Kysymyksiä hiustenpidennyksistä! (olisin hankkimassa sellaiset)

Vierailija

Eli tarkotuksena olis hankkia sellaiset, koska vihaan näitä lyhyitä hiuksia:( Olen vähän pihalla kuitenkin näistä, ja toivoisin että saisin jotain vastauksia.

1. Mistä kannattaisi hankkia pidennykset (parturista, netistä,mistä?)

2. Kuinka pitkä pidennykset kannattaisi ottaa?( mulla on alle olkapäiden, haluaisin rintoihin asti)

3. Voisiko joku kertoa näistän eri pidennyksistä? (mitä hyvää,mitä huonoa ja yleisesti jotain, mikä olisi parhain hankkia?)

a) Klipsi pidennykset
b) Sinettipidennykset
c) Teippipidennykset

4. Miten pidennyksiä hoidetaan/huolletaan?

5. Mitä muuta pitää huomioida kun on pidennykset?

6. Mitä shampota pidennyksiin kuuluu käyttää?:D

+++ 7. Jos itselläsi on pidennykset, mistä olet hankkinut, ja mitä maksoi, sun muuta (jos on blogi, jossa on juttua pidennyksistä, saa linkittää!)

JA lopuksi jotain infotietoa

Kiitos!:D

Kommentit (14)

Vierailija

1. Itse olen tilannut omani netistä. Kaupan nimi on Diiva.fi http://www.diiva.fi/ omani ovat ainakin todella hyvä kuntoiset ja aitoa hiusta. Toinen nettikauppa mistä tiedän saavan hyviä pidennyksiä on Dream hair http://www.dreamhair.fi/clip-on-4-osiota-30cm,44.html?gclid=COunhrycpa0C... 2. Itselläni taitaa olla 40cm pitkät ja ulottuvat rintoihin asti, joten luulisin että 40cm olisi sopiva pituus.
3. Omani on klipseillä kiinnitettävät, niissä ei ole muuta moittimista kuin että klipsit painavat päänahkaa välillä, jos pidennyksiä on pitänyt esim. yön yli tai laittanut ne hutiloiden ja pitää kokopäivän päässä. Klipsit (ainakin tuolla Diiva.fi'ssä)ovat hyvät ja helposti kiinnitettävät. Joten suosittelen klipsipidennyksiä. Jos osaa laittaa ne oikealla tavalla niin klipsitkin pysyvät hyvin omien hiusten suojissa piilossa. Värin kanssa vain kannattaa olla tarkkana mutta voihan niitä värjätä :)
4. Ainakin klipsipidennykset kannattaa pestä erikseen, sillä omien hiusten kanssa samaan aikaan pestäessä ne sattuvat päänahkaa koska painavat märkinä enemmän.
5. Värin kanssa kannattaa olla tarkka, ja vaikka ovatkin aitoa hiusta ne kärsivät jatkuvasta värjäyksestä samalla tavalla kuin omatkin hiuksesi. Ja suosittelen myös niiden pois ottoa esim. iltaisin (ellei ole mikroloop pidennykset) ja harjaamista päivittäin.
6. En ole kuullut että tarvitsisi käyttää mitään erikoisia shampoita, ainakin itse ja muut tuntemani ovat pärjänneet ihan samoilla mitä laittavat omiin hiuksiinsakkin. 7. Linkit laitoin jo ylemmäs ^ omissani oli seitsämän erillistä klipsi osiota ja maksoivat 49,90 aitoa hiusta.
HUOM. ei kannata säikähtää jos esim. kiharrat pidennyksiä ja ne ns. näyttävät palaneilta (itselleni on käynyt näin) suosittelen sitten vain harjaamista ja suoristamista kevyesti niin palautuvat ennalleen.

Vierailija

Ajattelin tilata tältä sivustolta pidennykset:
http://www.dreamhair.fi/index.html

Mutta auttaisitteko tässä?
Kumpaa näistä kannattaisi tilata ennemmin? Toisessa on hiusnipsuja, ja toisessa "kokonainen hius", joista pitää itse leikata

Ja kuvat:

http://www.dreamhair.fi/1381,teippipidennys-40cm-60-.html
http://www.dreamhair.fi/1416,easytape-teippipidennys-30cm-60-.html

Ja kun tilaan pidennykset,mitä muuta kannattaisi tilata samalla ?

Vierailija

Tota juttua en oo ennen lukenukkaan :o Oma tilaukseni saapui ihan ajallaan ja juuri nappiin sellaisena kuin toivoinkin, mutta kurjaa silti että joillekkin on käynyt tollalailla.

Vierailija

1. rapunzel of sweden on todella suosittu kauppa partureiden keskuudessa, ja sieltä saa todella hyvää laatua asialliseen hintaan, hinnassa ei kannata pidennyksiä ostaessa kitsastella koska huonolaatuiset eivät kestä kuukauttakaan siistinä

2. 40cm on hyvä

3. klipsit parhaat jos jaksaa laittaa joka aamu, koska ei kasva hiusten mukana ulos kuten muut lisäkkeet ja eivät myöskään kulu tai kuluta hiusta samalla tavalla

Vierailija

- Itse olen tilannut aina ebaysta aasialaista hiusta. Olen tilannut kolme kokopään pakettia aitohiusta klipsipidennyksiä (20" kaksi pakettia ja yhden paketin 22" = 50-55cm pitkiä) ja yhden paketin microringpidennyshiuksia 22" = 55cm pitkiä.

Aasialaisista hiuksista liikkuu juttua nirppanokkaporukoissa että ne ovat huonolaatuisia. Itse olen ollut aina 100% tyytyväinen ja olen testannut ovatko ne aitoa hiusta ja ovat aina olleet. Kokopään klipseistä olen maksanut n. 20-30euroa ja noista microringeistä n. 50e.

Useimmissa nettikaupoissa klipsipidennyksistä saa pulittaa noin 100-400e.

2. Kuinka pitkä pidennykset kannattaisi ottaa?( mulla on alle olkapäiden, haluaisin rintoihin asti)
- Niin pitkät kuin vain saat (yleensä tuo 50-55cm on pisin mitkä ovat vielä järkevän hintaiset). Hiuksia voi leikata ja muotoilla itse.

3. Voisiko joku kertoa näistän eri pidennyksistä? (mitä hyvää,mitä huonoa ja yleisesti jotain, mikä olisi parhain hankkia?)

a) Klipsi pidennykset
+ Voi laittaa tarvittaessa ja ottaa pois illalla - itselläni on olkapäille hiukset ja elämä pitkien hiusten kanssa 24/7 ei aina huvita!
+ Pysyvät hyvässä kunnossa pitkään kun ei esim. nukuta ja käydä lämpimissä suihkuissa ja saunassa nämä päässä.
- Pakko ottaa pois iltaisin - joskus esim. juhlaillan jälkeen ei jaksais millään ruveta napsimaan päästä pois!
- Hankalat reissussa - esim. festareilla jos haluaa pitää niin hankala huoltaa ja pitää näitä mukana menossa
- Aika vaivalloiset laittaa päähän ja vaikea tilata oikea määrä (minulla paksu tukka joten tarvitsen n. 1,5 kokopäänpakettia että näyttää hyvältä. Välillä pidennysnauha pilkistää jostain vaikka kuinka yrittää laittaa sitä piiloon ja hermot menee eli aikaa on varattava jos meinaa näitä laittaa aamuisin päähän!)
- Huonosti laitetut klipsipidennykset näyttävät kamalalta - näitä näkee aivan liikaa että niskassa pilkistää 10cm hiusnauha ihan näkyvillä!

b) Sinettipidennykset
+ Ammattilaisen laittamana varmasti kauniit
+ Koko ajan päässä - ei kaipaa kuin muotoilun niin näyttävät hyvältä
- Kalliit
- Koko ajan päässä - jos et aamulla kerkeä laittamaan näitä niin saattavat näyttää todella feikeiltä
- Suihkussakäynti saattaa olla aluksi vaikeaa + saunaan pitää aina laittaa suoja tukkaan
- Saattaa mennä nopeasti huonoon kuntoon jos ei hoida oikein
- Saattavat vahingoittaa omaa hiusta
- Saattavat ärsyttää päänahkaa

c) Teippipidennykset
Samat kuin sinetissä mutta hieman huomaamattomampi kiinnitystapa

- Klipsipidennykset otetaan pois iltaisin, suihkautetaan vähän selvittävää hoitoainetta ja harjataan selväksi. Itse pesen ne n. kerran kuussa. Sinetistä ja teipeistä en tiedä muuta kuin että käydään kampaajalla ottamassa pois/ nostamassa ja huoltamassa.

- Jos ne ovat jatkuvasti päässä kannattaa iltaisin selvittää harjaamalla ja laittaa yhdelle/kahdelle letille ettei mene yöllä sotkuun. Lämpimiä suihkuja ja saunassa käyntejä kannattaa tehdä vähän vähemmän ja suojata aina tukka. Hiukset pitää aina kuivata täysin kuivaksi kun on käynyt suihkussa, märällä tukalla ei saa nukkua. Hiusten kuivaaminen, suoristaminen ja kihartaminen kannattaa jättää kuitenkin minimiin jos haluaa hiusten säilyvän pitkään hyvänä/jos muotoilet käytä oikeasti hyvää lämpösuojaa. Hoitoaineita kannattaa käyttää paljon.

6. Mitä shampota pidennyksiin kuuluu käyttää?
- On olemassa erikseen pidennysshampoita, mutta en ole koskaan kokeillut niitä. Jotkut kampaajat sanovat että se on se ja sama pesetkö pidennysshampoilla vai tavan shampoolla ja jotkut taas ovat aivan kauhuissaan jos pesee normaalilla shampoolla. Itse pesen ihan kaupan kosteuttavalla shampoolla ja hoitoaineella.

Vierailija

- Netistä suosittelen dreamhairia ja rapunzel of swedeniä.

- 40 cm

a) Klipsi pidennykset
- Suosittelen! Kätevät, helppo laittaa ja ottaa pois, ei revi omia hiuksia.
b) Sinettipidennykset
- Sinetit kamalan näköisiä, repii omat hiukset pois, vaikea piilottaa sinettejä jos laittaa hiukset ponnarille, painaa nukkuessa, kamalaa harjata hiuksia, hankala käydä suihkussa ja saunassa
c) Teippipidennykset
- ^ samat kuin sineteissä.

- Ostamalla oikeat shampoot ja hoitoaineet (ei saa olla rakennepaikkaavia), ostamalla luonnonharjaksinen harja, käyttämällä silkkitippoja ja lämpöaineita jos suoristaa tai kihartaa hiusta.

- Ei mitään kummallista.

6. Mitä shampota pidennyksiin kuuluu käyttää?
- Ei rakennepaikkaavia, paras shampoo ja hoitoaine pidennyksille on ehdottomasti Goldwellin kerasilk.

+++ 7. Jos itselläsi on pidennykset, mistä olet hankkinut, ja mitä maksoi, sun muuta (jos on blogi, jossa on juttua pidennyksistä, saa linkittää!)

On pidennykset, kolmea erilaiset. Leteillä, sineteillä ja nyt klipseillä. Sinetit olivat tosi huonot, tykkään eniten klipseistä.

Leteillä laittaminen maksoi ~80€, sinetit ~60€ ja klipsit eivät mitään koska ompelin klipsit itse vanhoihin lettipidennyksiin :)

Kannattaa kurkata tänne blogiin!

http://pansysally.blogspot.com/search/label/hiukset

Ja juurikin Hiukset - tagin takaa löytyy paljon juttua :)

Vierailija

Itse suosittelen sinettipidennyksiä ja niistä osaan oman kokemuksen perusteella kertoakkin.

1. Sinettipidennykset kannattaa ehdottomasti laittaa kampaajalla, saattaisi mennä pahasti pieleen jos alkaisi itse säätämään kuuman raudan ja liimasinetin kanssa..
2. Pituus kannattaa vaita tietysti oman maun mukaan, kampaajalta voi myös kysyä mielipidettä :)
3. Itselläni on ollut myös klipsit, mutta ohuiden hiusteni takia ne näkyivät usein omien hiusteni alta ja painoivat päätäni, enkä myöskään laiskuudeltani jaksanut laittaa niitä joka aamu.. Sitten päätin laittaa sinettipidennykset, ja niitä suosittelen. Teippipidennykset saattavat ainakin kuulemani mukaan repiä hiusta.
4. Sinettipidennykset kannattaa harjata ainakin kaksi kertaa päivässä kunnolla niille tarkoitetulla pidennysharjalla ja ne täytyy letittää yöksi. Näin ne pysyvät hyvässä kunnossa.
5. Kampaajalle kannattaa sanoa, että pidennykset laitettuaan ohentaa aivan hurjasti hiusten latvoja. Minulla näyttivät aivan kamalilta, koska latvat olivat niin paksut.
6. Sinettipidennysten kanssa kannattaa käyttää kosteuttavaa shampoota. Volyymishampoo ja korjaavien hiusten shampoo vaurioittavat pidennyksiä.
7. Kampaajalla kävin laittamassa, ja huonoin puoli tuleekin tässä, maksoivat aivan helvetisti. Jotain 600 euron tienoilla ja kampaajalla piti istua 4-5 tuntia... Mutta minulle ainakin olivat hintansa arvoiset.

Eli pientä vaivaa vaativat, mutta siihen kyllä tottuu yllättävän nopeasti. :D Pidennysten irtiottaminen ja uusien laittaminen ei ollut mitään kovin mukavaa, päänahka oli aika arkana sen jälkeen. Sen vähemmän kivuliasta se on, mitä paremmin on pidennyksiä hoitanut. :) Pidennykset kannattaa vaihtaa sitten kun sinetti on kasvanut monta senttiä pois omasta hiuksesta ja hiukset siltä väliltä alkavat takkuuntua helposti. Itselläni oli päässä ensin 6kk, sitten vaihdoin uudet ja ne olivat 4kk. Omasta mielestäni todellakin paras, vaikkakin kallein, vaihtoehto. =)

laurray
Seuraa 
Liittynyt19.2.2012

Ite oon tilannut aidot klipsipidennykset Hairtradelta. http://hairtrade.com
Brittiläinen kauppa mutta hinta/laaatusuhde on hyvä ja itellä kestänyt pidennykset hyvässä kunnossa ainakin sen 6kk. Parin vuoden ajan jo heidän pidennyksiä käyttänyt.
100% aitoa eurooppalaista hiusta ! (:
Ainoa huono puoli ehkä postikulut jotka on n.10 euroa mutta shippaavat euroopan sisällä eikä siis jää tulliin.

Vierailija

Olen kokeillut teippejä, sinettejä ja nyt klipsipidennyksiä. Klipsipidennykset ovat ylivoimaisesti hellävaraisemmat varsinkin oman hiuksen kasvattajalle! Ja halvimmat, hiusta ei tarvitse erikseen mennä nostamaan kampaajalle!

Sinettipidennys oli huonoin; repi omia hiuksia, päänahkaa, kutitti, päänahka kutisi ja hilseili, meni nopeasti takkuun ja huonoon kuntoon, painoi nukkuessa.. hintaa 600 e ja kampaajalla tehty, Balmain-hiuksesta.

Teippipidennys toiseksi paras klipsien jälkeen. Hellävaraisempi, ei painanut niin paljoa, varsinkin hyvä merkki on Simply Natural. Suht helppo hoitaa, jos hiusta ei laiteta paljoa. Luonnollinen, mutta minulla vaati silti suoristamista- oma hiusraja ja pidennysraja piiloon. Hoitoaineita kului todella paljon, kuiva lisäkehius.

Klipsipidennykset nyt päässä, oma hius on saanut kasvaa terveenä. Päänahka voi hyvin, kun lisäkehiukset saa ottaa pois nukkuessa ja urheillessa. Päänahka ei kutise.

liehuletti

Voisitteko neuvoa minuakin? Harkitsen ottavani sinettipidennykset (taas), olen kokeillut myös teippejä ja clip on pidennyksiä, mutta koin ne itselleni epäsopiviksi.

Ongelmani on määritellä oikea sinettimäärä..
Minulla on ollut aiemmin koko pään pidennys ja sinettejä meni n. 100-120 kpl. Silloin kampaaja tilasi ne minulle valmiiksi, ja kertoi niiden olleen 'suurempia'- ilmeisesti tällä viitattiin hiusmäärään per sinetti.

Nyt aion tilata hiukset itse (kampaaja kylläkin ne silti laittaa päähän), ja toimittajakin on eti kuin viimeksi (en ollut tyytyväinen hiuksen laatuun), ja tiedän, että näissä hiuksissa yksi sinetti sis. gramman painosta hiuksia. Riittääkö sama 120kpl vai pitääkö olla enemmän? En nimittäin yhtään tiedä paljonko se 'suurempi' sinetti hiusta sisälsi.. 😞

Valmistajan sivuilla sanotaan kyllä, että 120g riittää koko pään pidennykseen.. Oma hius ei ole kovin paksu mutta sitä on suhteellisen paljon.

Kiitos jo etukäteen!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat