pieni fiilis että mitä jos sittenkään ei... ainoastaan sen pituuden takia. Tunnen itteni jättiläiseks sen vierellä vaikkei se mua oo ku korkeintaan 2cm lyhyempi! Miten ihmeessä pääsen tästä kompleksista eroon? Tää on ihan naurettavaa. Kertokaa et teillä jollain on lyhyempi/edes saman pituinen poikaystävä! Oon ihan toivoton tapaus=(

Sivut

Kommentit (17)

WindyNight
Seuraa 
Liittynyt28.10.2010

Itsekin olen samantyylisessä tilanteessa. Olen seurustellut vasta 2½ kuukautta vain 1 cm pidemmän miehen kanssa, sekin jo häiritsee minua. Olen itse 166 cm ja mies siis 167 cm. Olen nyt vasta parin viikon aikana tajunnut, ettei miehen pituus merkitse mitään, tai ainakaan yhtä paljon kuin miehen luonne, joka on kuitenkin aivan ihana.
Itselläni ainakin auttoi, kun kuuntelin sydäntäni ja mietin, mikä pitää minut tämän miehen kanssa.
Jos sinulla on hyvä olla miehen lähellä ja nautit hänen seurastaan, sinun kannattaa unohtaa tuo pituusero, joka ei minusta ole mikään ongelma, jos ihminen on muuten sinullle sopiva.

Vierailija

"Tää on ihan naurettavaa."

Luuletko että miehellä on kivaa olla lyhyempi? Sitä vittuilun määrää..
Jos tykkäät tyypistä niin pidä siitä kiinni, ei se sentti tai kaks vaikuta mihinkään.

Vierailija

Mun mies on mua pidempi ehkä jotai 5cm. Hänellä on huono ryhti, mikä lyhentää häntä yllättävän paljon. Lisäksi ruumiinrakenteemme on sellaiset että minä näytän pidemmältä kuin hän. Ensinnäkin minulla on todella pitkät jalat verrattuna muuhun kehoon. Hänellä taas on pitkä selkä mikä saa hänet näyttämään lyhyeltä. Myös hänen kasvonsa ja päänsä on pitkulaisen muotoinen niin että minun pyöreän pääni leuka on korkeammalla kuin hänen. Lisäksi minä olen hieman laihempi. Eli vaikka tuo 5cm kuulostaa pitkältä pituuserolta, käytännössä olemme samanmittaiset.

Silloin, kun tapasimme ensi kertaa, en kaavaillut hänestä itselleni elämänkumppania eli en oikeastaan kiinnittänyt hänen pituuteensa huomiota. Suhteemme kuitenkin syveni ensin ystävyydeksi ja myöhemmin vähän enemmäksi netin välityksellä suuren välimatkan takia. Yhtäkkiä tajusin pitäväni hänestä todella paljon ja että tulemme todella hyvin toimeen. Kun aloimme tavata kasvokkain, tajusin vasta silloin että käyttäessäni esimerkiksi korkeita korkoja, olen häntä pidempi. Olin aina tykännyt reilusti pidemmistä miehistä ja eksänikin oli miltei kaksimetrinen. Käytäntö kuitenkin oli opettanut että on samanpituisessakin miehessä puolensa. Esimerkiksi pussatessa ei tartte kurkottaa. Minulla tuli usein selkä ja niska kipeäksi yrittäessäni saada itseni yltämään miehen huulille. En ole koskaan kysynyt mutta ei kai kaikki miehetkään tykkää kumartua. Ja toinen miltei yhtä tärkeä huomio: vaatteiden ostaminen miehelle lahjaksi tai muuten vaan on helpomaa kun ei tarvitse arvailla miehen kokoa. "Riittääköhän tässä XL:ssä hihat vai pitäisikö ottaa varmuuden vuoks toi XXL?"

Olin kuitenkin tarpeeksi vanha tajuamaan ettei pituus tai mikään muukaan fyysinen asia ole sen enempää etu kuin haittakaan. Tärkeintä on että luonteet sopii yhteen. Kaikki kuitenkin luullakseni edelleen etsivät elämäänsä sitä oikeaa jonka kanssa elää loppuelämänsä. Ei ole reilua vaatia 20-vuotiaalta miesehdokkaalta että tämä näyttäisi samalta 50 vuoden päästä.

Unohda ulkonäkökriteerit!

Vierailija

Haluatko seurustella miehen vai pituuden kanssa?

Ensimmäinen kunnon ihastukseni oli lyhyt mutta todella mukava ja kaunis mies. Seurustelisimme muuten mutta juttume kaatui muuhun kuin ulkoisiin seikkoihin.

Nykyinen tapailukumppanini on ehkä samaa pituusluokkaa kuin minä. Korkkareissa taidan olla vähän pidempi, joka ei häiritse minua mutta vaivasi vähän häntä. Hän on silti ihan uskomattoman ihana tyyppi ja todella komeakin >:D

Itse olen sitä mieltä että helmistä kannattaa pitää kiinni, käärmeitä on ihan riittävästi. Mieti omalla kohdallasi onko hän sen arvoinen, että hänestä kannattaa pitää kiinni.

Voit lisäksi miettiä, olisiko mukavaa jos tietäisit että mies pitää sinusta kovasti mutta ei ehkä halua olla kanssasi koska tissisi ovat liian pienet. Haluaisitko olla suhteessa tyyppiin joka on suhteessa ruumiinosiisi vai sinuun?

Vierailija

Itselläni on kanssa tällä hetkellä ns. lyhyt mies. Eli hän on mua muutaman sentin ehkä pidempi ja korkojen kanssa olen häntä pidempi. Ehkä silloin alussa mietein kovasti, että hän on mua vaan hieman pidempi jne. Mut ei sillä pituudella ole mitään merkitystä! Makuhuoneen puolella olen huomannut, että siitä on enemminkin hyötyä kuin haittaa ;)

Vierailija

Minäkin olen kerran seurustellut minua lyhyemmän miehen kanssa, itse asiassa hän taisi olla 7 cm lyhyempi... Ei se silleen häirinnyt, kun muuten kaikki natsas. Mut kyllähän siitä jotkut huomautteli. Ei sais koskaan tarttua tuollaisiin pinnallisiin seikkoihin, vaikka eihän niitä voi olla miettimättä. No me siis erottiin aikoinaan, mut se ei johtunut pituudesta.

Minusta pituus ei saa olla ikinä ongelma. Nyt oon seurustellut melkein 3 vuotta ihanan miehen kanssa, joka on mua yli 10 cm pidempi, ja on se tosi kiva näin päin kyllä. ;)

Vierailija
Murmelia

Itselläni on kanssa tällä hetkellä ns. lyhyt mies. Eli hän on mua muutaman sentin ehkä pidempi ja korkojen kanssa olen häntä pidempi. Ehkä silloin alussa mietein kovasti, että hän on mua vaan hieman pidempi jne. Mut ei sillä pituudella ole mitään merkitystä! Makuhuoneen puolella olen huomannut, että siitä on enemminkin hyötyä kuin haittaa ;)

hei sama juttu! ite kans ensin mietein vähän, mutta ku luonne natsaa ja kaikki muu on täydellistä, ni en oo hetkeekään miettiny enää sen jälkeen ku ruvettiin seurusteleen. ja ei tosiaan oo ollu mitään haittaa.. ;)

Sannanna
Seuraa 
Liittynyt23.5.2011

Itsellä tällä hetkellä takana reilu 1½ vuotta maailman ihanimman kundin kanssa, joka on mua melkeen 4 cm lyhempi. Itseä tää asia häiritsee vaan sillon jos vedän korkkarit jalkaan, ku oon jo muutenki 177 cm. Mut ei muuten.
Aivan mahtavaa mun mielestä jos on sitä "rohkeutta" olla jätkän kanssa joka on lyhyempi ku itse. Kyllähän tästä meijänki pituus erosta kaverit alussa huomautteli mut ei enää.

Kaikkeen tottuu. ;)

Vierailija

Itse olen pitkä 179cm ja olen aina pitänyt pidemmistä miehistä, mutta nyt olen seurustellut kohta puoli vuottä 170cm pitkän miehen kanssa. Aluksi tutustuin mieheeni ihan kaveripohjalta, joten asia ei vaivannut. Seurustelun alussa se hiukan häiritsi, mutta enää en kiinnitä siihen juurikaan huomiota. Miestä asia ei kuulemma ole koskaan haitannut. Eli minusta ei ole mitenkään mahdoton tapaus, sillä ei se pituus loppupeleissä niin tärkeää ole, kun on muuten niin ihana mies :)

Vierailija

Itse olen seurustellut nyt 7kk itseäni sentin pidemmän miehen kanssa. Itse olen 165, mies 166. Suhteen alussa pituusero, tai sen puutos, ei haitannut, koska aattelin suhteen olevan nopeasti ohi. Mutta menin rakastumaan, ja silloin oikeasti ensimmäistä kertaa pohdin pituutta. Lyhyt mies saa minut itsei tuntemaan oloni epänaiselliseksi ja epäitsevarmaksi. Hetken se vaivasi kovasti, ja vieläkin välillä tulee ikävä tunne että hän ei tuosta enää kasva. Rakastan kultaani kuitenkin suunnattomasti, eikä pituus ole mielestäni millään tavoin este kauniille tai toimivalle suhteelle. Onneksi mies on vielä innokas salilla kävijä, ja on siksi aivan laatumiehen mallinen:)

Vierailija

Olen itse lyhyt (157cm) ja exäni oli 162cm. aluksi se oli outoa,koroilla olin pitempi mutta ei se loppujen lopuksi enään vaivannu minua koska pidin miehestä niin paljon. ei se pituus tee huonoa ihmistä. Luonne mulle tärkein eikä niinkää ulkonäkö.Kunhan kuitenkin on ok näkönen.

Vierailija

Olen seurustellut 2kk poikani/mieheni (mikä se nyt onkaan :D ) kanssa. Molemmat olemme 17 vuotiaita ja olemme todella samanlaisia. Meille ei ole tullut yhtäkään, ei yhtäkään riitaa eikä väittelyä, muutakuin perus vittuilua :D Meillä on huumoria suhteessamme niin paljon, että emme ota toisiamme liian vakavasti. Tietyn tilanteen tullen tietenkin ajattelemme vakavuutta, mutta onneksi ei ole tullut vielä sellaista tilannetta. Joka päivä hän laittaa viestiä tai soittaa muuten vain kertoakseen että hän rakastaa minua ja miten hän on onnellinen. Meillä menee todella hyvin! Toivottavasti jatkossakin :)

Tosiaan. Poikaystäväni on minua 5cm lyhyempi. En anna sen vaikuttaa, vaikka se välillä ''häiritsee''. Itse olen 172cm pitkä ja jätkä on siis 167cm. Hän valittaa usein siitä että häntä häiritsee hänen lyhyytensä, mutta ei se ole minullekkaan kivaa olla jättiläinen hänen vierellään. Tärkeintähän on miten tulee toimeen ja miten viihtyy toisen seurassa. Älä anna pituuden vaikuttaa niin paljon että ajattelet ettet voisi seurustella hänen kanssaan.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Itse seurustelen myös itseäni lyhyemmän miehen knassa. Tai no aika samaa pituusluokkaa ollaan, mutta tykkään käyttää korkkareita, jolloin olen häntä päätä pitempi. Eikä tämä kumpaakaan meistä haittaa.

roselavender
Seuraa 
Liittynyt12.3.2012

Oma avokkini on minua vain vähän pidempi enkä kyllä oikeastaan ikinä ole edes ajatellut pituutta.Korkkarit jalkaan ja olen pidempi mutta mutta ei ole meitä haitannut.Itse ainakin mielummin otan poikaystäväni ihanan luonteen ja hyvän kropan kuin lisää pituutta :)

tonttu15

Itse olen 157cm ja seurustelen saman pituisen miehen kanssa (mieheksi jo huomattavan lyhyt?). Ainut mikä tässä häiritsee on se, että mies on todella laiha, ja itse olen aktiiviurheilija ja naiseksi melko lihaksikas. Joskus tulee kiusallinen olo, kun olen isompi... käytännön asioissa on kuitenkin hyödyksi olla saman pituisia, esim pussatessa ja makkarin puolella. Vähän tosin harmittaa kun en korkkareita viitsi käyttää miehen seurassa, vaikka rakastan niillä kävelemistä =/ Huono itsetunto kun on niin minkäs sille mahtaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat