mielipiteitä seksuaalisesta ahdistelusta ja naisten pukeutumisesta!!! ?

Vierailija

Moikka! teen puheen koulun äikän kurssia varten, siitä vaikuttaako naisen pukeutuminen siihen, tuleeko joku häntä lääppimään vasten hänen tahtoaan. Onko se naisen syy, jos pukeutuu avonaisesti ja "vihjailevasti"? Perusteluja?
Itse olen sitä mieltä, ettei ketään saisi raiskata/ahdistella pukeutumisen tai olemuksen perusteella, mutta tarvitsisin perusteluja puheeni tueksi ja muita ajatuksia tähän. KIITOS VASTAUKSISTA JA MIELIPITEISTÄ :)!

Kommentit (5)

Vierailija

No, kyllä se puolialaston pukeutuminen houkuttelee enemmän ahdistelijoita kuin se, että peittäisi itseään vähän enemmän vaatteilla. Tietysti jokainen saa pukeutua miten tykkää, mutta kyllä se vaikuttaa...

Vierailija

En usko että vaikuttaa. Esim. Saudi-Arabiassa joss aniset käyttävät huntuja jotka paljastavat ainoastaan silmät, naisia ahdistellaan seksuaalisesti. (Näin on käynyt myös eräälle tuttavalleni joka pukeutui kuin paikalliset naiset työskennellessään Saudeissa). Ja kyllä Suomessakin voi joutua lääppmisen kohteeksi riippumatta siitä minkälaiset vaatteet oli. Itse en ainakaan ole huomannut mitään korrelaatiota hameen pituuden ja lääppimisien määrällä.

Eli ei voida osoittaa kenenkään pukeutumista siitä että toinen ihminen käy käsiksi. Jos kävelen kadulla todella kalleissa ja laadukkaissa vaatteissa oikeuttaako se ketään ryöstämään laukkuani? EI. Eli jos kävelen kadulla bikinit päällä se ei oikeuta ketään koskemaan minuun.

Vierailija

Itse olen sitä mieltä että jossain määrin pukeutuminen todella vaikuttaa. Tytöt/naiset ketkä käyttävät todella lyhyttä tuubimekkoa niin että takapuoli näkyy melkein kokonaan ja käyttäytyvät osalta myös hieman provosoivasti, antavat sen viestin että heltä saa ja helposti. En sitä kuitenkaan usko että jos pidät 3 vaatekerrosta niin ettei mitään näy, ei sinua ahdisteltaisiin. Mutta jos ei itse esimerkiksi baarissa halua miehiä lääppimään itseään, kannattaa miettiä pari kertaa miten pukeutuu. Ja käyttäytyy.

Vierailija

toki minimaalisen pieniin vaatteisiin pukeutuminen voi provosoida niitä ihmisiä, jotka eivät pysty säätelemään omaa käytöstään eli menevät puristelemaan lupaa kysymättä. jokaisella on oikeus koskemattomuuteen. onhan ihmiset rannallakin bikinit päällä niin miksi sitten jossain muualla on hyväksyttyä puristella vähäpukeista naisia.
mutta onhan naisia raiskattu oli niillä sit päällä lenkkivaatteet jne et ei ole yksistään mikään syy, et miehestä tuleeki raiskari ku näki tytön pienes hamees:D? jokainen on vastuussa omista teoistaan niin myös se joka kajoaa toiseen vastoin toisen tahtoa, oli olosuhteet sit mitkä tahansa. ei on aina ei.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat