ongelmia seksielämässä

Vierailija

Elikkä ongelma on se, kun mulla on virtsaputken tulehduksia ollut useasti ja nyt on taas. niin miesystävä sitten ihmettelee kun makkarissa mua ei hirveästi huvita (kirvelee niin tuskin yhdyntä oloa paremmaksi tekee) ja kuvittelee et mä en halua häntä enää ja kyselee et onko hän ihan surkea sängyssä kun ei enää kelpaa. vaikka tietää tästä vaivasta niin ilmeisesti pitää sitä tekosyynä. mitä mun pitäis tehdä et saisin miehen uskomaan et asia ei näin ole:/ mun sanomisia se ei ole uskonut. hjelppa mej!

Kommentit (5)

Vierailija

Hmm. Kuulostaa todella epäkypsältä reaktiotavalta toi miehes käytös. Niille pitää vaan kärsivällisesti selittää ja tarpeen tullen laukasta kunnolla, että lapsellista on jos toisen fyysistä vaivaa väitetään tekosyyksi. Itse raivostuisin kyllä omalle miehelleni tollasesta reagoinnista.

Vierailija

Jep, niinkuin -susanna-kin sanoi, itse loukkaantuisin tollaisesta miehen käytöksestä.
Meidän suhteessa oli vähän aikaa samanlainen tilanne ku vilkkaan seksielämän keskelle iski toi sama tulehdus joka sitten alkoi uusimaan herkästi. Mies onneks ymmärsi tukalan oloni ja että mulla ei todellakaan tehnyt mieli kun olin jo valmiiksi kipeä _sieltä_. Kyllä olis sota syttynyt jos mies ei olisi ymmärtänyt :---D
Nyt järkeä sille miehelles kaaliin !

Vierailija

Miehesi käytökseen en osaa sanoa mitään. Kaikki reagoi asioihin eritavalla ja kokee asiat niin kovin erilailla. Sinuna ehkä rehellisesti koittaisin kertoa hänelle mikä tilanne on ja miksi sinua ei seksi huvita. Oletko miettinyt, että onko tulehdukset oikeasti ainoa syy siihen ettei seksi kiinnosta vai oliko jo aiemmin havaittavissa mielenkiinnottomuutta?

Mutta noihin virtsatietulehduksiin haluaisin sanoa muutaman sanan kokemuksen syvällä äänellä. Minulla oli muutama vuosi sitten monen kuukauden ajan jatkuva virtsatietulehdus ja juoksin päivittäin itkukurkussa erilääkäreillä ja veri- sekä pissanäytteissä. Tuloksetta! Söin valehtelematta 11 antibioottikuuria lähes tauotta ja sekään ei tuonut minkäänlaista helpotusta. En saanut labrasta saatika lääkäriltä mitään kunnon neuvoa, eikä kokeiden arvoista kerrottu minulle sen tarkemmin.
Asia ratkesi sillä, kun tajusin puhua asiasta sairaanhoitaja sukulaiselleni, joka katsoi tietoni koneelta ja kertoi, ettei virtsatulehdus arvoni olleet läheskään joka kokeessa hälyttävät, saatika edes kovin korkeat. Hän tajusi ottaa puheeksi seksin ja sen, että onko seksielämääni yllättäen tullut vilkkautta? Siis olenko ollut normaalia aktiivisemmin yhdynnässä.
Niin ja olinhan minä, sillä hetkellä minulla oli erittäin aktiivinen seksisuhde ja yhdyntöjä oli useita ja usein. Tämä voi johtaa virtsatietulehduksiin, tai ainakin samankaltaisiin oireisiin.
Ohjeeksi sain, että kannattaa aavistuksen höllätä seksinmäärää tai ainakin "rajuuteen" kiinnittää huomiota. Yhdynnän jälkeen tytön tulisi aina käydä pissillä ja alapääpesulla, ettei bakteerit jää möhisemään. Ja sain myös tuolloin kuulla, että myös sperma voi aiheuttaa oireita, juurikin virtsatietulehduksen kaltaisia.

Onhan sinulta pois suljettu sukupuolitautien mahdollisuus?

Vierailija

nirppan vastaus kannattaa lukea huolella. Siinä on asiaa.

Itse en ole koskaan kärsinyt virtsatientulehduksista (tai jos olen, niin oireettomasti) joten en osaa suoraan tuohon ongelmaan vastata.

Sen sijaan, jos ukkosi ei ota tosissaan sinun vaivaasi ja kuvittelee, että esität tekosyitä, ja ei usko puhettasi (kaikki miehet ei oikeasti sisäistä puhetta), niin kannattaa sitten näyttää asiat. Tämä toki tarkoittaa sitä, että sinun on kestettävä jonkinaikaa epämiellyttävää tunnetta. Kukaan (terve)mies kun ei oikeasti halua kumppaniaan satuttaa seksillä. Eli siis, suostut seksiin, ja jos se tuntuu epämiellyttävältä hetkenkään, osoitat sen sillä voimalla, kun miltä se kipu/kirvely tuntuu. Jos yhdyntä todella sattuu, keskeytä yhdyntä heti. Kyllä miehen tuosta pitäisi viimeistään tajuta se, että yhdyntä sattuu sinuun, etkä voi asialle mitään.

Vierailija

kyllä mies ymmärsi kun näytin sille tämän keskustelun. kiitos kaikille vastauksista. ei se ollut ikinä ennen kuullutkaa virtsaputkentulehduksesta, miehillä kun ei sellaista vaivaa taida olla ollenkaan, niin siksi ei jotenkin uskonut mua ja aatteli et syy on hänessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat