Nopeesti tietoa!

Seuraa 
Liittynyt30.10.2011

Hei! Onko kellään tietä tästä, kun otin jälkiehkäisypillerin vähän yli 2kk sitten, ja tunnetusti tästä voi sekoittua kierto. Mulla siis kierto on 29 päivää, mutta kun olin ottanut tän jälkiehkäisypillerin niin alkoi menkat niin, että oli mennyt edellisistä 24 päivää. Menkat kun alkoi, ja loppui niin seuraavat alkoi taas 24 päivän päästä. Eli on/olivat sekaisin.

Harrastin seksiä kierron ollessa 23 pv. Ja 24 päivä kiertoa ei alkanut menkat, pitäiskö huolestua?! Harrastimme kondomin kanssa, eikä sen pitänyt olla rikki kun katsottiin. Raskaanako? Vai onko luultavasti menkat palautuneet siihen 29 päivän kiertoon, eli alkaisivat siis joskus viikon päästä? Näin ainakin ennen oli, tai siis ennen tota jälkiehkäisypilleriä. Vai pitäiskö nyt epäillä raskautta?

Toivottavasti sai joku edes selvää mitä nyt tarkoitan. Koska edellisestä yhdynnästä on nyt joku päivä, niin tarttenko mä nyt taas ottaa jälkiehkäisypillerin.. :( Raskaaksi en ainakaan halua!

Kommentit (5)

Vierailija

Varmaan vaan mennyt kierto sekasin tai sitte myös stressi voi pitkittää kuukautisten alkamista. Tuskin olet raskaana. Jälkiehkäsypillereitä ei kannattaisi ottaa kun kerran tai kaks vuodessa. Jos stressaa oletko raskaana kannattaa varmuuden vuoksi tehdä testi.

Vierailija

Oman kokemukseni mukaan jälkiehkäisypillerit voivat saada kierron sekaisin useammaksi kuukaudeksi, joten varmaankin on nyt kyse siitä. Minun ohjeeni: Tässä tapauksessa ei varmaan juuri tuon jälkiehkäisyn vaikutuksen takia kannata tuijottaa kiertoa. Eli jos kerran kortsu oli käytössä koko yhdynnän ajan, pysyi päällä ja säilyi ehjänä, niin todennäköisyys, että olet raskaana on varsin pieni. Jälkiehkäisy on kuitenkin iso hormonipaukku keholle, joten sitä ei kannata ottaa, jos ei ole oikeasti tarvetta, varsinkin kun on näin lyhyt aika edellisestä kerrasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat