pudotusta nopeasti!

Vierailija

Eli mulla on kauan ollu jo tavotteena pudottaa painoa, mutta koskaan se ei ole onnistunut ja nyt mulla tuli oikeesti palava halu pudottaa painoa ja tarkoitus on se, että olisin paremmassa kunnossa ja lihakset näkyisivät paremmin ja tarkoitus olisi pudottaa n. 10 kiloa ja voin sanoa, että en tulisi alipainoiseksi niin siitä ei tarvitse huolehtia. Mutta nyt asiaan eli kertokaa miten saa pudotettua sen äsken todetun n.10 kiloa nopesti en tarkoita ,että viikossa vaan kuukaudessa tai kahdessa. ja kiitos jos joku viitsii vastata:)

Kommentit (7)

Vierailija

Joitain juttuja,jotka toimivat omalla kohdalla:

- Syö 3-4 tunnin välein
- Syö 5-6 kertaa päivässä
- Suosi ruokaisia salaatteja
- Juo paljon vettä
- Harrasta edes 30 min liikuntaa päivässä
- Hyötyliikunta

- Jätä pois sokerit (mehu,limsa,karkit yms)
- Jätä myös pois suklaa,sipsit,leivonnaiset
- Huolehdi että saat riittävästi proteeinia
- Suosi hitaita hiilihydraatteja (ruisleipä,tumma riisi,tumma pasta,tummat kasvikset yms.)

Tossa nyt jotain, mulla ainakin tepsi ja tapoja on helppo noudattaa laihduttamisen jälkeenkin. :)

Vierailija

Itse sain pudotettua painoani Painonvartioiden pisteohjelmalla (perustuu yksinkertaistaen siihen, että kaikkea saa syödä, mutta päivittäistä yhteiskalorimäärää ei saa ylittää. Kalorien laskemisen helpottamiseksi kalorit on muutettu pisteiksi. Esim. yksi omena oli muistaakseni 40 kaloria eli yksi piste. Pisteisiin vaikuttaa myös jonkin verran se paljonko syömisessä on rasvaa, proteiinia ja hiilihydraatteja) ja Jutta-dieetillä (tarkka päivittäinen ruokavalio, jossa paljon proteiinia ja vähän hiilihydraatteja + liikuntaa).

Aerobinen liikunta on hyvä painonpudotukseen, mutta kannattaa liittää rinnalle voimaharjoittelua, jos haluaa lihaksia enemmän näkyväksi. Säännölliset ruoka-ajat ovat tärkeitä, että metabolia pysyy vireänä ja sokeritasapaino tasaisena. Veden juominen pitää mm. nälkää loitolla ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. Hyvä painonpudotusvauhti on puoli kiloa viikossa, että lähtisi rasvasta eikä lihaksista. Painonpudotuksen vauhtiin, varsinkin alkuun, vaikuttaa se, miten paljon mahdollista ylipainoa on. 100 kiloiselta lähtee todennäköisemmin ekat kilot nopeammin pois kuin 70 kiloselta. Paino ei myöskään putoa koko ajan tasaisesti, vaikka noudattaisit samaa ruokavaliota ja liikkuisit saman verran. Ns. nollaviikkoja voi tulla, mutta niistä ei kannata masentua (esim. kuukautiskierto voi vaikuttaa nesteenkerääntymiseen ja sitä kautta painoon). Luultavasti seuraavalla viikolla voi paino pudota hieman keskivertoa enemmän.

Kannattaa myös tehdä jonkinlainen suunnitelma siitä, miten pudotetun painon saa pidettyä poissa, kun on päässyt toivepainoon. Se on itselleni ollut hankala paikka. Mutta tsemppiä pudotukseen :)

Vierailija

Itse olen päättänyt kokeilla tammikuun ajan seuraavaa:
"Kuukauden dieetti potkaistaan käyntiin viikon mittaisella vähäkalorisella ruokavaliolla. Pyri siihen, että syöt päivän aikana noin 1300 kilokaloria. Käytä apunasi netin erilaisia kalorilaskureita, joiden avulla pystyt seuraamaan helposti syömisiäsi. Syö seuraavan kolmen viikon aikana saman verran, mutta lisää joka päivä ruokavalioosi yksi terveellinen bonusvälipala, jolloin kalorimääräsi nousevat noin 1500 kilokaloriin. Kun lisäät tähän yhtälöön vielä liikunnan (4x45min viikossa), voit pudottaa kuukaudessa jopa yli 5 kiloa!" (health.com)

Vierailija

Mä oon taas sitä mieltä, että ihminen laihtuu syö mitä vain, kohan syö sopivassa määrin. Ei liikaa eikä liian vähän. ja liikkuu sopivasti syöntiin verrattuna.

Tottakai netissä on tarjolla vaikka mitä painonvartioita, keventäjiä ja gojuttago.com ym. Jos ei yksin tunnu pärjäävän. :)

Vierailija

Tuolla Kuntoplus lehden nettisivuilla on hyviä vinkkejä kaikenlaiseen laihduttamiseen/kiinteyttämiseen. Sielä on myös vähäkalorisia yms. helppoja ruokaohjeita. Rekisteröityessä sivustolle voi tehdä oman liikuntasuunnitelman, seurata omaa kalorinkulutustasi jne. :)

Vierailija

Moi! Mä laiduin kun tein muutoksen elämäntapoihin ja kokeilin sen lisäksi laihdutuslääkettä Orlistat Sandozia. Aloin liikuun joka päivä aktiivisemmin ja muutin ruokavalion vähärasvaiseksi. Ennen aterioita otin aina yhden kapselin ja söin kolme kertaa päivässä monipuoliseti.Ne estää noin neljäsosan syödyn ruuan sisältämästä rasvasta imeytymästä ja tuloksia saa jokaista laihdutettua kahta kiloa kohden vielä yhden pois. Mulla se ainakin toimi joten suosittelen kokeileen jos haluut laihtuu. Mulla lähti 5kg kolmenviikon sisään ja takas ei oo tullu.

Vierailija

Minäkin suosittelen tuota orlistat sandozia, huomattavasti helpommin tippui jsyksyn ja joulun aikaan kertyneet kilot kuin mitä vuosi sitten ilman sandozia. se siis tehostaa rasvan palamista. yhdellä paketilla pääsee hyvin alkuun tulosten kanssa, ja on suht edullinenkin, alle 50€ muistaakseni iso pakkaus. Peloteltuja mahdollisia sivuvaikutuksia en kyllä itse havainnut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat