Nuvaring

Vierailija

Millaisia kokemuksia teillä on Nuvaring-ehkäisyrenkaasta? Oon löytänyt lähes pelkästään keskusteluita, joissa suitsutetaan sen helppokäyttöisyyttä ja sopivuutta. Ainoina ongelmina mainitaan kuivat limakalvot ja halukkuus vähentyny. Ei ole tullut vastaan kommentteja, että olisi esim. kipuja kuten mulla ja sitä nyt mietin.

Itse oon käyttäny Nuvaringia vasta noin 2kk. Osin voi johtua vielä siitä, ettei kroppa ole tottunu siihen, mutta kivut on olleet kovat menkkojen aikana ja muuten myös. Ihme kyllä, Nuvaring kun erittää tasaisesti ja kuulemma todella pienen määrän hormonia kerrallaan ja tietenkin 24h. Juuri siksi se ja monet tuoreimmat valmisteet sopivat useimmille naisille -nimenomaan pienten pitoisuuksien vuoksi.

Kipujen lisäksi se on epämiellyttävä laittaa takaisin juuri loppuneiden menkkojen jälkeen kun paikat on herkkänä, joskus muulloinkin (jos otamme miehen kanssa sen pois seksin vuoksi). Se on myös ollut yhtäkkiä pahan tuntuinen, ihan kuin se olisi ollut huonosti ja liian syvällä. Se on mennyt ohi kun sen ottaa pois ja laittaa uudelleen. Itse en siihen ylety juuri koskaan, mieheni ottaa sen aina. Muuten joutuisin käymään lekurilla otattamassa sen pois kuten ohjeissa neuvotaan.

Olen taistellut muun muassa kipujen, turvotuksen, syöpöttelyn ja hurjien mielialavaihteluiden kanssa ja käyttäny Yaz-, Yasminelle- ja Mercilon-pillereitä sekä nyt tätä Nuvaringia. Ehkäisyn vuoksi käytän tietenkin myös, mutta alunperin noihin edellämainittuihin ongelmiin. Ja jatkuu vaan.

En tiedä onko aiheesta ollu jo puhetta, mutta tässä nyt ainakin kysyn eli kiitos kaikille jotka voi kertoa jotakin Nuvaringiin liittyen : )

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Olen itse käyttänyt Nuvaringiä jo monta vuotta ja suitsutan itsekkin sen puolesta. Se on niin helppokäyttöinen ja on toiminut minulla hyvin..

KUITENKIN..

Menkkojen aikana en tunne kipua,mutta paine kohdun seudulla on todella iso ja se tuntuu välillä todella pahalla. Lisäksi makean himo on hillitsemätöntä ja mielialan vaihtelut joskus todella voimakkaita, saatan itkeä ja nauraa samaan aikaan kun en tiedä mille itken. Vähitellen nämä mielialanvaihtelut ovat kuitenkin helpottaneet. Olen päättänyt kärsiä kuitenkin nämä vaivat menkkojen aikana, koska en voisi vaihtaa pillereihin sen vuoksi etten muista ottaa niitä. Menkkojen aikana vatsani on ihan kuin olisin raskaana. Lisäksi pyöristyn joka paikasta hetkellisesti, mutta näihin asioihin vaikuttaa vahvasti omat hormonit. En vain jaksa ressata asiaa, joten menkkojen aikana en ole mikään kedon kaunein kukkanen :D

Suosittelen kertoa gynelle näistä kivuista, koska ei kenenkään tarvitse sellaista kestää. Voisiko syy olla jossain muussa kuin suoraan ehkäisyssä jos näitä on ollut kolmien eri pillereiden ja renkaan kanssa? Söin aivan aluksi noita Yasminelle-pillereitä mutta mielialanvaihtelut olivat niin pahoja etten enää kestänyt itseäni.

Missä asennossa otat renkaan pois jos et ylety? Itsellä on niin että jos makaan selälläni saan sen juuri ja juuri pois, mutta seisten tai istuen sen saa helposti pois. Tietysti se vähän tuntuu kun rengas on kuitenkin aika kova, mutta ei minulla erityisesti tunnu paitsi jos meinaa sen kuivaan pilluun työntää :D Kuten kaikessa, kosteus helpottaa asioita. Itse en koskaan harrasta oman mieheni kanssa seksiä renkaan kanssa, koska se jää kuitenkin aina kullin ympärille tai hankaa niin, että seksin jälkeen paikat ovat aivan rikki.

Renkaan käyttö on myös muuttunut helpommaksi mitä kauemmin sitä on käyttänyt. Muista, että kaikki lääkkeet vaikuttavat aina yksilöllisesti ja jos vaivasit ovat sellaisia että ne häiritsevät elämääsi, rengas ei ehkä sovi sinulle. Kannattaa kuitenkin sulkea pois muut mahdolliset vaivat, kaikki ei välttämättä ole renkaan aiheuttamaa :)Rengaskin on kuitenkin aika matalahormoninen.

Tsemppiä, älä ressaa liikaa, sekin voi pahentaa oireita! :)

Vierailija

Kiitos sulle viestistä^^

Huhuh. Kurjaa että sullakin on noin hurjat oireet. Toivottavasti pärjäilet!

Voi tosiaan olla että omat hormonit on tässä se suurin ongelma. Muuten olen ihan perusterve, ei koskaan mitään kummempaa ole ollu. Mulla on kyllä ollu lähes aina vähintään hankalat menkat, ehkä pitää vaan vanheta ja odottaa että helpottaa. Pahimmassa tapauksessa oireet on tosiaan ympäri kuun, menkkojen aikana olen about kolme päivää liikkumatta peiton alla. Mulle on jo kahdesti sanottu, että eipä meillä ole juuri muuta ehdottaa. Se oli ennen Nuvaringia ja nyt sen jälkeen. Äiti ehdotti kierukkaa, alkaa tämä olla jo poikkeustapaus että ehkä joku lekuri sen suostuu laittamaan.

Oon kokeillut ottaa sitä pois seisoen, istuen ja makuuasennosta, hankalaa on. Ja tuosta seksin aikana käyttämisestä: lähes aina otetaan se pois samasta syystä kuin sinäkin. Tosin tietyissä asennoissa koko rengasta ei melkein huomaa, mutta sekin on aivan kerrasta kiinni. Ja tuleehan se usein itsekseenkin pois kesken :D Liukkari on hyvä kaveri. Paras ottaa kuitenkin rengas pois, se voi tehdä "ilmataskun" liikkuessaan pilluun ja se tekee olon tosi tukalaksi.

Kosteus tosiaan helpottaa asioita niinkun sanoit. Jos sulla menee limakalvot rikki, kannattaa kokeilla ihan apteekin perus Apobase-rasvaa, rasvapitoisuus 20%, sitä violettipurkkista. Mulla on toiminu kuin unelma. Auttaa myös noissa rengasjutuissa ja samalla hoitaa.

Mutta kiitos viestistä, toivonpilkahdus arkeen :) Tsemiä sulle myös!

Vierailija

Itselläni vaihdettiin e-pillereistä renkaaseen noin puoli vuotta sitten. Ihmettelen tota että on vaikea saada pois, kun mulla se rengas tuntuu välillä olevan ihan sentin päässä ja saan sen todella helposti pois.. Kai sekin on sitte yksilöllistä.
Mutta sivuvaikutuksia en oo huomannu oikeestaan mitään, eli hyvin on sopinu itelleni.
Kannattaa kyllä käydä taas sanomassa noista kivuista, ei ne ihan tollasia sais olla:/ Mulla on myös joskus kivuliasta laittaa rengas takaisin, mutta käytän Ceridal-öljyä aina apuna, jolloin se liukuu helpommin paikalleen.

Vierailija

Kiitti viestistä!
Ja mua taas ihmetyttää kun esimerkiksi jotkut juttelee foorumeilla että voi vaikka vessassa käydessä rengas lähteä, kun itselläni se tuntuu liukuvan niin syvälle joka ainut kerta ettei tulisi moinen mieleenkään... Noh, eiköhän se johdu sitten ihan naisesta, eri muotosia kun ollaan joka paikasta :D Ihana kuulla, että sulle on sopinut niinkin hyvin^^

Vierailija

alotin kanssa käyttämään tuota nuvaringia, ja tähän asti oon tykänny. parasta ehkä on kun ei tarvitse aina miettiä että oonkohan ny ottanu sen pillerin jos on menny sekasin.. valkovuoto on kyllä lisääntyny aikalailla, mutta muuten ei oo ollut enää samoja oireita ku sillon kun söin meliane merkkisiä ehkäisypillereitä. särki mahaa kokoajan, itkin ja välillä taas nauroin. tyytyväinen siis olen kyseiseen tuotteeseen. minkä hintaisia ne on teidän lähiapteekeissa??

Vierailija

Oolrait, hyvä juttu :)
Kannattaa käydä katsomassa Yliopiston apteekki eli www.ya.fi, sieltä löytyy aivan kaikkien lääkkeiden ja apteekkituotteiden tämänhetkinen hinta, aina päivitettynä. Itse oon maksanu noin 15e per rengas, jos kolme ostaa se on noin 44e.

Vierailija

Hei!

Ajattelin kertoa omista kokemuksistani Nuvaringin suhteen.

Lääkäri määräsi minulle Nuvaringin,kun minulla todettiin kohdun ulkopuolinen raskaus.. se oli jo sen verran pitkällä että jouduttiin tähystysleikkauksella suorittamaan oikeanpuolen munanjohtimen poisto. :( Sitä ennen en käyttänyt mitään ehkäisymuotoa, kortsua joskus.

En kylläkään kerennyt käyttää rengasta kuin 2vkoa ja 4pv... kun sain renkaasta irti vain miinus puolia!! Mieheni kanssa päätimme että rinkula saa jäädä omaan arvoonsa syistä että: heti ensimmäisen rinkulan käyttöön oton jälkeen seksihalut katosivat täysin, mielialanvaihtelut ovat olleet todella jyrkkiä.. itku on tosi herkässä.. ja raivon puuskat myös. Isoja finnejä naamaan on myös ilmestynyt,ihan niinkuuin teini-ikä olisi tullut takas, limakalvot ovat kuin hiekkapaperia... ei kiva! No ainoana plussa puolena on se että ei tarvi muistaa joka pv. Tänään poistin rinkulan, ja seuraava en edes laita! Mielummin niin että parisuhteessa säilyy rauha, ja seksiäkin harrastetaan kuin niin että minä olen kuiva kuin saharan autiomaa,haluton, ja kaikenlisäksi vielä äkäinen kuin ampianen! Päätettiin niin että kumia käytetään,vaikkakin se onkin epämielyttävää.. tai sitten että kumikin pois.. ja jos on muksu tullakseen,niin se otetaan rakkaudella vastaan! :)

Terv. "kyllästynyt olemaan kiukkuinen ja haluton avovaimo."

Vierailija

Mulla on ollut rengas vasta muutaman päivän, mutta en tunne enkä löydä sormella koko rengasta... Käytän kuukuppia joten sen olen tottunut työntämään aika syvälle. Niinpä rengas solahti helposti jonnekin tosi syvälle, enkä ole sitä sormin löytänyt. Valunut se ei ole, ei ole nyt menkkojen aikana ollut edes mahdollista kun kuppi on ollut estämässä. Mietin vaan jo että miten mä sen parin viikon päästä saan pois jos se ei yhtään valu alaspäin!? Se tuntui menevän sinne vaakasuoraan osaan asti, eli veikkaanpa ettei mieskään tunne sitä yhdynnässä, seksiä ei olla vielä harrastettu ku mä oon menkkojen aikana aina niin kipeä ja kouristeleva. Että tällaista, muuten kyllä ei näin pian ole ollut mitään mahakipuja tai päänsärkyä tai mitään.

Vierailija

mie käytin nuvaringiä muistaakseni 3 kk. mutta meni paikat liian kipeiksi. jotenki se hiersi. käytössä en sitä tuntenut ollenkaan, mutta seksiä jos yritti niin kipiää kävi. lopetin sitten käytön ja parin viikon kuluttua kipu katosi.

muutoin oisin tykänny tuosta renkaasta, tosi kätevä.

Vierailija

Käytin Nuvaringiä joku 6-9 kk, en muista tarkalleen. Vaihdettiin siihen kun alko olemaan yhdyntäkipuja ja lääkäri sitten suositteli. Helppous siinä oli kyllä parhain puoli, huonomuistisena kun ei joka iltane pilleri meinaa muistua mieleen. Mää en jotenki osaa aatella itkusuutta/mielialanavaihteluja minkään hormonivalmisteen piikkiin, kun voihan sitä olla muutenki? :D Tai siis et jotenki en vaan osaa syyllistää niitä vaan aattelen itselläni olleen huono päivä/jonkun asian hermostuttaneen jolloin huudan jostain turhasta jne.

Nii mut siis tosiaan, menkat oli tosi helpot Nuvaringillä (niinku mulla on kyllä ollu pillereilläkin). Mut yhdyntäkipuihin se ei todellakaan auttanu, itku silmässä sai sen aina laittaa seksin jälkeen takas kun alapää oli niin arkana .. Oliko nää sun kivut siis myös jotain yhdyntäkipuja vai pelkästään menkkakipuja? Yhdyntäkivut on kyllä niin inhottava asia, kyllä se koettelee parisuhdetta.. Minun ei kestäny ja tällä hetkellä sinkkuna mennään :( :D

Vierailija
Vierailija

Mulla on ollut rengas vasta muutaman päivän, mutta en tunne enkä löydä sormella koko rengasta... Käytän kuukuppia joten sen olen tottunut työntämään aika syvälle. Niinpä rengas solahti helposti jonnekin tosi syvälle, enkä ole sitä sormin löytänyt. Valunut se ei ole, ei ole nyt menkkojen aikana ollut edes mahdollista kun kuppi on ollut estämässä. Mietin vaan jo että miten mä sen parin viikon päästä saan pois jos se ei yhtään valu alaspäin!? Se tuntui menevän sinne vaakasuoraan osaan asti, eli veikkaanpa ettei mieskään tunne sitä yhdynnässä, seksiä ei olla vielä harrastettu ku mä oon menkkojen aikana aina niin kipeä ja kouristeleva. Että tällaista, muuten kyllä ei näin pian ole ollut mitään mahakipuja tai päänsärkyä tai mitään.

Mene kyykkyyn ja jännitä vatsalihaksia oikeen kovaa, pitäis tulla ulospäin. Ei hätää ei se tuonne minnekkään voi eksyä :)

Vierailija

Vaihdoin juuri Nuvaringista pillereihin käytettyäni sitä noin puoli vuotta.

Mulla ei oo kyllä paljoa positiivista sanottavaa siitä. Rengas valui koko ajan suuaukolle ja hiersi paikkoja inhottavasti. Lopulta mulle tuli hiivatulehdus joka pitkittyi, koska en tajunnut hiivan mahdollisuutta, ajattelin vain että rengas hiertää paikkoja ja sen takia oireilin.Lisäksi yhdyntä alkoi sattumaan ja sattuu edelleen. 

Toivotaan että renkaan vaikutukset loppuu jo ja alapään ongelmat ois mennyttä!

Vierailija

Vanha keskustelu mut yritetään kuitenki.

Mulla on ollut nyt ekan kuukauden ajan rengas. Käytin ennen rengasta tasminetta pillereitä (sama kuin yasminetta mutta eri kauppanimi). Yleensä kun viimesen pillerin oon syöny niin kuukautiset alkaa noin vuorokaudessa. Oon ottanu renkaan kaks päivää sitte pois ja kuukautisia ei kuulu. Onko kellekkää ollu vastaavaa, että siis ois vaikka vuotoaika vähentyny tai runsaus? Vai juoksenko apteekkiin :D

Vierailija

Minulla on nyt käytössani kolmas rengas. Kovasti olen tästä pitänyt ja mieheni myös. En ole saanut mitään hiivoja, ei ole runasasta valkovuotoa, seksihalut on ihan normaalit, en ole mitenkään kuivunut ja ihokaan ei ole erityisemmin kukkinut. Ainoa asia minkä kaikki ovat huomanneet, on se, että rintani ovat kasvaneet näkyvästi. Lisäksi rintani ovat iltaisin välillä hyvn arat, varsinkin kun ottaa liivit pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat