Oulu lentoasema-rautatie

Vierailija

Heips!

Osaiskohan kukaan täällä auttaa mua, kun oon tässä parin viikon päästä lähdössä Helsingistä Kajaaniin ja kattelin, että Norwegian lentoyhtiöllä pääsis 14,90e hintaan Helsingistä Ouluun ja siellä vaihtaisin sitten junaan joka menisi Kajaaniin, kun sillä tavalla säästäisin 30e ja pari tuntia aikaa verrattuna suoralla Helsinki-Kajaani junalla. (ko. halpalentoyhtiö ei lennä Kajaaniin) MUTTA, ongelmani on etten ole koskaan käynyt Oulussa ja kattelin Google Mapsistä, että lentoasema-rautatie väli olisi 16,5km. Miten pääsisin helpoiten ja halviten lentoasemalta junalle? löytyykö kentältä jotain bussikuljetusta kenties? kun taksikin maksaisi ihan liikaa..

Kommentit (7)

Vierailija

Lentoasemalta kulkee suoraan linja-auto keskustaan jossa rautatieasema sijaitsee. Pikkumatkan saa kävellä kun kyseinen bussi ei aivan siihen eteen mene, mutta asema on helppo löytää ja on kävelymatkan päässä. Mene koskilinjat.fi ja katso sieltä linjaa numero 19 muistaakseni. Tai kirjoita vaan suoraan katu-osoitteet kenttiin niin on helpompaa :)

Vierailija

Yksi bussilippu irtoaa Oulussa reilulla kolmella eurolla. Ja lisäyksenä voisin vinkata, että jos mukana on paljon matkatavaraa joiden kanssa kävely ei miellytä niin kannattaa turvautua Citybusseihin. Ne kulkevat käsittääkseni aika tiuhaan tahtiin Toripakan pysäkiltä (tien puolta vaihdettava jos tulee lentokentältä bussilla 19) ja menevät jokainen ainakin aika läheltä juna-asemaa.

Vierailija

Kiitos jälleen :) eli siis jos menen lentokentältä bussilla keskustaan(?) ja sieltä lähtee jonkin sortin citybussi juna-asemalle?
Onko tuo citybussi niin kuin turistibussi joka maksaa triljoona euroa? vaiko ihan tavallinen bussi? anteeksi tyhmyyteni :D

Vierailija

Citybussit ovat sellasia pikkubusseja, jotka on ihan tarkoitettu kaupunkialueella liikkumiseen. Bussi 19 kulkee siis keskustan kautta ja neuvoisin jäämään pois Stockmannin jälkeisellä Toripakan pysäkillä. Siitä voi sitten kävellä muutaman metrin tien toisella puolella olevalle pysäkille josta nämä citybussit lähtevät. Yksi lippu näyttää maksavan 1,50 eli ainakin Oulun mittakaavassa on aika edullinen tapa matkustaa. Lisää infoa löytyy osoitteesta http://www.ouluncitybussi.fi.

Ja sitten korjaan vielä että bussimatka lentoasemalta taitaa maksaa sittenkin hippasen enemmän kuin kolme euroa, ehkä neljästä viiteen euroon. Pyydän anteeksi öistä ajatusvirhettäni :>

Vierailija

okei eipä tuo neljä-viisi euroakaan niin kovin paha ole, kunhan ei yli kymppiin nouse.
Kiitos neuvoista, enköhän minä näillä selviä junalle asti :D

Vierailija

Lainaus:

okei eipä tuo neljä-viisi euroakaan niin kovin paha ole, kunhan ei yli kymppiin nouse.
Kiitos neuvoista, enköhän minä näillä selviä junalle asti :D

oho, tulikin anonyyminä :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat