Näppyläiset:(

Vierailija

Heippa, haluiasin kysyä millä ihmeen keinolla saan finnit ja muut epäpuhtaudet pois!? Aknekuuria en mielellään söisi, ellei muuta keinoa ole, sillä näin tulevana kosmetologina tiedän kuinka pahaksi tämä kuuri on iholle. Olen kärsinyt tästä lievästä aknesta ja noin. 2-3 vuotta ja olen aivan pulassa tämän kanssa.apua!!(tällä hetkellä olen 16v.)
Kasvohoidoissa olen käynyt kahden vuoden ajan ja käyttänyt exuviance tuotteita ihon hoidossa, mutta tuloksia saamatta...:( Tällä hetkellä napsin kapseleita, jotka ovat luontaistuote kaupasta löytämääni tuotetta Bactosania, onko kokemuksia?!

Toivon todella, että saisin edes hieman apua elämääni ja varsinkin ihooni!

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla on ollut murrosiästä asti huono iho, ja tiedän kuinka paljon siitä voi kärsiä. Söin itse nuorempana jonkin lääkärin määräämän lääkekuurin akneen, mutta kyseessä ei ollut vahvin mahdollinen. Ne tehosivat vain hetkeksi ja osittain. Myöskään mistään käyttämistäni aknerasvoista yms ei ole ikinä ollut pysyvää apua. Ainoa mikä on nyt tehonnut suht hyvin ovat e-pillerit, joten suosittelen niitä. Vaihdoin merkinkin juuri akneen tarkoitettuun, ja siitä saa kela-alennuksen, eli ne eivät maksa lähes mitään. Kokeile ihmeessä! :)

Vierailija

Ongelmasi kuulostaa liian tutulta:( ite oon kans kärsiny aknesta sekä teininä että nyt aikuisiällä. Oma akne alko joskus 14-vuotiaana, keskipaha, voimakkaat taipumukset sekä äidin ja isän suvusta ihosairauteen. Söin Roaccutan-kuurin. Se oli aivan hirvee, hiukset ja kaikki kärsi siitä myrkystä:( mutta se tehos. Hinta oli päätähuimaava, markka-aikana tais olla parissa tuhannessa. Ihosta tuli aivan ihana kuurin jälkeen, etenkin, ku arvet rupes aikanaan vaaleneen ja häipymään pois. Kuitenkaan vaikutus ei ilmeisesti ollut pysyvä.. (ihotautilääkäri mulle sanoikin nuorempana, että voi olla että joudut syömään kuurin myöhemmin uudestaan). Nyt aikuisiällä, vuosi sitten 21-vuotiaana iho räjähti taas lähes samaan kuntoon. Olin tosi maassa, kärsin niin suuresti sillon teininä asiasta ja nyt sama... marssiin ihotautilääkärin puheille ja hän määräs lievempää antibioottia akneen. Söin pari kuukautta, tuloksetta. Muutenkin rupes inhottamaan koko lääkkeiden syönti. Sitte yks kaveri alkoi kertoilemaan viljattomasta ruokavaliosta. Kerto että tuttavansa on päässyt aknesta ja psoriaksesta eroon jättämällä viljat kokonaan pois. En uskonu asiaa, mutta päätin ite kokeilla. Mitäpä siinä menettäis olemalla pari kolme viikkoa ilman leipää ja muita viljatuotteita? Niinpä sitten jätin päivittäisen aamupuuron, leivät, pastat, pullat ym kokeeksi pois ja odottelin tuloksia. Noin 2-3 viikon kuluttua viljattoman aloituksesta kaikki finnit olivat kuivuneet ja uusia ei enää puskenu. Omalla kohdallani viljaton ruokavalio jatkui muitta mutkitta enkä enää ees kaipaa takaisin leivän tai muiden viljatuotteiden pariin... Suosittelen suaki kokeilemaan, eihän siinä mitään menetäkkään. Netistä kannattaa googlettaa akne ja viljat, niillä on selkeä yhteys toisiinsa, yhä useammat ovat jättäneet viljat pois ja akne parantunut ja nykysin on jopa tehty tutkimuksia jossa selviää et yhteyttä on... aikaisemmin ihotautilääkärit kivikovaan väittäneet että ruokavaliolla ei oo mitään tekemistä aknen kans mutta toisin tuntuu olevan. Tsemppiä sulle, tiiän mitä käyt läpi eikä se oo helppoo:( kokeile kuitenki, viljojen poisjättö on kuitenkin pieni hinta hyvästä ihosta ja ilman viljojakin pärjää mainiosti, näin ainakin omalla kohalla:)

Vierailija

Kiitos paljon kun jaksoit kirjoittaa. Näppyjen kanssa elämä on oikeesti tosi rasittavaa... enkä jaksa hetkeäkään, joten ajattelin jospa kokeilisin tuota viljan jättämistä pois ja siirryn seuraavaksi e-pillereihin jos ei tuokaan tehoa.
kiitos vielä kovasti!:)

Vierailija

Kiitos myös sinulle ssugarless tästä neuvosta, voisin todellakin kokeilla tuota. Ilman viljaa pystyy toki selviämään ja sen aijon nyt jättää. menettää en tässä voi mitään joten, viljaton ruokavalio kehiin!! :D Kiitos tosi paljon vielä! :)) toivottavasti tästä olisi apua.:)

Vierailija

heippa!

mulla oli todella paha akne yläasteella ja vielä ammattikoulun aikana.. hoidin ihoani hyvin ja pesin kasvot joka päivä. kävin myös kosmetologilla, mutta hoidoista iho vaan paheni.. joten oli pakko mennä ihotautilääkärille.Söin ensin puolen vuoden lääke kuurin(en muista hitsi lääkkeen nimeä) näppylät väheni selästä, olkapäistä ja naamasta huomattavasti eikä iho kuivunut liikaa. yhden kuurin jälkeen alkoi taas pahenemaan.. söin vielä vuoden kuurin ja sitten oli lähes kaikki pois. aloitin heti e-pillerit eikä enään tule finnejä älyttömästi vaan muutama finni vain naamassa jos edes niitä.. eikä ole arpiakaan jäänyt :) onneksi söin lääkkeet!

Vierailija

mä en kumminkaa syöny tota äsken mainittua roacuttania koska lääkäri sanoi sitä todella vahvaksi lääkkeeksi!!! onnistut kyllä saaman näpyt pois sillä lievemmälläkin kuurilla! menen ihotautilääkärille ja kysele mitä mieltä se on :) mun lääke ei ollut ihan noin kallista.. mutta lääkärillä käynti kyllä maksaa :/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat