Naisten viikset?

Vierailija

Mulla on nyt tullut uusi ongelma puolen vuoden sisään. Oon muutenkin tummakarvainen ja näiden lisäksi mulle kasvoi tummia viiksihaivenia ylähuulen päälle ja viereen. Nää häiritsee mua todella paljon, koska ne näkyy selvästi tietyssä valossa ja tietyssä meikissä. En pysty meikkaamaankaan kunnolla, koska se saa "viikset" näkymään todella helposti.

Mitä vaihtoehtoja mulla on? Mielellään semmosia, ettei tarvisi joka päivä sheivailla.

Kommentit (15)

Vierailija

Sama homma täällä. Hoidan ongelmaa nyppimällä "viikset" pinseteillä pois. Muutaman päivän välein teen sellaisen pikaharvennuksen, että vain tummimmat ja paksuimmat haivenet irti, ja muutaman viikon välein sitten sellainen pitempi paneutuminen, jolloin nypin kaikki ei-toivotut karvat pois.

Vierailija

Auts. Tuo yksitellen nyppiminen kuulostaa kivuliaalta. kasvoille tarkoitetut vahaliuskat on minun ratkaisuni omaan ongelmaani. Minulla ei kasva kovinkaan näkyviä, tummia tai paksuja, mutta esimerkiksi puuteri tuo aivan liian hyvin nämä pikkuhaituvatkin esille.
Aluksi joutui kerran viikkoon tämän suorittamaan, mutta vuosien saatossa karvankasvu on lähestulkoon kadonnut, ja kerran kuukaudessa, kun siistii niin se riittää. Kipuunkin tottuu, ja punotus karvanpoiston jälkeen on hävinnyt. Kannattaa siis ekoilla kerroilla tehdä esimerkiksi illalla ennen nukkumaanmenoa, ettei tarvitse punoittavalla ylähuulella esiintyä.

Vierailija

Mä en nyppis pinseteil. En ees kulmakarvoi ku tekee niin hel** kipeetä. Kaupassa myydään pieniä kylmavahaliuskoja, jotka on tarkoitettu kasvon alueen karvoille. Itse käytän näitä kulmakarvojen siistimisessä ja ne ovat tosi kätevät. Alkuun nippasee, mutta nyt ei tunnu missään. Pinsetit kyllä. Eli kylmavahaa naamaan ;)

Vierailija

Minä olen kokeillut myös noita kylmävahaliuskoja, mutta oma kokemukseni niistä oli melko negatiivinen. Vahauksen jälkeen oli vielä päivääkin myöhemmin laatikkomainen punainen ERITTÄIN KIUSALLINEN (jopa nolompi kuin viikset) läntti ylähuulessa. Kihelmöintiä jatkui myös pitkään, ja kun punoitus lähti, vahattu alue alkoi hilseillä, vaikka kuinka rasvasi. Minulla on kyllä muutenkin herkkä iho, että ehkä vahaliuskat eivät vain sovi minulle.

Mutta aivan kuten vahaliuskoihin voi tottua, tottuu myös pinseteillä nyppimiseen. Aluksi kirpaisee ja aivastuttaa ja itkettää, mutta vähitellen se alkaa sujua rutiinilla kulmakarvojen nyppimisen tapaan.

Vierailija

Minua kiinnostaisi kyllä kokeilla tuota sokerointia. Mutta en oikeastaan tuon infosivun luettuanikaan ihan ymmärrä, että miten se käytännössä tapahtuu. Sivulla neuvotaan vain: "Sokeroinnissa sokeri levitetään vastakarvaan, ja karvat poistetaan aina karvan kasvusuuntaan." Siis millä ne karvat poistetaan?

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011
raadon

Minua kiinnostaisi kyllä kokeilla tuota sokerointia. Mutta en oikeastaan tuon infosivun luettuanikaan ihan ymmärrä, että miten se käytännössä tapahtuu. Sivulla neuvotaan vain: "Sokeroinnissa sokeri levitetään vastakarvaan, ja karvat poistetaan aina karvan kasvusuuntaan." Siis millä ne karvat poistetaan?

Parhaiten sen oppii kun kattoo joltain videolta. Se on hyvin helppoo, mut jostain syystä kaikki youtubesta löytyvät videot on aika surkeita, mutta tossa yksi mitä ite kattelin ku alotin: http://www.youtube.com/watch?v=efNdh8Svjds

Kaikissa videoissa se sokerimassa on tommosta tosi löysää, ite sokeroidessani paljon kiinteempää, tommosena löysänä se vaan tarttuu joka puolelle, eikä sitä saa hyvin vetästyy, mut ainakin periaatteen tost videost tajuaa :D

Vierailija

Hei cooooool!! Mulla oli siis aivan erilainen käsitys tuosta sokeroinnista ennen kuin katsoin tuon videon. Olin kuvitellut että siinä tyyliin suihkutetaan iholle joku taianomainen sokerivaahto joka vain hävittää karvat... :D Taidanpa heti hankkia tuollaista testiksi!

Aura

Irrotan "viikset" silloin tällöin Veetin kasvoille tarkoitetulla kylmävahaliuskalla, minulle toimii ihan mukavasti vaikka muuten en kylmävahaliuskoja käytäkään. Sattuu repäisyhetkellä mutta ei mitenkään sietämättömästi, punoitus on aina häipynyt seuraavaan aamuun mennessä. Pinseteillä voi nyppiä jäljelle jääneet hajakarvat. Jaksamisen mukaan teen homman ehkä 2vko - 1 kk välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt tullut uusi ongelma puolen vuoden sisään. Oon muutenkin tummakarvainen ja näiden lisäksi mulle kasvoi tummia viiksihaivenia ylähuulen päälle ja viereen. Nää häiritsee mua todella paljon, koska ne näkyy selvästi tietyssä valossa ja tietyssä meikissä. En pysty meikkaamaankaan kunnolla, koska se saa "viikset" näkymään todella helposti.

Mitä vaihtoehtoja mulla on? Mielellään semmosia, ettei tarvisi joka päivä sheivailla.

Jos sheivaat ne tummenee ja paksunee entisetään, mutta kun nypit piseteillä yksi kerrallaan, ne lopulta vähenee ja näivettyy pois!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos sheivaat ne tummenee ja paksunee entisetään, mutta kun nypit piseteillä yksi kerrallaan, ne lopulta vähenee ja näivettyy pois!

Ps. Ja avuksi suurentava peili, niin eivät ehdi kasvaa kuin just ja just ulos niin saa vedettyä pois heti alkuunsa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat