Kokki ala

Vierailija

Onko täällä ketään joka opiskelee, opiskellut tai aikoo mennä opiskelee Kokki alaa? Haluaisin tietää mitä siihen pääsykokeisiin kuuluu.

Itse olen 21 vuotias ja jätin koulun oman tyhmyyden takia kesken vuonna 2008, nyt pitäisi hakee kouluun ensi syksynä ja mietin kokki alaa, että kannattaako hakea, että kui hyvin työllistyy sen jälkeen?

Ja kannattaako hakea nuorten puolelle vai aikuisopiskelussa tuo Kokki ala? Help me.

Kommentit (5)

Vierailija

Itse opiskelen TTS koulutuksessa Sammatissa aikuisopiskelijana kokiksi.
Meillä ei ollut mitään pääsykoetta vaan pelkkä haastattelu.

Kokeille on töitä niin kauan ku ihmiset syö :p

Suosittelen aikuiskoulutusta jos vaan mahdollista/täytät koulun kriteerit, ei tarvi opiskella mitään turhaa, vaan pelkkää asiaa.

Vierailija

Itsehän valmistuin kokiksi ja lähdin samantien opiskelemaan uutta ammattia.
Paskat työajat ja paska palkka ei kiinnostanut, samoin suhde ruokaan pitää olla hyvin intohimoinen, jotta sitä jaksaa.
Muistaakseni ei kyl ollu mitään pääsykokeita ja kävin kanssa ns.aikuispohjalla.

Niin ja varmasti saat töitä, jos suoritat harjoittelusi hyvin ja olet ahkera.

Vierailija

Ei kannata mennä jos ei ahkeruutta löydy. työ on raskasta ja puuduttavaa. Koko ajan on töitä, ne ei koskaan lopu. jos on hiljaista siivotaan keittiötä. ja pitää pystyä työskentelemään paineen alla, kuumuudessa, ja mah.dolllisestin ilman taukojakin. aina ei vaan kerkee pitää taukoja. vaikka pitäisi pitää. kokin työ ajat ovat lähes 24/7, eli menet yllensä töihin1-2 tuntia ennen poaikan aukeemista, ja lähdet kotiin vasta kun keittiö kiiltää. pallakahan ei ole mikään luksus, n.1800e kk. riipuen työpaikasta ja työ ajoista. suosittelen toki jos vain vähänkin kiinnostaa, ja on valmis tautunut siihen, että ruuanlaitto on vain PIENI osa työtä. pää asiassa tiskailu siivoilu, ja misailu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat