Sitoutumiskammoinen poikaystävä

Vierailija

Muutama päivä sitten poikaystäväni ilmoitti että haluaa erota, koska minä ansaitsen kuulemma parempaa. No, poikaystäväni on minulle niin rakas etten minä halua erota, en missään nimessä.
Itkin poikaystävälleni etten minä tahdo, ja minä tiedän mitä minä ansaitsen ja mitä en. Mies tuli kuitenkin takaisin ja sanoi haluavansa jatkaa suhdetta hiljaa edeten ja ilman ns. seurusteluleimaa. Ymmärsin täysin, tai ainakin melkein täysin.
Juttumme on todella monimutkainen, joten koko juttua en tänne jaksa kirjoittaa. Eniten minua kuitenkin mietityttää miksei mieheni ota minuun mitään yhteyttä ikinä? Minä olen se joka soittaa, ja minäkään en koko ajan viitsi olla puhelin kourassa etten vain ahdista sitä. Poikaystäväni tulee käymään silloin kun sitä huvittaa, ei silloin kun minä haluan. Ja se ottaa hermoon aika pahastikin. Minä rakastan tuota miestä, mutta rakastaako mies todella minua?

Tänään on minun syntymäpäiväni, eikä miehestä kuulunut mitään.
Soitin ja kysyin että onko hän tulossa minun luokseni kun minulla on ne syntymäpäivätkin, että jos ei, niin menen äitini luokse. Poikaystäväni sanoi että ei jouda koko päivää olemaan koska on kuulemma jotain muuta tekemistä, ja lahjaksi aikoi tuoda tupakka-askin.
Nyt tunnen itseni niin tärkeäksi.
ps. huomatkaa sarkasmi.

Olenko väärässä suhteessa?
Vaadinko liikoja?
Onko vika poikaystävässä?

Kommentit (7)

Vierailija

Mielipiteeni on vain tosiaan mielipide, mutta joko miehesi on liian nuori/liian kokematon sitoutumaan tai sitten hän on kiinnostunut jostakusta toisesta, vaikkei sitä kertoisikaan.

Toisaalta syynä saattaa olla vapauden kaipuu ja halu kokeilla sinkkuelämää ja viettää aikaa enemmän aikaa kavereitten kanssa. Ja jos kerran ette virallisesti, mitä voi odottaa? Ja jos kerran lahja on tuollainen ja aikaa ei voi viettää, en olettaisi kauheasti tällaiselta kaverilta. Jos et halua friend with benefits- suhdetta, kannattaa harkita eteenpäin menemistä. Anteeksi suora puhe, mutta tältä tää vaikuttaa...

Vierailija

Ensin heräsi kysymys, että kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Koska jos olette olleet kauan, kuulostaa aika omituiselta, että yhtäkkiä hän haluaa erota sinusta..

Tota kuulee nykyään niin paljon, että "ansaitset parempaa kuin minä", se on poikaystäväsi omalle tunnolle lausahdus, että ehkä et ottaisi eroa niin raskaasti, kun hän on sen jättämisen "kohteliaammin" tehmyt.
Suoraan sanoen kuulostaa kyllä siltä, että hän haluaisi pitää sinua siinä sellaisena, että kun mielitekoja tulee, sinä olet se jollekka voi soittaa tms.

Vierailija

PrettyReckless, tekstisi voisi olla melkein minun kirjoittamani, olen aika samanlaisessa tilanteessa. Itse olen tuntenut miehen 2 vuotta, jonka ajan on oltu on-off-suhteessa, koskaan ei olla virallisesti seurusteltu. Puolen vuoden tapailun jälkeen mies halusi lopettaa tapailun sanoen myös, että ansaitsen parempaa ja hän ei ole valmis suhteeseen. Pariin kuukauteen emme olleet missään yhteydessä, kunnes mies ehdotti tapaamista ja sen jälkeen on suhteemme jatkunut tähän asti jonkinlaisessa epäselvyydessä.

Miehellä on takana pitkä suhde, joka päättyi huonosti. Uskon, että sen takia hän pelkää sitoutua. Rakastan miestä ja uskon hänen myös rakastavan minua (ei olla koskaan tosin ääneen näitä sanottu). Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta, ja hän vakuuttaa haluavansa olla kanssani, mutta ei ole valmis siihen nyt. Miehellä on ollut ongelmia raha-asioiden kanssa, ja käyttää sitä mm. syynä, ettei voi seurustella ennenkuin asiat on kunnossa. Toisaalta mies on välillä puhunut jopa naimisiinmenosta!

Muuten siis meidän suhteessamme paljon samoja juttuja kun sulla. Syntymäpäivät jätetään huomioimatta, tapaamisia perutaan ja minä otan useimmiten yhteyttä. Osittain uskon, että kyse on miehen luonteesta eikä hän edes tajua loukkaavansa minua. Kun itse muistin hänen syntymäpäivänsä pari kuukautta sitten, hän oli oikeasti yllättynyt eikä todellakaan olettanut minun muistavan asiaa.

En varsinaisesti osaa neuvoa sinua, mutta ajattelin kertoa samanalaisesta tilanteestani. Ainoa keino on yrittää puhua miehen kanssa. Mutta et todellakaan vaadi liikoja! Mieti itse kuinka kauan olet valmis odottamaan.

Vierailija

Itse vasta tapailen ihanaa miestä joka ei ole valmis seurustelemaan vaan sanoo aina että näin on hyvä. Itse taas haluaisin seurustella vaikka eihän se mikään onnen tae ole mutta kuitenkin. Ja hän tietää sen. Olen kysynyt monesti tykkääkö hän toisesta tai haluaako olla monen kanssa. Ei tykkää ja haluaa minut. Humalassa kertoi jopa rakastavansa. Kaverini sanoo että pitäisi antaa olla, sären itseni siinä. Pidän hänestä todella todella paljon enkä tiedä mitä teen.. Hän on nyt armeijassa. En ole luvannut odottaa mutta en halua ketään muutakaan.

Vierailija

Olenko väärässä suhteessa? Kyllä, ehdottomasti. Poikaystäväsi ei arvosta sinua tarpeeksi.

Vaadinko liikoja? Et todellakaan! Eroa, ja etsi joku joka osaa arvostaa sinua, joku joka haluaa sinut itsesi vuoksi, eikä satunnaisen seksin. Joku joka välittää.

Onko vika poikaystävässä? Kyllä.

Mainitsit että poikaystäväsi haluaa tapailla, muttei halua seurustella. Missä ero? Haluaa seksiä, mutta haluaa silti olla sinkku? Tupakka-aski syntymäpäivälahjaksi? Herätys pikkuhiljaa, poikaystäväsi käyttää sinua törkeästi hyväkseen!

Nämä siis pelkästään omia mielipiteitäni, saa vapaasti olla eri mieltä. Itsekin tuntenut muutaman miehen joka kohtelee toista puoliskoaan noin, enkä ole kertaakaan vielä kuullut että asiat oisivat muuttuneet. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kertomasi perusteella.. jätä se.

Kuten Newgirl jo sanoi; "Mielipiteeni on vain tosiaan mielipide, mutta joko miehesi on liian nuori/liian kokematon sitoutumaan tai sitten hän on kiinnostunut jostakusta toisesta, vaikkei sitä kertoisikaan. "

Vierailija

Ihan kuin olisit kirjottanut minun viimevuotiset ajatukset. Olin silloin kiinnostunut yhdestä miehestä ja minä olin aina se joka otti yhteyttä. Paitsi silloin, kun hän baarin jälkeen tarvitsi yöpaikkaa. Olin niin "lyöty", mutta silti vaan jatkoin yhteydenpitoa häneen, toivoen jotain... Ja tietenkin iloitsin jos hän joku ainokainen kerta otti yhteyttä minuun.. Aina joskus kun nähtiin niin hän antoi ymmärtää, että meillä on/tulee olemaan jotain, mutta sitten taas koko miehestä ei kuulunut mitään vaikka sovittiin että ollaan heti tänään tai huomenna yhteyksissä.. Loppuenlopuksi kaverit sai taottua päähäni et tämä mies on täysi kusipää, niin jotenkin ajan kanssa unohdin koko tyypin siinä mielessä. Ja kuinkas ollakaan myöhemmin sain tietää että hän oli kiinnostunut toisesta ja alkanut seurustella tämän kanssa.

Haluan vaan sanoa että, SINÄ ansaitset paljon paremman miehen. Sun vaan ei yksinkertasesti tarvitse kuluttaa aikaasi kyseiseen tyyppiin, koska jossain sua odottaa paljon parempi juuri sinua varten! :) Vaikka tuntuu vaikealta päästää irti, niin ajan kanssa se helpottaa ja varmasti ihastut/rakastut uudelleen. Tää ois minun kantani asiaan. Näin minä ajattelen.:D

Vierailija

Ihan kuin olisin lukenut eksäni ja minun suhteesta...
Tilanne oli meillä oli ihan sama: Seurustelimme 8 kk kunnes hän sanoi ettei enää halua seurustella koska asia ahdistaa häntä.
Meni viisi päivää ja hän halusi minut takaisin. Minä olin tyhmä ja suostuin.
Aluksi hän kuskasi minut hänen luotaan kotiin, tekstaili ja melkein aneli käymään. Kun aloimme sitten virallisesti seurustella, kävelin koko talven kaupungin keskustan toiselta puolelta toiselle yöllä, itse sain tekstata hänelle ja jos kysyin että nähtäiskö ni vastaus oli yleensä "no saat sä tulla jos sä haluat". Noh, seurustelimme pari kuukautta lisää ja sitten hän alkoi taas mietiskellä että haluaa ehkä sittenkin olla vielä sinkku. Ja siinä kohtaa minä sain tarpeekseni.

Usko minua, satutat vain itseäsi tuossa suhteessa. Ainakin omassa suhteessa ollessani minulla oli huono itsetunto jätkän käytöksen takia ja minua ei kunnioitettu ollenkaan. Olin vain hätävara, jos ei kavereiden kanssa huvittanut olla tai halusi vain panna niin olin vain puhelinsoiton päässä.
Sen jälkeen itkin pitkään ja katkerasti, koska olin kaikesta huolimatta rakastanut häntä täysillä ja koko ajan. Erostamme on nyt about puoli vuotta ja itsetuntoni on kohonnut huimasti, pääosin siksi että olen saanut baarissa komeilta miehiltä huomiota ja tajunnut että suhteeni oli pelkkää p*skaa. Nykyisin en enää haksahtaisi samanlaiseen suhteeseen jossa minua ei kohdella kuten prinsessaa. Sanotaan, että jokainen ihminen tuodaan sun elämään jotain tiettyä tarkoitusta varten. Eksäni oli minulle selvästi opetus siitä, millainen parisuhteen ei pitäisi olla. Ehkä tämä henkilö on samanlainen opetus sulle. Itse olen onnellisessa asemassa, ihastunut ja ehkä lähellä jo seurustelupistettä. Entinen suhde opetti ainakin sen, etten toista myöskään omia vanhoja virheitäni tulevassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat