e-pillereiden sivuvaikutukset

Seuraa 
Liittynyt18.8.2011

Eli siis, olen syönyt nyt e-pillereitä reilu 2vkoa ja nyt jo tuntuu että pääni on räjähdyspisteessä.
Vanhempani ja poikaystäväni ovat huomanneet että käytökseni on muuttunut todella radikaalisti.
Saatan suuttua niin mitättömistä ja pienistä asioista, huudan, raivoan, mökötän, olen allapäin, mikään ei kiinnosta jne,
ja perheeni ja poikaystäväni ovat jo epäilleet minulla olevan masennus. Enkä sitä halua uskoa itsestäni.
Eli siis voiko todella jo 2viikon e-pillereiden syönnin jälkeen tulla näin pahoja sivuoireita, vai onko tämä jotakin muuta? (huomioikaa se että kun aloitin e-pillereiden käytön, niin sen jälkeen käytökseni muuttui..)
Äitini sanoi että silloin kun hän joutui syömään e-pillereitä, ne eivät käyneet hänelle ollenkaan. Ja vieläpä nämä pillerit mitä syön, ovat matahormoonisia.
Jotenka haluaisin tietää että maksanko todella reilu 40e joka kolmas kuukausi pillereistä ja kestän tätä (sekä perheeni että poikaystäväni) vai lopetanko kokonaan? Kun en todellakaan osaa sanoa voiko tämä olotila johtua pillereistä vaiko mistä.. helpp me!

Kommentit (5)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

Uskon että johtuu pillereistä, sillä itsellänikin pillerit tekivät itsestä ihan hermoheikon! Suutuin mistä vaan ja elämä oli ihan suoraan sanottuna perseestä. Eli vaihda ja äkkiä! Paras vaihtoehto on kuparikierukka, mutta kaikki lääkärit ei laita sitä jos ei ole synnyttänyt... Mutta pointti oli se, että pillerit voi muuttaa ihmistä paljonkin.

Vierailija

Itseasiassa just tuossa vaiheessa ne sivuoireet on pahimmillaan, ainaki mulla itellä oli. Nyt oon käyttäny e-pillereitä melkein vuoden, eikä sivuoireita enää ole juurikaan yhtään. :) Joten kannattaa jatkaa ihmeessä niiden käyttämistä ainakin kahden, mieluiten kolmen tai neljän, kuukauden ajan ja jos sen jälkeen vielä pää meinaa räjähtää niin kannattaa sitten vasta miettiä uudelleen jatkamista. :) Myös merkinvaihto voi auttaa.

Vierailija

Itse olen nyt syönyt reilu 2vk pillereitä ja tuntuu todellakin että pää hajoaa. Mieli maassa, itken pikkuasioista, huudan iha turhasta ja ajattelen vaan kaikkia masentavia asioita :s Mutta tätä on kestettävä se n. 3kk ja katottava että helpottaako ollenkaa ja jos ei niin sitten vaihtoon pillerit.

Vierailija

Antakaa kehollenne aikaa sopeutua pillereihin. Tuskin kenenkään keho sopeutuu heti jos sen normaaleja hormoonimääriä sekoitellaan. Kokeile ainakin pari kuukautta ja vaihda/lopeta vasta sitten.

Äkkipikaisuuteesi saattaa liittyä myös stressi. Stressi pillereistä ja sen sivuvaikutuksista, perheestä, koulusta yms. Stressi vaikuttaa todella paljon mielialoihin ainakin itselläni.

Kokeile rauhassa ja tee päätöksiä vasta myöhemmin. Tsemppiä!

tindee
Seuraa 
Liittynyt18.8.2011

Näinpä. Mutta valitettavasti kerkesin lopettaa niiden syömisen ja 4 päivän tauon jälkeen kuukautiseni tulivat, normaalia? Nyt en enää uskalla aloittaa uudestaan koska tuskin voin niitä normaalistikkaan jatkaa kun olen ollut jo monta viikkoa niitä syömättä, eli siis taas pitäisi odotella kuukautisia ja sitten vasta aloittaa... vai?
Mutta ajattelin kyllä kysäistä terkkarilta vielä muita vaihtoehtoja koska minua inhotti ottaa joka aamu pilleri kun tiesin että nyt taas hormoonit jyllää ja musta tulee taas inhottava ämmä sekä vanhemmille että poikaystävälleni. Eikä sitä käytöstä osaa/voi hallita, itse en ainakaan pystynyt.
Terkkari ehdotteli myös ehkäisyrengasta mutta se kuullosti jo liian vaikealta joten hylkäsin kokonaan ajatuksen, mutta olisiko kellään siitä kokemuksia? Onko se oikeasti helppo ottaa pois ja laittaa takaisin ja kuinka pahoja sivuoireita siitä mahtaa tulla? Kiitos taas etukäteen kun jaksatte lukea ja vastatakkin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat