Myrskyisä/väkivaltainen suhde ja yli pääseminen..

Vierailija

Haluaisin kysyä, kuinka monella täällä on kokemusta suhteesta, jota ovat sävyttäneet alkoholi, riitely ja väkivalta? Miten olette päässeet yli ja millä fiiliksillä suhtaudutte eksiinne?
Onko teillä ollut vaikeuksia päästä yli?
Omasta erostani on nyt n. 3kk aikaa ja hyvin sekavilla fiiliksillä mennään edelleen. Toivoisin kokemuksia ja kannustusta eteenpäin pääsemiseksi!

Tässä oma tarinani:

Aluksi kaikki oli hyvin. Olin tietänyt "Rikun" jo vuoden ja hän auttoi minua pääsemään irti huonosta suhteesta. Riku kuunteli ja sanoi, että ansaitsisin paljon parempaa. Kuinka ollakaan, jätin eksäni ja säntäsin suhteeseen Rikun kanssa vain 2 viikkoa eroni jälkeen. Melkein puoli vuotta kului todella ihanasti, kunnes huomasin, että "Rikulle" viina maistuu ja kavereiden seura alkoi kiinnostaa enemmän. Vuosipäivän jälkeen Riku jätti, syynä oli se, että haluaa pitää hauskaa kavereiden kanssa eikä sitoutua kehenkään. Kuukauden jälkeen palattiin yhteen Rikun anelujen ja vakuuttelujen jälkeen. Olin siinä välissä ehtinyt tapailla toista. Yhteenpaluun jälkeen melkein heti alkoi alamäki. Kännissä Riku haukkui huoraksi, koska olin tapaillut toista. Humalassa Riku kävi haukkumaan ja saattoi potkaista minut alas sängystä, tai käskeä nukkumaan sohvalla tai lattialla, jos satuin sanomaan jotakin väärin. Myös selvinpäin olin idiootti tai vammainen. Joka viikonloppu piti ryypätä. Yleensä koppa kaljaa riitti Rikulle. Kerran suutuspäissäni kaadoin viinapullollisen viemäriin ja kysyin, eikö sekoilu voisi jo loppua. Kiitokseksi Riku heitti minut lattialle ja raahasi pelkissä alusvaatteissa kohti ulko-ovea ja yritti heittää rappukäytävään. Kiljuin ja potkin, että sain itseni vapaaksi. Käsivarressa näkyi sormen jäljet ja iso mustelma vielä yli viikon jälkeen. En uskaltanut jättää. Selvinpäin Riku käski piilottaa mustelmat ja sanoi, ettei ikinä tee niin. Sängystä alas potkiminen jatkui ja suhde oli pelkkää tv:n katsomista, seksiä ja viikonloppukännäämistä. Joka viikonloppu Riku käski painua vittuun ja hetken kuluttua muutti mielensä. Viimein tajusin jättää, kun huomasin ettei lähellä ole enää kuin muutama ystävä ja Riku soitti mitättömän riidan päätteeksi keskellä yötä hakemaan _minut_ pois. Poliisit suostui perumaan. Aamulla pakkasin kaikki tavarat muovipusseihin ja menin takaisin kotiin. Olen kertonut ystävälleni sekä perheelleni kaikesta tapahtuneesta.

Silti kaduin eroa paljon. Tunnen itseni todella yksinäiseksi, rikkinäiseksi ja tyhmäksi. Jatkoin jopa seksisuhdetta, luultavasti osittain tunteiden, osittain läheisyydenkipeyden takia. Viikko sitten tajusin lopettaa sen. Tällä hetkellä päällimmäiset tunteet eksää kohtaan ovat viha, katkeruus, suru ja häpeä. Eksä otti yhteyttä lähes päivittäin, mutta kun lopetin seksin antamisen, tuli viesti "En halua sulta mitään, mulla on uudet kuviot". Se satutti vielä lisää.
Ehkä vielä jonakin päivänä saan takaisin itseluottamuksen ja löydän kerranki kiltin ja ihanan miehen. Kahden huonon kokemuksen jälkeen on todella vaikea luottaa kehenkään. Syytän myös itseäni siitä, etten ymmärtänyt lähteä aiemmin ja pistää välejä poikki eron jälkeen.
Kaksi vuotta elämästä valui hukkaan, mutta toivottavasti tästä on suunta vain ylöspäin.

Kommentit (4)

Vierailija

itselläkin huono suhde takana, tosin en kokenut fyysistä väkivaltaa, mutta henkinen väkivalta jota mies käytti oli myös todella loppuunkuluttavaa.
Minulta kesti todella kauan päästä ylitse.
Ensiksi sinun täytyy tajuta, että vaikka mies sanoisi mitä hän EI muutu! Eli tiedät jos otat hänet takaisin, sama tilanne jatkuu.
Älä vastaa mitään hänen viesteihinsä, koska silloin hänellä on tilaisuus vaikuttaa suhun ja uskotella muuttuneensa. Puhu paljon ystävien, perheesi kanssa kokemuksistasi ja mieti mitä haluat tulevaisuudelta. ja ennenkuin mietit edes uutta suhdetta, pidä huoli, että olet saanut itsetuntosi kohoamaan, koska muutoin olet helppo uhri juuri tuollaiselle miestyypille.
toivon tsemppiä ja itsesi kannalta voimia pysyä erossa tuosta miehestä.

Vierailija

Kokemusta ei ole, mutta melkein voin kokea sen kun sukulaiseni ollut tässä tilanteessa, nähnyt ja kuullut tästä väkivaltaisuus suhteesta, viinaa jne... Päässyt jo sen yli, vahva nainen kyllä. Ystävät, sukulaiset olleet lähellä, ja muutenkin vaan päättänyt unohtaa sen.

Nainen itsekkin olen, ja sanon sulle että pää pystyyn! Vaikea aika on ohi, kerran täälä eletään. Pää pystyssä vaan, uuteen nousuun jos näin vois sanoa. Unohda koko tyyppi, keskity ystäviin tai joihinkin ihmisiin jotka oikeasti välittävät. Jos soittaa tai tekstaa, älä vastaa. Alota puhtaalta pöydältä. Jos kaikki tuntuu vaikealta päivä päivältä, hae ammattilaisen apua. Ole nainen ja rohkea! Siinä ei ole mitään hävettävää, tämän miehen pitäisi häpeä ja pahasti!!!!

Kovasti tsemppiä!!!! :)

Vierailija

Kiitos paljon vastauksista :) Samaa mieltä oon, että elämä on tässä ja nyt, ei pidä jäädä suremaan liikoja. Vaikeaa se toki on, kun on pieni kaupunki ja eksää joutuu näkemään. Haluaa satuttaa vielä lisää (ilmeisesti sen takia, että jätin) ja ilmoitti uudesta tyttöystävästään ja lähetti "vahingossa" hänelle tarkoitetun viestin minulle. Numeron aattelin vaihtaa koska eksä saattaa laittaa tällasia ilkeitä viestejä tai sitten soittaa jostakin turhista asioista ja esittää, ettei ole mitään tehnyt.
Onneksi tiedän itse, että nyt ei ole aika miettiä mitään uusia suhteita vaan keskittyä ihan vaan omaan elämään. Toki ajatuksissa välillä vaivaa kaikki paha mitä on tullut koettua suhteen aikana ja sen jälkeen, mutta ehkä tää tästä helpottaa ajan kanssa. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia.

Vierailija

Oli hyvä, että olit tarpeeksi vahva ja irrottauduit myös seksisuhteesta tämän miehen kanssa. Kannatan puhelinnumeron vaihtamista. Pysy vahvana äläkä ota heikkonakaan hetkinä mieheen yhteyttä.

Itsellänikin on takana fyysisesti ja psyykkisesti väkivaltainen parisuhde. Koska sinulla erosta on suht vähän aikaa on fiilikset varmasti vahvoja ja ristiriitaisiakin. Aikaa voi mennä paljon ennenkuin pääsee kunnolla tasapainoon, koska kyse on isoista asioista (itsetunto, luottaminen ihmisiin jne), mutta parantumisaikakin sisältää varmasti paljon hyviä hetkiä. Puhuminen asiasta kannattaa. Sitä kautta saa uutta näkökulmaa asioihin ja saa purkaa tunnetaakkaa. Oman kokemukseni perusteella sanon, että kyllä se varmasti siitä hyväksi muuttuu :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat