Ongelmia eksän kanssa

Vierailija

Eli jätin eksäni jonkin aikaa sitten, koska en vaan enää kestänyt ja luottamus on täysin mennyt. Haluaisin kuitenkin saada omaisuuteni takaisin häneltä, mutta se ei näytä onnistuvan enkä tiedä mitä voin asialle tehdä. Eksä on siis "lainannut" multa paljon rahaa, ainakin väittäen että hänellä oli niin huono rahatilanne ettei saanut mistään, lisäksi myös varastanut rahaa jonka jälkeen hänet jätin lopullisesti. Myös muuta arvotavaraa on hävinnyt ja epäilen siitä häntä. Olen laittanut monta viestiä pyytäen omaisuutta takaisin, mutta mitään ei kuulu. Viimeksi vain sanoi että jollen ota häntä takaisin en tule koskaan näkemään rahojani jne. Onko jotain mitä voin tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija

Minulla oli eksäni kanssa sama tilanne jokin aika sitten kun hänet jätin. Hän ei siis ollut varastanut, mutta lainannut sitäkin enemmän. Aina takaisinmaksu viipyi kun raha eivät vaan pysyneet tilillä. Teki selväksi että ei ollut aikomustakaan rahojani takaisin maksaa. No onneksi minulla oli facebookissa vanhoja keskusteluja, joista kävi ilmi lainatun rahan summa ja poikaystäväni sanomana lause "En maksa niitä kun vaan jätit mut". Itse sain rahani takaisin sillä, että totesin, että jos rahoja ei kuulu, otan yhteyttä poliisiin tai muihin viranomaisiin, koska mikä tahansa henkilökohtainen viesti on yhtä pätevä kuin mikä tahansa velkakirja. Lopulta eksäni isä maksoi rahat, mutta sain kuitenkin omani takasin. Eli jos vain missään hän on tekstiviestissä tai sähköpostissa tai facebookissa tai vastaavassa maininnnut lainatun rahan summan ja myöntänyt olevansa velkaa, vit ottaa yhteyttä poliisiin ja vaatia heitä kovistelemaan eksäsi maksamaan. Minulla ainakin toimi jo uhkaus poliisista.

Vierailija

Eksäni lainasi paljon enemmän kuin mitä varasti. Olen tallentanut aiemmin käymämme keskustelun, jossa hän myöntää varastaneensa ja sen ettei aio maksaa lainaamiaan takaisin. Niissä käy kuitenkin vain varastettu osuus selville eikä sitä lainattua joka on isompi. Olen itse myös sanonut että meinaan tehdä rikosilmoituksen ellei rahoja näy, ei ole nyt kuitenkaan enää vastannut viesteihin ja tuskin on maksamassa, koska en ota häntä takaisin. Auttaako rikosilmoitus tällaisessa tapauksessa? Rikostaustaahan tällä on entuudestaan..

Vierailija

Siis ehdottomasti rikosilmoiotus jos sinulla on todisteet varkaudesta ja muusta. Petoshan tuossa on kyseessä. Varsinkin kun kerta on entuudestaankin rikorkisteri niin vankilaan mokoma sitten vaan. :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat