Apua? Amikseen/lähihoitajaks..

Vierailija

Heippa! Ajattelin tulla kysymään, kun oon nyt miettinyt tosi kauaa ja tullut siihen päätökseen, että haluan aloittaa amiksen ja lopettaa lukion. Tai ainakin mennä amikseen, ja pitää lukion myös, tai sit vaan lopettaa. Mut oon ajatellut tota lähihoitajan alaa, koska oon kiinnostunut monesta siihen liittyvästä. Mut en tiedä, että milloin pitää hakea ja miten? Ku muistan vaan miten ylä-asteella haettiin, mut miten se käytännössä nyt onnistuu?

Ja kun erityisesti oon harkinnu nuoriso-ohjaajan ammattia, nii mitä mun pitää tehä siis? Käydä jotku lähi-hoitajan jutut, ja sit vasta erikoistua tuohon alaa vai miten? Olis kiva jos sais apua, kun en oikein paljoa näistä tiedä. Paitsi sen, että tää ala kiinnostais paljon ja näistä lähi-hoitajan ammattiin liittyvistä aloista kyllä tiedän ja paljon!

Niin ja sit viel tosta oppi-sopimuksesta, että miten se onnistuis? Ku oon ajatellu, et jos en amiksee pääsis nii jos pyrkisin sit saamaa nuorisotilasta nuoriso-ohjaajan oppisopimuksen? Mut miten sekin menee?

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautuu kertomaan.

Kommentit (1)

Vierailija

Nuoriso ohjaajille on eri koulutus kuin lähihoitajille. Eikun vaan googlesta katsomaan.. yleensä ovat kevään yhteishaussa. Opo osaisi varmaan parhaiten neuvoa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat