Tarvitsen kipeästi apua!

Vierailija

Heippa comonaiset!
Seurustelen mukavan miehen kanssa, ja olemme harrastaneet seksiä useasti suhteemme alkuvaiheessa. Yllättäen sain hiivatulehduksen, ja hoidin sen canesten-puikoilla.. olimme tämän jälkeen yhdynnässä, ja tunsin kipua ja ikäänkuin "kiristystä" varsinkin ensimmäisten työntöjen aikana, jolloin kipu vähän "lieveni" ja pystyin harrastamaan seksiä, mutta en nauttimaan. Sain uuden hiivan, ja hoidin sen mun emätinpuikoilla. Taas hoito tuntui tehoavan, ja harrastimme seksiä. Hiiva uusi, ja seksi sattuu. Aikaisemmin en ole ollut yhdynnässä (ennen tätä suhdetta) ja mieheni kanssa käytämme kondomia ehkäisynä. Seksi ei ole ikinä aijemmin sattunut, ja olen huolestunut tilanteesta.. se vie seksihalut ja ahdistaa! Olen keskustellut asiasta, silloin kun sain hiivan, lääkärin kanssa ja diagnoosi oli vain: sinulla on hiiva.
Mutta mistä yhdyntäkipu johtuu? Olen huolissani!

Neuvoja/kokemuksia? Tarvitsen kipeästi apua :/

Kommentit (4)

Vierailija

Olethan muistanut huomioida mahdollisuuden, että hiiva on tarttunut mieheesi ja hän tartuttaa sinulle jatkuvasti tulehduksen uudestaan? Kannattaa siis hoitaa samalla kertaa mieskin. Se hoituu esimerkiksi Canesten kombin yhdistelmäpakkauksessa olevalla emulsiovoiteella. :) Tuo hiiva itsestäänkin voi nimittäin tuota kipua aiheuttaa.

Vierailija

Myös yhdynnässä limakalvoille tuleva hankaus voi altistaa hiivatulehdukselle. On siis tärkeää, että huolehtii siitä, että emätin on tarpeeksi liukas ennen yhdyntää. Jos ei luonnostaan niin sitten liukuvoiteen avulla. Kuivat limakalvot aiheuttavat myös yhdyntäkipuja.

Onko sinulla ennen ensimmäistä yhdyntää ollut hiivatulehduksia? Joidenkin ihmisten elimistö on alttiimpi hiivalle kuin toisten. Kannattaa kiinnittää huomiota ravintoonkin, jos vaiva vain uusiutuu kerta kerran jälkeen: mm. vähentää sokereita ja hiilihydraatteja (etenkin valkoisen leivän ja leivonnaisten sisältämää) sekä elintarvikehiivaa. Myös maitohappobakteerien nauttiminen auttaa ehkäisemään hiivatulehduksia.

Vierailija
-converse-

Onko siis mahdollista, että hiivatulehdukseni tarttuu mieheeni, vaikka käytämme aina kondomia?

Mielestäni se on melko epätodennäköistä, mutta voihan olla että hiivasientä on levinnyt sellaiselle alueelle, jota kondomi ei peitä ja tarttuu sitä kautta. Onko poikaystävälläsi hiivan oireita?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat