Naisten kehonrakennus!

Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Olen nyt alkanut ihan itseni ja työni takia katsomaan tarkasti mitä syön ja käymään usein salilla.

Haluan näyttävät ja voimakkaat lihakset!

Nyt kaipaisin neuvoja muilta alan naisilta miten pääsitte tavoitteeseenne? Miten saitte innostuksen pidettyä yllä?

Onko miehiltä tullut vinoilevia kommentteja salilla käymisestä?

Kommentit (2)

Vierailija

Haluatko sinä siis näyttävät vai voimakkaat lihakset? Isot lihakset ja voima eivät ole suoraan synonyymeja. Voima lihaksissa on kokonaan kiinni hermotuksesta, jota harjoittelulla kehitetään, eikä se ole tällöin kiinni niinkään siitä lihasmassasta. Lihasmassa kehittyy harjoittelun yhteydessä siinä sivussa. Lihasmassan kehitys on myös perimästä kiinni. Toisilla lihasmassaa ei kerry aktiivisesta harjoittelusta huolimatta ja toisilla lihas kasvaa, vaikka vaan perseensä nostaisi ylös penkistä. Mutta siis hermotus on voiman kasvattamisessa avainasemassa. Tästä syystä kannattaa muistaa salilla tehdä perustoistojen lisäksi myös maksimitoistoja.

Itse treenaan salilla kolme kertaa viikossa, käyn bodypumpissa kolmesti viikossa ja käyn uimassa 1500-2000m kahdesti viikossa. Tämän lisäksi käyn joka toinen ilta kevyellä juoksulenkillä tunnin verran (Jos lunta olisi enemmän ja ladut kunnossa, korvaisin hölkkälenkit vapaan tyylin hiihdolla). Itse treenaan lähtökohtaisesti vain voimaa ja kestävyyttä saadakseni. Itse koen tärkeämmäksi tasaisen kestävyyden voimankäytössä kuin räjähtävän voiman (joka on siis tietyissä tilanteissa heikkous).
Ruokapuolessa huolehdin vain siitä, että muistan syödä mahdollisimman monipuolisesti ja tasaisesti. Erityisen tärkeänä pidän maitotuotteiden tasaista nauttimista. En itse usko mihinkään dieetteihin tai ruokavalioihin (karppaus jne.), osaksi siksi, että olen laiska ja perso herkuttelemiselle :) Tuota edellä mainitsemaani litaniaa olen suorittanut nyt vuoden ajan enkä usko, että tästä jo opitusta tavastani luopuisin.

Oma innostus pysyy yllä ihan vaan tulosten takia. Onhan se melko mieltäylentävä tunne, kun maksimitulos paranee, jaksaa pari toistoa enemmän kuin viime kerralla, painot alkaa tuntumaan kevyiltä vaikka vähän aikaa sitten ne tuntuivat mahdottoman raskailta ja tankoon saa ladata enemmän vastusta, aerobinen liikunta ei rasita niin pahasti enää kuin aiemmin ja tossu nousee entistä kevyemmin ja nopeammin kuin aiemmin. Tärkein motivaation ylläpitäjä on kuitenkin se, että palautuminen ei enää ole niin dramaattinen kuin aiemmin.

Eikä minulle kukaan ole koskaan vinoillut puntin nostamisesta. Kaikki kaverini(miehet) käyvät ahkerasti salilla ja urheilevat muutoin, joten sehän on luontevaa ja itsestäänselvää, että omasta fyysisestä hyvinvoinnista pidetään huolta ja liikunnasta puhutaan, kerrotaan omia kokemuksia, kysellään neuvoja ja opastetaan omien taitojen mukaan. Minulle ei ainakaan ole koskaan kukaan mies edes yrittänyt vinoilla salilla käymisestä. Tuollainen asenne miehellä osoittaa vaan äärimmäistä lapsellisuutta.

Kannattaa tehdä harjoituspäiväkirja aina muutamalle viikolle ja noudattaa sitten sitä! Harjoituspäiväkirja tehostaa treeniä ja sitä, että treenaa tasaisesti oikeita lihaksia oikeassa järjestyksessä riittävillä vastuksilla. Itse olen jakanut salilla päivät niin, että yhtenä salipäivänä on jalat- vatsa/kyljet, toisena kädet- rinta ja kolmantena selkä ja venyttely. Päiväkirjaan olen sitten listannut, mitä liikkeitä ja missä järjestyksessä jne.

Treenaaminen ei koskaan ole hukkaan heitettyä! Joten intoa vaan salilla käymiseen :)

Piitu__
Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Wou kiitos tästä oli jo paljon apua!

Lihasten kehittämisessä koen voiman tärkeämmäksi kuin näyttävyyden. Näyttävillä lihaksilla ei tee mitään voimankäyttötilanteissa.

Miten saisin parannettua kestävyyttä urheilussa? Olen kokeillut Spinning tuntia. Tehokasta se oli kyllä, hiki tuli ja syke nousi mutta ei kuitenkaan ollut ihan mun juttu. Olen ajatellut käydä Body Pumpissa katsomassa ja kokeilemassa millaista se on.

Vaihtelevien työaikojen takia treeniajatkin on aika kortilla. Ja työolosuhteiden takia säännöllinen syöminen voi olla hyvinhyvin hankalaa.

Olen kans syönyt/juonut paljon maitopohjaisia tuotteita sekä proteiinijuomia reenin jälkeen. Yritän syödä sopivan kokoisia annoksia että en syö itseäni ihan ähkyyn. Ei mikään miellyttävä tunne eikä niin kauhean terveellistä..

Tästä sain paaaljon lisäintoa treenaamiseen ja oikeaan ruokavalioon! Kiitoskiitoskiitos!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat