Ensimmäistä kertaa ulkomaille

Vierailija

Heippa! Mä olen suunnitellut miehen kanssa ensimmäistä yhteistä matkaa ulkomaille. Itse en ole koskaan käynyt edes laivalla, joten mitä kaikkea pitää huomioida ennen matkaa? Onko matkaan lähteminen hankalaa, lentojen varaamiset, hotellit yms. Itseäni on aina kiinnostanut Kreikan Rooma, Italia, Norja tai Egypti, ovatko sopivia ensikertalaiselle? Kuinka paljon rahaa täytyy varata lentoihin, hotelleihin ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen? Kiitos kaikille jos viitsitte helpata :)

Kommentit (2)

Vierailija

Eipä mielestäni lentojen ja hotelli varaaminen vaikeaa ole varsinkin jos ne pakettina ottaa. Kannattaa aina tehdä hintavertailuja ym.

Helpoitenhan näet paljon rahaa menee lentoihin ja hotelliin kun käyt selailemassa eri matkatoimistojen ja lentoyhtiöiden hintoja haluamaasi kohteeseen. Hinnat kun kovasti riippuu ajasta ja kohteesta.
Rahaa matkalla menee niin paljon kun sitä haluaa käyttää : DD ja sekin riippuu kohteesta. Ja haluaako shoppailla tai jotain harrastaa matkalla. Ja esimerkiksi Egyptistä ja Kreikasta löytyy mun mielstä halvempia ravintoloita helpommin kun esim Norjasta tai Italiasta. Joten sitä paljon rahaa kuluu ns perusjuttuohin on myös vaikea arvioida. Mutta rahaa kannattaa varata mielummin liikaa. Kaikkeahan ei tarvitse matkalla käyttää.

Joku Egypti ei ehkä ole paras vaihtoehto ensikertalaiselle, voi tulla kulttuurishokki herkimmille. Norja voi olla helppo vaihtoehto kun on tossa ihan naapurissa ja saman tyylinen maa kuin Suomi. Ja siellä osataan englantia melkeen joka paikassa.

Mutta tutkimalla noita hintajuttuja selviää parhaiten. Ennen matkan varaamista/ostamista kannattaa varmistaa mitkä kortit käy maksuvälineeksi.

Niin ja Roomahan on Italiassa.

Vierailija

Ihan ekaks suosittelen ehdottomasti että kannattaa varata lennot +hotelli matkatoimiston kautta. itsekin varasin ihka-ensimmäisen lentomatkani ulkomaille ihan toimiston kautta ja siitä lähtien oon aina varannut matkani samasta toimistosta. useimmiten tarvin tosin matkoilleni ainoastaan lennot, mutta sekin hoituu niin näppärästi etten edes ajatellut varaavani niitä itse netistä. (toimistot ottavat pienen käsittelymaksun, ns. varausmaksun, mutta se oli muistaakseni korkeintaan pari kymppiä)

Jos aikataulu ei ole kovin tiukka, kannattaa vertailuttaa matkatoimistolla muutamia eri lähtö-tulo päiviä. lentolippujen hinnat kun saattavat vaihdella tosi paljon ihan muutamienkin päivien erolla.

Rahaa täytyy varata sen mukaan mitä lomalla aikoo tehdä. jos haluaa shoppailla tai käydä kiertoajeluilla yms. opastetuilla reissuilla niin rahaa palaa luonnollisesti enempi. kannattaa hyödyntää esim. hotellien ilmaiset (tai muutaman euron lisämaksulla) aamiaiset ym.

Ensikertalaiselle en suosittele Egyptiä. Norja on todella kallis maa, ja sopii ehkä paremmin sellaiseen erähenkiseen "asuntovaunu-mukaan-ja-matkaan" - reissailuun. Italia ja Kreikka on hyviä ensikertalaiselle!

Toivottavasti tästä oli vähän apua :) mukavaa reissua! (ps. pieni varoitus, matkusteluun jää koukkuun ;) )

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat