Sperma-allergia?

Vierailija

Pakko ottaa nyt aiheeksi itseäni aika kauan vaivannut asia, joka hieman nolottaakin, jos vaikka löytyisi kohtalotovereita tai asiasta enemmän tietäviä.

Olen parikymppinen neitonen jolla on paljon allergioita (esim. monet ruoka-aineet, hajustetut rasvat ja voiteet ymymym.) ja atooppinen iho. Olen vakituisessa suhteessa ollut jo useita vuosia ja n. vajaan vuoden ajan olen huomannut kirvelyä ja polttelua seksin jälkeen alapäässä. Se tuntui aluksi kuin olisi ollut virtsatieinfektio. Otan nykyään seksin jälkeen Gynokaps-kapseleita n. 2 kappaletta, ja välillä ne ovat auttaneetkin (eli bakteeritasapaino kuntoon), mutta välillä polttelu ja kirvely on niin pahaa, että joudun ottamaan virtsatieinfektioon tarkoitettua tulehduslääkettä ja särkylääkettä jotta polte menisi ohi. Olen käynyt sukupuolitesteissä ja tulokset ovat olleet puhtaita. Poikaystäväni tietää näistä kivuistani mutten ole uskaltanut ääneen sanoa, että voin olla allerginen jollekin sperman ainesosalle(?).

Tästä asiasta on varmaankin pakko mennä lääkäriin, mutta asia vaivaa itseäni myös muuten: seksin harrastaminen aina kumin kanssa voi olla ärsyttävää ja miten tuoda asia ilmi poikaystävälle? Ihmettelen myös miksi allergiaa(?) ei ole aiemmin ilmennyt, mutta toisaalta, muutkin allergiani ovat pahentuneet ja muuttuneet viime vuosien aikana hurjasti.

Ainiin, lisäys vielä:);
Eli peseydyn joka kerta seksin jälkeen. Lisäksi unohdin mainita, että poikakaverin työn takia hän asuu kaukana ja seksiä ei ole kuin harvemmin (vaihtelee, mutta sanotaan että muutama kerta/kk.), joten voisiko kyseessä olla myös limakalvojen kuivuminen tms? Käytössä ei ole ollut liukastetta.

Kommentit (3)

Vierailija

Hei!
En usko että olet yksin ongelman kanssa, nimittäin mulla tuntuu kans samanlaista kirvelyä ja polttelua alapäässä. Mutta ei aina, vain silloin kun viime seksi kerrasta on yli puolitoista viikkoa aikaa. Emmekä käytä myöskään liukasteita.. Olisikohan tosiaan sitä limakalvojen kuivumista vain? :)

Vierailija

Oletteko kuulleet endometrioosista?

Voi nimittäin olla myös sitä, ainakin oireiden mukaan. Itselläni todettiin endometrioosi joku vuosi sitten.. Oireet oli kirvelyä ja polttelua seksin jälkeen, kunnes sitä alkoi tulemaan ihan muutenkin vaan. Särkylääkkeet eivät auttaneet enää mitään eivätkä auta vieläkään. Tokihan kyse voi olla myös limakalvojen kuivuudesta, mutta halusin tuoda esille myös tämän vaihtoehdon.

Vierailija

Epäilen myös itselläni sperma-allergiaa. Olen atooppinen mutta allergioita ei ole todettu. Yhdynnässä olen ollut vain kondomin kanssa, joten siinä ei ole ollut ongelmia, mutta siemennesteen joutuessa iholle, seuraa siitä lähes aina kutinaa, ärsytystä, ihottumaa tai turvotusta. Hengenahdistus, limakalvon kutina ja silmäoireet, jos spermaa joutuu silmiin vähänkin ovat myös mahdollisia. Asia on todella pulmallinen ja inhottava. Tuntuu, että tällaisen ongelman kanssa on aika yksin. Mietityttää, miten tulevaisuudessa lasten hankinta ja sukupuolielämä onnistuu...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat